Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] New holland td 5040 nie działa obrotomierz.

14 Lip 2013 10:31 2991 20
  • Poziom 7  
    Witam! Mam problem z obrotomierzem w new hollandzie td 5040 otóż nie działa.
    Był u mnie elektryk i stwierdził że to może być wina licznika, bo alternator ma być dobry. Wczoraj gdy nim trochę jeździłem to na chwilę się obudził i pokazywał,a gdy włączam stacyjkę to drgnie około 2mm. Proszę o pomoc.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Witam
    Ogólnie obrotomierze w silnikach diesla ,działanie mają od alternatora,nie wiem jak w Twoim przypadku.Jeżeli masz na alternatorze zacisk W, to jest jak mówię.W tym wypadku sprawdź czy z tego zacisku wychodzi napięcie.Gdy będzie to następnie sprawdź ten przewód od alternatora do licznika .
  • Poziom 7  
    Z zacisku wychodzi napięcie, przewód też jest dobry.
  • Poziom 29  
    Jaka wartość napięcia na końcówce W?
    Jakie napięcie ładowania?
    Rozebrać licznik-obrotomierz i szukać zimnych lutów i innych połączeń.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 7  
    Licznika boję się rozebrać żeby czegoś nie popsuć. Kabel i alternator są dobre. Czy ktoś
    ma namiary na majstra od liczników, albo jakiś schemat tego licznika.
  • Poziom 39  
    Sprawdzałeś czy tym przewodem z alternatora dochodzi napięcie do licznika.Może obrotomierz nie dostaje zasilania +15 po kluczyku lub masy.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Może byś jak pisze kolega mtracz zimne luty.
  • Poziom 33  
    Jeżeli naprawa może poczekać do końca lipca to mogę się tym zająć.
  • Poziom 7  
    Skąd jestęś bo ja z okolic włocławka
  • Poziom 5  
    Chciałbym przyłączyć się do tematu, widzę,że jest on z 2013r ale może ktoś będzie w stanie mi pomóc. Mam podobny problem w New Holland TD5050, poszukuję informacji odnośnie napięć jakie powinny być na końcówce "W" alternatora. Jeśli to oczywiście nie tajemnica. Napięcie zmierzone na ładowaniu alternatora wynosi 14,05VDC, na wyprowadzeniu W muszę powtórzyć pomiar bo niestety nie pamiętam. Mam jeszcze pytanie czy w tego typu ciągnikach wskazanie obrotów było tylko brane z alternatora czy dodatkowo z Pick-up z wału korbowego? Prosił bym o małą podpowiedz.
  • Poziom 39  
    Napięcie na zacisku(W) jest zmienne i powinno być około7-8V.
  • Poziom 5  
    Na wyprowadzeniu W alternatora mam napięcie 7VDC na wolnych obrotach i dochodzi ono do licznika ale obrotów i mth licznik nie wskazuje. Mam tylko jeszcze pytanie czy w tego typu ciągnikach wskazanie obrotów było tylko zależne od alternatora i tego napięcia na wyprowadzeniu "W"? Wg mnie do wskazania obrotów służy pick-up (czujnik obrotów) na wale korbowym (tak jest w samochodach z silnikiem diesla) W jaki sposób są odczytywane obroty z alternatora? Jak to działa?
  • Poziom 39  
    Po prześwietleniu przewodów dojdziesz jak zasilany jest obrotomierz.Jeżeli alternator ma wyprowadzony przewód z zacisku (W),to być może tak jest.
  • Poziom 5  
    Jeszcze mam kolejne pytanie, jeśli jest to wina licznika to jak dostać się do lutów 12 i 16 pinowego gniazda? Na pewno trzeba zdjąć wskazówki tylko jak to zrobić żeby nic nie połamać? New holland td 5040 nie działa obrotomierz. New holland td 5040 nie działa obrotomierz.
  • Poziom 39  
    W pierwszej kolejności sprawdź ,czy zacisk (w)dochodzi rzeczywiście do licznika,czy nie ma przerwy na instalacji.Wskazówki należy podważyć z obu stron by móc je zdemontować,gdyż podważając z jednej strony ,możemy skrzywić oś wskaźnika.Dobrym sposobem jest zaznaczenie położeń wskazówek.Należy prześledzić zasilanie obrotomierza na druku,oraz wszelkie zimne luty na złączu (wtyczce).Czy to tak nagle przestał działać ,czy raz chodził ,raz nie?.
  • Poziom 5  
    Napięcie z przewodu "W" (około 7VDC) dochodzi do licznika, napięcie 14VDC również. Obrotomierz i wskazanie mth nie działało od momentu zakupu New Hollanda od poprzedniego właściciela. Dzięki za podpowiedź ze wskazówkami. Biorę się za rozbiórkę.
  • Poziom 19  
    Witam.
    nikusert napisał:
    Napięcie na zacisku(W) jest zmienne i powinno być około7-8V.

    Kolego napięcie zmienne to AC, może się pomyliłeś pisząc DC, a może tu jest problem.
    Pozdrawiam
  • Poziom 39  
    Na zaciski W jest napięcie zmienne.
  • Poziom 19  
    Powinno tak być. Chociaż kolega pisze
    genenext napisał:
    Napięcie z przewodu "W" (około 7VDC) dochodzi do licznika, napięcie 14VDC również. Obrotomierz i wskazanie mth nie działało od momentu zakupu New Hollanda od poprzedniego właściciela. Dzięki za podpowiedź ze wskazówkami. Biorę się za rozbiórkę.

    Dlatego zabrałem glos w dyskusji.
    Pozdrawiam
  • Poziom 5  
    Ok, zrozumiałem wcześniej że zmienne w przedziale 7-8V. Gdyby było napisane zmienne AC w przedziale 7-8V bym od razu wiedział. Pomiar wykonywałem na napięciu stałym. W takim układzie muszę powtórzyć pomiary. Dzięki za podpowiedz i czujność.
  • Poziom 5  
    W koncu udało mi się coś więcej pomierzyć i niestety ale metex nie pokazuje napięcia zmiennego na zacisku W alternatora ponieważ czestotliwość tego napięcia jest powyżej 50Hz ale za to oscyloskop pokazał przebieg o amplitudzie około 15VAC i czasookresie około 230Hz. Zdjęcie przebiegu w załączeniu. Niestety licznik nadal nie pokazuje prędkości obrotowej a widocznych uszkodzeń w postaci zimnych lutów też brak. Może macie pomysły co jeszcze oprócz procesora, zegara i inwertera w układzie wskaźnika można sprawdzić? New holland td 5040 nie działa obrotomierz.
  • Poziom 5  
    Temat uważam za zamknięty, problem tkwił w liczniku, dokładnie w sterowaniu sygnałem z alternatora ("W"), nie dochodził on do procesora, uszkodzony rezystor R21 SMD 0805 103 w układzie dzielnika zasilającego tranzystor Q3. Tak działa podczas testów.
    New holland td 5040 nie działa obrotomierz.