Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowy, złożony komputer włącza się na 5 s i wyłącza

13 Lip 2013 16:20 6492 41
  • Poziom 9  
    Witam.
    Dzisiaj złożyłem komputer w całości z nowych części - niestety nie działa. Po włączeniu przyciskiem power na obudowie pojawia się zasilanie, na grafice świecą się diody , a wiatraczek na chłodzeniu procesora zaczyna chodzić. Po jakiś 5-10 s, wszystko się wyłącza na 5 s - tzn. kontrolki na karcie się dalej palą(ale wiatraki już przestają chodzić), przestaje się kręcić tylko wiatrak, i kontrolka zasilania na obudowie przestaje świecić(+ wiatraki z obudowy przestają chodzić), po tych 5 s wszystko znowu włącza się na te 10-20 s i potem znowu gaśnie. Ten cykl może trwać chyba w nieskończoność. Oczywiście komputer nie wyświetlił jeszcze żadnego obrazu. Przy jego składaniu starałem się wszystko dokładnie po podłącza, wg. wszelkich instrukcji - zresztą w samym wpinaniu wtyczek nie jest, aż tak skomplikowane. Nie wiem , może coś źle zrobiłem, tylko co? Czy takie objawy mogą świadczyć o powstającym jakimś spięciu? Dodam,że nie dałem jakoś strasznie dużo pasty na procka, ale cały był zakryty gładką warstwą(chłodzenie to Fortis), zamontować go chyba też źle nie mogłem , bo po prostu by nie wszedł?
    Przepraszam, jeżeli to zły dział, ale nie chcę zakładać nowego tematu, bo liczę ,że nie jest to nic poważnego.
    Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
    Dodam jeszcze, że zauważyłem, że po podłączeniu go do prądu na początku nie świecą się kontrolki na grafice i co najciekawsze po wciśnięciu przycisku power ,napięcie i pierwsza reakcja pojawia się z opóźnieniem ok. 5


    Moja konfiguracja:
    CPU: Intel Core i5-3470 /3.2GHz, 6MB, LGA 1155, BOX/
    GPU:Asus GeForce GTX 660 Ti DCII TOP 2GB DDR5 192bit
    RAM: Crucial DDR3 Ballistix Sport 8GB/1333 2x4GB CL9
    MOBO:MSI Z68A-G43 rev.G3 /intel Z68/ (rev. 1.0)
    PSU: Corsair CX Series 500W ATX
    CASE: SILENTIUMPC M40 BRUTUS
    HDD:SEAGATE 1TB BARRACUDA(64MB,SATA/600)
    DVD:LG GH24NS95
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Zrob CMOS reset, wyjmij GTX'a i spróbuj odpalić na integrze. Odlacz wszystkie napedy i zostaw tylko jedna kosc RAM i spróbuj ponownie.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Płyta przykręcona na dystansach ?
    Dodatkowe zasilanie CPU i GPU wpięte?
    Spróbuj odpalić na jednej kości ram (zmień sloty)
  • Poziom 9  
    Samsung_L4 napisał:
    Zrob CMOS reset, wyjmij GTX'a i spróbuj odpalić na integrze. Odlacz wszystkie napedy i zostaw tylko jedna kosc RAM i spróbuj ponownie.


    Jak zrobić CMOS reset, tzn. wiem ,że jest do tego jakaś zworka tylko nie wiem jak do tego się zabrać na mojej płycie. Tutaj link do instrukcji - http://pl.msi.com/service/download/manual-17442.html - str.24 .Wyjmowałem tylko baterie tak na 1 min i wkładałem z powrotem.
    Próbowałem zostawić jedną kość ram, tom co mam pod wiatrakiem od chłodzenia (bo i tak żeby ją wyciągnąć trzeba zdjąć wiatrak z cooler - silentiumpc fortis). Może zamontować jeszcze głośniczek do płyty głównej, on nazywa się "buzzer" w instrukcji(str.20?Jak ma dwa kabelki czerwony i czarny to ten kolorowy(w tym wypadku czerwony) to minus? W przypadku innych wtyczek np. POWER SW, czy RESET SW były dwa kabelki czarne , a wzorkami na kablu Silentium oznaczył " +".

