Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf II - buczenie przy jeździe do 80km/h

demoliq 14 Lip 2013 13:16 4200 20
  • #1 14 Lip 2013 13:16
    demoliq
    Poziom 12  

    Witam

    Przejdę od razu do rzeczy. Gdy jadę wyżej wymienioną prędkością oraz niższą to jest słyszalne buczenie. Na stacji diagnostycznej powiedzieli, że to osłona pod silnikiem wprowadza samochód w wibracje bo zauważył, że jest luźna. Zdjąłem osłonę, jazda próbna i dalej jest to samo, pojechałem znowu do tego samego idi*** to tym razem powiedział, że to przegub. Okej wymieniłem prawy wewnętrzny przegub i?
    Ustało strzelanie, które było także słyszalne, ale dalej buczy.. Na zakrętach kręcąc kierownicą w prawo przy 60km/h staje się to już nie słyszalne w ogóle, w lewo słyszalne, ale mniej. Da się coś z tym zrobić? Wolę do tego mechanika już nie jeździć bo jeszcze gorzej może to wyglądać. Pozdrawiam

    0 20
  • #2 14 Lip 2013 13:38
    elemen_th
    Poziom 29  

    Sprawdź łożyska kół ale to z prędkością powinno się nasilać raczej.

    0
  • #3 14 Lip 2013 13:54
    demoliq
    Poziom 12  

    Jak jadę juz 90 lub wyżej to nic nie słychać bo są wysokie obroty i slychac jedynie pracujący silnik. Czasem na dołkach przy wolnej prędkości coś puka z przodu. I piszczenie wlasnie jakby łożysko sie posypało. Moze to pomoże w dalszej diagnozie.

    0
  • #4 14 Lip 2013 14:14
    mod22
    Poziom 28  

    Sprawdź opony czy się nie ząbkują.

    0
  • #5 14 Lip 2013 15:04
    qoompel
    Poziom 21  

    Na początku można samemu sprawdzić luzy przegubów, stan opon i ciśnienie w tychże.

    Samemu można też sprawdzić łożyska piast kół, podnosząc auto i ruszając kołem we wszystkich kierunkach.

    Zainteresowałbym się prawym łożyskiem, prawą półosią lub zwrotnicą, skoro przy skręcaniu w prawo jest relatywna cisza (ciężar i obciążenie przenosi się na lewą stronę auta). Być może półoś jest mocno skorodowana lub skrzywiona? Trzeba się dobrze przyjrzeć.

    0
  • #6 14 Lip 2013 17:07
    demoliq
    Poziom 12  

    dzięki za odpowiedzi. Jutro posprawdzam wszystko. Wątpię, że to opony bo ostatnio wymieniałem wszystkie i było to samo przed wymianą i po.

    0
  • #7 14 Lip 2013 17:07
    elemen_th
    Poziom 29  

    Podnieś auto i pokręć kołami, będzie słychać jeżeli łożysko jest uszkodzone.

    0
  • #8 14 Lip 2013 20:44
    qoompel
    Poziom 21  

    demoliq napisał:
    Jutro posprawdzam wszystko
    Daj chybcikiem znać :)

    elemen_th napisał:
    Podnieś auto i pokręć kołami, będzie słychać jeżeli łożysko jest uszkodzone.
    Nie zawsze taka próba jest miarodajna. Często dopiero po obciążeniu masą auta łożysko daje się we znaki. Dlatego najlepszym testem na sprawność łożyska koła jest poruszanie kołem przy podniesionym samochodzie :) A czasem i to nie pozwala określić problemu.

    1
  • #9 15 Lip 2013 10:54
    Golf90
    Poziom 23  

    Kolego, na 100% to będzie prawe łożysko,ale zazwyczaj wymienia się oby dwa, ma dwójkę 7 lat , i już kilka razy tak miałem. Pozdrawiam.

    0
  • #10 15 Lip 2013 11:49
    demoliq
    Poziom 12  

    Podnosiłem dzis samochod. Nie ma luzow, koło chodzi czysto i nie ma szumów. W trasie jest stopniowe buczenie nie jednym ciągiem. A może to tarcza hamulcowa jest krzywa? Bo kolo szybko sie zatrzymuje jak je w ruch wprawie. jakby to było łożysko to by buczalo lub szumialo cały czas jednym ciągiem tak mi się wydaje

    0
  • #11 15 Lip 2013 11:55
    gregre5
    Poziom 9  

    Przejedź kilka kilometrów, bez ostrego hamowania zatrzymaj się i ręką sprawdź czy osłona łożyska jest ciepła (gorąca?) - mam nadzieję że felgi stalowe, jeśli aluminiowe ciepło rozejdzie się ale nadal powinno być wyczuwalne. Temat o tyle ważny że w moim przypadku rozsypało się łożysko i zblokowało koło...

