Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat AVB 101 KM - Przerwy w zapłonie, szarpnięci silnika TDI AVB

13 Lip 2013 23:07 6756 16
  • Poziom 34  
    Witam

    Posiadam passata 2004 przebieg niecałe 400 tyś km, silnik AVB 74kW podejrzewając cofnięcia licznika max 600 tyś km, problem jest następujący podczas pracy na wolnych obrotach występuje "tąpniecie" silnika tak jakby któryś gar nie "zapalił", wtyczki pompek poprawione, problem nie ustał, brak błędów ECU czy to efekt kończącej się którejś z pompek? Co można jeszcze sprawdzić? Dodatkowo po nocy ma problem z odpaleniem tzn. zapali i zgaśnie, potem trzeba kręcić długo żeby zapalił, założyłem zawór zwrotny na filtrze, czyściłem EGR, podejrzewam pompę paliwa ale na razie w fazie testów, przy małej ilości paliwa - problem z odpalaniem, przy pół zbiornika jak na razie odpala.

    Proszę o jakieś rady.

    Pozdrawiam
  • Użytkownik obserwowany
    Każdy na forum nie błędów w ECU a bloki pomiarowe to czarna magia.
    Licznik vs ECU można porównać przebiegi pod kompem.
  • Poziom 34  
    Ni chodzi o przebieg ale o problem.
  • Użytkownik obserwowany
    Powiedziałem ci co masz zrobić jak masz dwie lewe ręce to masz problem.
  • Poziom 34  
    Nie rozumiem o co ci chodzi

    Nie ważne czy silnik ma 400 000; 600 000 czy 1 000 000 km w każdym przypadku problem jest ten sam, nie ukrywam że pompka 4 nie domaga bipy w okolicy + 20;50 korekcja +0,6 - +1,8

    Co proponujesz oprócz głupich podtekstów?
  • Użytkownik obserwowany
    Żeby dał bloki pomiarowe jak to się zachowuje geniuszu mówiłem że to czarna magia.
  • Poziom 34  
    opamp napisał:
    Żeby dał bloki pomiarowe jak to się zachowuje geniuszu mówiłem że to czarna magia.


    Twoje wypowiedzi są nie zrozumiałe !!!

    Jakie bloki potrzebujesz?

    Teraz ci ich nie dam bo nie będę ludziom klekotał dieslem o 0.00h pod blokiem.
  • Poziom 34  
    Możliwe że pompa w zbiorniku się kończy, albo Tandem się zapowietrza.

    Pompa w zbiorniku chodzi zawsze (słychać).
    Może puszcza powietrze z paliwem i dlatego "przerywa" lub nieszczelny tandem pcha powietrze w pompki.

    Zastanawiają mnie ujemne bipy im dalej od tandema tym większe, za niskie ciśnienie?

    Macie jakieś pomysły?

    Jak znajdę czas to wywlekę pompę ze zbiornika.
  • Poziom 34  
    Wyjąłem pompę i nic podejrzanego nie widać, wyczyściłem sitko bo było trochę syfu, poskładałem i jak na razie 1/4 zbiornika i pali zobaczymy dalej. Bipy jak wcześniej i przerywa jak wcześniej, wiec bedę kombinował dalej z przeźroczystymi wężykami.
  • Poziom 10  
    na początek ustaw synchronizację wałka na -1 do 0
    blok4 grupa 4
    musisz regulować na fasolkach na kole wałka rozrządu
    jeźeli będzie brakowało regulacji to niestety musisz rozpinać rozrząd

    wszystkie bipy na poziomie minus w tych silnikach świadczą powietrze w układzie paliwowym
    sprawdź zaworek a na filtrze paliwa, tamtędy najczęściej dostaje się powietrze

    a w jakim stanie jest koło dwumasowe?
  • Poziom 34  
    jaro860929 napisał:
    na początek ustaw synchronizację wałka na -1 do 0
    blok4 grupa 4


    Nic to nie zmienia dalej ma przerwy.

    jaro860929 napisał:
    wszystkie bipy na poziomie minus w tych silnikach świadczą powietrze w układzie paliwowym


    Też tak podejrzewam, właśnie kupiłem przeźroczysty wężyk wiec jak założę to zobaczę.

    jaro860929 napisał:
    sprawdź zaworek a na filtrze paliwa, tamtędy najczęściej dostaje się powietrze


    Zmieniłem oringi na 10x2 bo oryginalnie dają za małe bodajrze 9,25x1,78 a te nie uszczelniają za dobrze.

    jaro860929 napisał:
    a w jakim stanie jest koło dwumasowe?


    W idealnym ;)
    Bo go nie ma.
  • Poziom 34  
    Brak bąbelków na wyjściu filtra, na nieszczęście zimny wężyk trzymał, po przejechaniu paru kilometrów zacząłem odczuwać zapach ropy w kabinie, po dojechaniu na miejsce i otwarciu maski "fontanna" z jednego z wężyków ale jak mówią "tłuste dłużej trzyma". Pomierzę jeszcze cisnienie pompy paliwa w zbiorniku i na tym kończą się moje możliwości. Pozostaje TANDEM do przejrzenia i ewentualna wymiana.
  • Poziom 10  
    no to dwumas z głowy

    pompę tandemową najlepiej podmienić ze sprawnego auta i będzie wiadomo na 100%
  • Poziom 34  
    jaro860929 napisał:
    no to dwumas z głowy

    pompę tandemową najlepiej podmienić ze sprawnego auta i będzie wiadomo na 100%


    Trzeba je mieć :)

    Tandem i tak muszę rozebrać i pozmieniać uszczelki bo przy remoncie głowicy mechanior albo nie wymienił uszczelek albo puszcza gdzieś na wężach, bo schodzi podciśnienie z hamulców, wcześniej trzymało nawet parę dni.
  • Poziom 39  
    ciuqu napisał:
    bo schodzi podciśnienie z hamulców, wcześniej trzymało nawet parę dni.
    Króciec wychodzący z pompy masz luźny.
    Jakie masz ciśnienie paliwa za pompą tandemową.
  • Poziom 34  
    trans-serwis napisał:
    ciuqu napisał:
    bo schodzi podciśnienie z hamulców, wcześniej trzymało nawet parę dni.
    Króciec wychodzący z pompy masz luźny.
    Jakie masz ciśnienie paliwa za pompą tandemową.


    Jeszcze nie mierzyłem, a przy okazji jaki jest gwint w "otworku pomiarowym" bo muszę coś dokupić żeby wpiąć manometr i jaka uszczelka bo by się przydało zmienić.

    Dodano po 3 [godziny] 27 [minuty]:

    ciuqu napisał:
    Jeszcze nie mierzyłem, a przy okazji jaki jest gwint w "otworku pomiarowym" bo muszę coś dokupić żeby wpiąć manometr i jaka uszczelka bo by się przydało zmienić.


    Znalazłem - M12x1,5x12 z uszczelką.