    Epox napisał:
    Płyta przykręcona na dystansach ?
    Dodatkowe zasilanie CPU i GPU wpięte?
    Spróbuj odpalić na jednej kości ram (zmień sloty)


    1.Tak, jak wkręcałem śrubki mocujące płytę w te dystanse to pod każdą dałem jeszcze podkładkę , bo były w komplecie ze śrubami z obudowy.
    2. Tak , zarówna 24-pinowe ATX jak i dodatkowe zasilanie procka (12V) - 4piny. Tylko ta wtyczka ATX bardzo topornie wchodzi, tzn. ten zatrzask na wtyczce nie chce zaczepić się o ten na gnieździe ATX na płycie. Ostatecznie jak mocno wepcham to siedzi stabilnie, nie sądzę,żeby coś tutaj nie dochodziło.
  • Poziom 43  
    Halo, zasilanie do karty graficznej podłącz!
    Tak, obydwie wtyczki 6pin! :)
  • Poziom 29  
    A może ci się plus z minusem na kabelku power pomylił;) Bo wtedy by się po chwili mógł resetować;) tam gdzie strzałka na złączy na końcu kabelka jest plus;) na płycie masz zazwyczaj oznaczone plus i minus;)


    Moderowany przez jankolo:

    Za udzielenie idiotycznej porady otrzymujesz ostrzeżenie

  • Poziom 9  
    Kol2 napisał:
    Po włączeniu przyciskiem power na obudowie pojawia się zasilanie, na grafice świecą się diody , a wiatraczek na chłodzeniu procesora zaczyna chodzić...


    Oczywiście, że podłączyłem FULL, czyli dwie wiązki PCI-E po 6-pinów każda :)
  • Poziom 43  
    Samsung_L4 napisał:
    spróbuj odpalić na integrze. Odlacz wszystkie napedy i zostaw tylko jedna kosc RAM i spróbuj ponownie.

    Kol2 napisał:
    po tych 5 s wszystko znowu włącza się na te 10-20 s

    samo się włącza?
  • Poziom 29  
    Sprawdź kabelki power i res czy dobrze podłączyłeś ( czy plusa z minusem odwrotnie nie zrobiłeś)
  • Poziom 9  
    steganos napisał:
    A może ci się plus z minusem na kabelku power pomylił Bo wtedy by się po chwili mógł resetować tam gdzie strzałka na złączy na końcu kabelka jest plus;) na płycie masz zazwyczaj oznaczone plus i minus;)


    Kurcze, mówisz?Myślałem, że wtedy w ogóle nic by nie było, albo już jakieś ostre spięcie xD. W instrukcji płyty jest wszystko dokładnie pokazane, ale kabelki z obudowy już nie są dobrze pisane. Na niektórych wtyczkach typu HDD LED jest zaznaczony + i - , na tej podstawie zauważyłem ,że producent na izolacji od kabli + dał co jakiś czas taki mały znaczek. Chociaż kto wie, może w jednej wtyczce oznaczył tak + , a w drugiej - ? W końcu chińczykom nie takie błędy się zdarzają ;)
  • Poziom 43  
    steganos napisał:
    Sprawdź kabelki power i res czy dobrze podłączyłeś ( czy plusa z minusem odwrotnie nie zrobiłeś)

    zwłaszcza, że czasem w instrukcji jest inaczej niż na płycie.
    Kol2 napisał:
    zamontować go chyba też źle nie mogłem , bo po prostu by nie wszedł?

    sprawdź to.
  • Poziom 9  
    safbot1st napisał:
    samo się włącza?

    Tak, taki cykl włączania na 5 s i wyłączania i znowu włączania i wyłączania może chyba trwać w nieskończoność. Sam obserwowałem chyba z 3-4 , ale potem już wyłączałem, żeby czegoś nie uwalić.
  • Poziom 29  
    Sprawdziłeś wkońcu te kabelki power i res??
  • Poziom 9  
    safbot1st napisał:
    zwłaszcza, że czasem w instrukcji jest inaczej niż na płycie.


    Tylko jak teraz jest dobrze, a ja w zamienię na spróbowanie i wtedy rzeczywiście będzie odwrotnie,to nie spale czegoś całkiem?
    Tak jak napisałem wcześniej, w instrukcji płyty jest wszystko pięknie pokazane (nr pinów, dość prosto wszystko wygląda) tylko nie wiem czy producent obudowy czegoś nie namotał, bo tych jego oznaczeń to się trzeba domyślać .

    steganos napisał:
    Sprawdziłeś wkońcu te kabelki power i res??