    0
  • #12 15 Lip 2013 12:11
    demoliq
    Poziom 12  

    Okej zaraz pójdę się przejechać i zobaczę. A w jakim przypadku jest źle?

    0
  • #13 15 Lip 2013 12:32
    gregre5
    Poziom 9  

    Jeśli będą gorące znaczy że łożyska są do wymiany.

    0
  • #14 15 Lip 2013 13:36
    demoliq
    Poziom 12  

    No prawe jest nie takie, że parzy ale jest ciepłe. Lewe za to chłodne.
    Czyli do wymiany łożysko tak?
    Najbardziej odczuwalne przy 60-80km/h później jakby ustaje ale dalej coś szumi. Może to przez to, że jest opór powietrza i już nie jest tak słyszalne?
    Wymienić oba czy tylko prawe jak myślicie?
    Z góry dzięki za odpowiedzi chłopaki :)

    0
  • #15 15 Lip 2013 15:05
    qoompel
    Poziom 21  

    demoliq napisał:
    No prawe jest nie takie, że parzy ale jest ciepłe. Lewe za to chłodne.
    Czyli do wymiany łożysko tak?
    Łożysko swoją drogą, ale sprawdziłbym też czy tłoczek się nie blokuje w zacisku.

    0
  • #16 15 Lip 2013 15:44
    Golf90
    Poziom 23  

    Zgadzam się całkowicie z kolegami, mianowicie, prawy zacisk nie odbija prawidłowo, za czym idzi nagrzewanie się tarczy h. Zwrotnicy(obudowa łożyska) i samego łożyska, smar się wytapia i zaczyna wyć, i niekoniecznie będzie luz na łóż.

    0
  • #17 15 Lip 2013 16:07
    demoliq
    Poziom 12  

    Najlepiej to rozbiorę jutro zwrotnicę i sprawdzę co się tam dzieje w prawej stronie. Przegląd robiony tydzień nic nie wykrył. Diagnosta powiedział, że wszystko w najlepszym porządku
    "jeżeli chodzi o bezpieczeństwo"- dodał.
    Ale gdyby to w jakimś stopniu działało na tarczę to bym widział na niej jakieś rowki, wgłębienia, rysy a ona jest równa jak lustro czyż nie?
    To tylko moje przemyślenia.
    Zobaczę jak jutro rozbiorę zwrotnicę co się tam dzieje. Przeczyszczę wszystko sprężonym powietrzem i zobaczę w jakim stanie jest łożysko.

    Pozdrawiam

    0
  • #18 15 Lip 2013 17:04
    qoompel
    Poziom 21  

    demoliq napisał:
    Ale gdyby to w jakimś stopniu działało na tarczę to bym widział na niej jakieś rowki, wgłębienia, rysy a ona jest równa jak lustro czyż nie?
    Dlaczego? Jeżeli co jakiś czas blokuje się tłoczek, przyciskając klocek do tarczy, to ta będzie się równo ścierała jak przy zwykłym hamowaniu. Sprawdź ten tłoczek i mocowanie tarczy/klocków. Może coś się poluzowało.

    0
  • #19 15 Lip 2013 17:39
    demoliq
    Poziom 12  

    Okej jutro wszystko będę rozbierał także zobaczymy jak to wygląda :)

    0
  • #20 17 Lip 2013 17:12
    demoliq
    Poziom 12  

    Wymieniłem łożyska w obu kołach i wszystko wróciło do normy. Temat do zamknięcia. Dzięki za odpowiedzi :)

    0
  • #21 17 Lip 2013 17:20
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    demoliq napisał:
    Nie ma luzow, koło chodzi czysto i nie ma szumów.



    demoliq napisał:
    Wymieniłem łożyska w obu kołach i wszystko wróciło do normy.


    To jak Ty to sprawdziłeś?

    Jak radzić w takich przypadkach skoro trzech pisze o łożyskach, Ty piszesz że je sprawdziłeś i są ok, a na rozwiązanie tematu piszesz że łożyska wymieniłeś i jest dobrze...

    Ręce opadają...

    0
  Szukaj w 5mln produktów