Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

od hondy - Jak podłączyć alternator

14 Lip 2013 01:28 1869 7
  • Poziom 2  
    Witam posiadam oto taki alternator chciałbym go podłączyć w domu pod silnik elektryczny ale nie wiem jak go podłączyć wiem tylko gdzie jest minus plus ale gdzie jest pobudzenie to nie wiem i czy w ogóle to czy to będzie mi chodziło
    Z góry dzięki :D
    od hondy - Jak podłączyć alternator od hondy - Jak podłączyć alternator od hondy - Jak podłączyć alternator od hondy - Jak podłączyć alternator od hondy - Jak podłączyć alternator od hondy - Jak podłączyć alternator od hondy - Jak podłączyć alternator od hondy - Jak podłączyć alternator od hondy - Jak podłączyć alternator od hondy - Jak podłączyć alternator
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez regulator napięcia.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez regulator napięcia.Wówczas osiągniesz ładowanie tego akumulatora.

    Moderowany przez Błażej:

    Skąd takie obroty? Przecież ten alternator ma wbudowany regulator napięcia. Więc nie sugeruj wpinania dodatkowego.
    3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator jest obcowzbudny i do jego funkcjonowania w jego obwód musi być wpięty akumulator z którego następuje wzbudzenie alternatora poprzez regulator napięcia i jest on zarazem magazynem prądu wytwarzanego przez alternator.Tyle w tym temacie.
    .
  • Warunkowo odblokowany
    kierbedz4 napisał:
    Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator jest obcowzbudny i do jego funkcjonowania w jego obwód musi być wpięty akumulator z którego następuje wzbudzenie alternatora poprzez regulator napięcia i jest on zarazem magazynem prądu wytwarzanego przez alternator.Tyle w tym temacie.
    .

    Podłącz żarówkę równolegle do akumulatora (alternator jest napędzany) i odłącz akumulator. Co się stanie?.
  • Poziom 2  
    czyli muszę rozpędzić go do 5000 obr/min i wtedy zacznie ładować ?

    a te styki w okręgu to do nic nie podłączać ?
  • Warunkowo odblokowany
    Nie, nie musisz. Podłącz tą (śrubę odizolowaną) do + akumulatora a - do jego obudowy. a ten styk (cieńki) przez wyłącznik podłącz do + akumulatora. Załączasz ten wyłącznik uruchamiasz silnik i alternator się kręci i ładuje akumulator. Po skończonej pracy alternatora wyłączasz ten wyłącznik. Tyle.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A gdzie do 5 tysięcy! Wzbudzenie nastąpi już około tysiąca. 5 tysięcy to już blisko obrotów gdzie alternator oddaje maksimum.