    Nie ma mnie na razie w domu, jestem jeszcze w pracy, wieczorem będę i postaram się wszystko sprawdzić.Na razie korzystam z przerwy , bo jeszcze czeka mnie zapierdziel.

    safbot1st napisał:
    Zdjąłeś tą folijkę ze stopki od Fortisa???
    Podnieś, zobacz, co tam się dzieje pod tym Fortisem.
    Zobacz na yt jakiś filmik poglądowy.
    https://www.youtube.com/watch?v=vz-TeV2D2nE

    Tak.
    Jak wcześniejsze rady nie pomogą to na pewno sprawdzę.

    Ogólnie jestem zaskoczony pozytywnie odzewem. Serdecznie wszystkim dziękuję za zabranie głosu. Z taką pomocą na pewno sobie poradzę :) Napiszę już kompletny post jak wrócę do domu i zastosuję wszystkie wasze rady.
  • Poziom 29  
    Pamiętaj plus jest tam gdzie jest strzałka na końcu kabelka;) a na płycie masz narysowane obok pinów albo nad;)
  • Poziom 43  
    Kol2 napisał:
    wieczorem będę i postaram się wszystko sprawdzić.

    Czekamy z niecierpliwością... :D
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    steganos, jeżeli nie zaprzestaniesz wprowadzać w błąd autora tematu to zarobisz kolejne ostrzeżenie.
  • Poziom 9  
    Już jestem w domu i mogę jeszcze dzisiaj trochę popróbować. Odłączyłem kable POWER SW, RESET, POWER LED, HDD LED i podpiąłem znowu w całości zgodnie z instrukcją płyty głównej - zero efektu. Chyba ,że ktoś się porypał i producent płyty/obudowy pomylił + z - , ale wtedy to w ogóle chyba nie wystartuje lub będzie spięcie jakieś poważne.
    Zrobiłem filmik jak to dokładnie wygląda, zanim podejmę kolejne kroki, zobaczcie to sami ,może coś rozjaśni(włączcie dźwięk , bo słychać pewne odgłosy):

    Link
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Na pajączka tzn. jak? Na biurku? Jak wszystko tak podłącze to w jaki sposób odpalę
    komputer ? Od razu się odpali czy trzeba coś zwierać?
    Mam jeszcze zasilacz jakiś niemarkowy 450W , także w ostateczności go użyję, ale boje się, że ten coś mi udupi . W razie czego zapłacę znajomemu znajomego, bo ten na prawdę zna się na rzeczy i ma sprzęt(już raz mi robił),pewnie dojdzie co to. Wszystkie części nowe, więc bliżej mi do tego,że coś jest źle , nie zaskakuje, niż ,że już popsute, ale wiadomo jak to dzisiaj bywa...wszystkiego można się spodziewać.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Nie ma zwarcia ani błędu montażu.

    Trzeba zamontować procesor obsługiwany przez BIOS płyty (pierwszy, fabryczny) i wykonać upgrade BIOS do najnowszej wersji. Czyli serwis, bo domyślam się że autor tematu nie posiada innego procesora.
  • Poziom 9  
    vonamatas napisał:
    Nie ma zwarcia ani błędu montażu.

    Trzeba zamontować procesor obsługiwany przez BIOS płyty (pierwszy, fabryczny) i wykonać upgrade BIOS do najnowszej wersji. Czyli serwis, bo domyślam się że autor tematu nie posiada innego procesora.


    Uff...chociaż tyle :). Muszę przyznać ,że dopuszczałem coś takiego, znaczy coś na ten temat przewinęło mi się w instrukcji od płyty głównej.
    Płyta główna, którą posiadam to - MSI Z68A-G43 rev.G3 /intel Z68/ (rev. 1.0). Co
    z tym teraz zrobić, do kogo się zwrócić?Zapewne połowa "serwisów" nie będzie miała tego procesora, bo to chodzi o jakąś konkretną serię np. i3, czy konkretny model? Jak do tego dojść, bo sytuacja dla laika bardzo skomplikowana.

    #EDIT
    Na stronie MSI - http://pl.msi.com/product/mb/Z68A-G43--G3-.html#/?div=CPUSupport , sprawdziłem jaki to ma być BIOS do tego procka, dokładnie "7750v50.zip" - http://pl.msi.com/product/mb/Z68A-G43--G3-.html#/?div=BIOS. Tylko nie wiem nadal do kogo się udać ,żeby mi to zrobił, bo znajomych procków też pewnie nie będzie obsługiwać, a w serwisach takich w mieście też tego mogą nie mieć?
  • Poziom 21  
    Każdy procesor LGA 1155 "Sandy Bridge" który jest na liście zgodności z twoją płytą główną pozwoli na upgrade BIOS. Serwis który nie ma żadnego procesora SB na tą podstawkę to kpina nie serwis, na pewno mają.
  • Poziom 9  
    Tylko na gwarancję nie mogę oddać?Ile może kosztować taka usługa? W razie czego zanieść po prostu samą płytę główną bez niczego i wytłumaczyć o co chodzi?
  • Poziom 21  
    Kol2 napisał:
    Tylko na gwarancję nie mogę oddać?

    Płyta jest sprawna.
    Kol2 napisał:
    Ile może kosztować taka usługa?

    Ja biorę 50-100 PLN, zależy jakim autem klient podjechał ;)
    ... nie wiem jak inni, ale to prosta usługa.

    Kol2 napisał:
    W razie czego zanieść po prostu samą płytę główną bez niczego i wytłumaczyć o co chodzi?

    Dokładnie tak.
  • Poziom 43  
    Kol2 napisał:
    W razie czego zanieść po prostu samą płytę główną bez niczego i wytłumaczyć o co chodzi?

    Wg mnie powinni to zrobić za darmo.
    Tylko, czy nowy BIOS na pewno rozwiąże problem?
    - Update BIOS & ME code for Ivy Bridge 22nm CPU.
    To nie jest tylko poprawka dot. zorpoznawania procesora przez BIOS?
    Czy ktoś zauważył, że w tableli w kolumnie o absurdalnej nazwie: 'Wyniki' wszędzie wgrany jest bios 7750v50.zip!
    To znaczy, że sprzedawca powinien przed sprzedażą płyty wgrać bios v50? :)
    W teorii żaden procesor nie będzie działać bez tego biosa, bo tak jest w tablece. :P
    Ja twierdzę, że nie ma 100% gwarancji, że nowy BIOS rozwiąże problem.
    Jednak nie widać w tej sytuacji za bardzo innej drogi.
    Serwis może też użyć wejścia TPM na płycie do uaktualnienia BIOSU, wtedy nie potrzeba procesora nawet w płycie.
  • Poziom 21  
    safbot1st napisał:
    To znaczy, że sprzedawca powinien przed sprzedażą płyty wgrać bios v50?

    Przychodzi klient, kupuje u mnie płytę główną. Biorę kartonik z półki, jeśli klient życzy sobie odpakować i sprawdzić - sprawdzam. Kasa-> paron/faktura-> żegnam klienta.
    Ja nie wiem jaki procesor planuje on zamontować na tej płycie, i nie wiem czy w partii którą dostałem z hurtowni BIOS jest zgodny z Ivy Bridge czy nie. Mogę sprawdzić, i ewentualnie wgrać nowy BIOS - ale jest to czynność dodatkowa, nie związana bezpośrednio ze sprzedażą płyty. Nie wiem jaki klient ma procesor, nie montuję zestawu, nie mój problem.
    Chamstwo i bezczelność? Zapewne! ale płacą mi za konkretne czynności, nie za "zrobienie klientowi dobrze".
    To jest stały problem, pojawia się zawsze kiedy wchodzi nowa generacja procesorów (nieważne której firmy). Producenci płyt tylko sporadycznie reagują ZANIM na rynek trafią nowe procesory (w ilościach hurtowych), normalnie pakują na płyty BIOS w wersji 1.0 do końca produkcji danego modelu.
  • Poziom 43  
    vonamatas napisał:
    To jest stały problem, pojawia się zawsze kiedy wchodzi nowa generacja procesorów
    Rozumiem, domyślałem się, ale prywatnie jako użytkownik forum jesteś chociaż w stanie potwierdzić, czy opisane tu objawy pasują do sytuacji, kiedy należy wgrać nowy bios, czy włączanie się i wyłączanie w kółko tego kompa nie ma nic wspólnego z biosem v1.0?