Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot/Citroen z radiem RT3 i brak AUX? Teraz to możliwe!

Sołtys_Elbląga 14 Lip 2013 13:41 45582 50
  • Peugeot/Citroen z radiem RT3 i brak AUX? Teraz to możliwe!
    Posiadasz w swoim Peugeocie / Citroenie radio ze zmieniarką, wejściem chinch w schowku i nadal nie wiesz jak się pod nie podłączyć?
    Nie potrzeba żadnych adapterów po 200 czy nawet 300 zł.

    Jedyne, czego potrzebujesz to oryginalnej zmieniarki CD ze swojego samochodu i nagranej płyty z plikiem MP3 (ja nagrałem jeden plik 690 MB), lutownicę, potencjometr stereo 100k (może być i 10k, 20k, 50k, dowolny, ja miałem 100k - musi być podwójny) i 2 kondensatory z oznaczeniem 103 lub jak kto woli 10nF.


    Wyciągamy swoją zmieniarkę z bagażnika i zabieramy do domu. Odkręcamy przy wtyczce obudowę (dwie śrubki) i wyciągamy wtyczkę, uważając, by nie uszkodzić taśmy.

    Peugeot/Citroen z radiem RT3 i brak AUX? Teraz to możliwe!

    1, 2, 3 na zdjęciu to wyprowadzenia, odlutowujemy trzecią nóżkę od płytki lub przecinamy ją z drugiej strony (pokazane na zdjęciu niżej). Możemy się kablem 3 żyłowym (z ekranem) wlutować w wolne wylutowane miejsca lub od spodu.

    Peugeot/Citroen z radiem RT3 i brak AUX? Teraz to możliwe!

    Przecinając ścieżki czymś ostrym (ja wybrałem wariant pierwszy) i lutując przewody do wyprowadzeń wtyczki, mamy świetnie oznaczone ch L i ch P oraz GND, gdzie możemy je wpiąć nawet w obudowę.
    Na zdjęciu zaznaczono pola na czerwono, gdzie należy szczególnie uważać przy zdejmowaniu płytki, należy szczypczykami odgiąć blaszki, po czym ponownie podczas montażu zagiąć jak było w oryginale.

    Poniżej mały schemacik:

    Peugeot/Citroen z radiem RT3 i brak AUX? Teraz to możliwe!

    Potem ciągniemy kabel aż do przodu np. pod fotelami lub plastikami i podłączasz telefon, MP3, MP4 i cieszymy się muzyką. Jakość jak jakość, nie zauważyłem jej spadku, ale jest lepiej na pewno niż przez transmitery FM. Potencjometrem regulujesz głośność, zawsze to możesz robić przy przenośnym odtwarzaczu, ale ja dałem tam.
    Wkładasz nagraną płytę MP3 i po prostu pozwalasz jej się kręcić, po dwóch godzinach kręci się nieprzerwanie, kiedy to płyta CD AUDIO skończyła grać na ostatnim utworze, włączyło się radio FM. Na ekranie Twojego radia będzie normalnie szedł czas i grała muzyka.
    Czas pracy około 30 minut.
    Koszty: wszystko miałem.


    Na koniec przepraszam za schemat, ale nie umiem rysować. Ktoś kto poprawi może go do mnie wysłać celem edycji.

    Niestety ta ingerencja uniemożliwia słuchania wtedy płyt CD ze zmieniarki, gdyż ścieżki audio są odcięte, ale ktoś, kto chce słuchać z przenośnego odtwarzacza, nie potrzebuje zmieniarki w bagażniku.
    Pod PP 2000 nie pokazuje błędów związanych ze zmieniarką.


    Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
  • #2 14 Lip 2013 20:25
    lyczewskiand
    Poziom 15  

    Sołtys_Elbląga napisał:
    wejściem cinch w schowku


    Nie można podłączyć kablem CINCH - JACK 3,5mm ?

  • #3 14 Lip 2013 20:33
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    Gdyby było to takie proste użytkownicy nie kupowaliby adapterów po 300zł a ja nie pociłbym się ze znalezieniem tańszego sposobu :). Poczytaj na temat działania tamtego wejścia. Owszem jest to aux ale działa do 5km/h, można to odblokować ale laik nie poradzi sobie z tym.

  • #4 14 Lip 2013 21:43
    adeq4
    Poziom 30  

    Co prawda mam u siebie w peugeocie radyjko RD3, ale też cierpię na brak wejścia AUX. Przydałby się sposób, by jakoś emulować obecność zmieniarki i podpiąć się przewodem AUX do mini-ISO z tyłu radia. Twój sposób jest ok (przede wszystkim tani i ławy) z tym, że wtedy wozimy bezużyteczny gadget (zmieniarkę) w samochodzie. :)

  • #5 14 Lip 2013 23:02
    Karol966
    Poziom 30  

    adeq4 napisał:
    Co prawda mam u siebie w peugeocie radyjko RD3, ale też cierpię na brak wejścia AUX. Przydałby się sposób, by jakoś emulować obecność zmieniarki i podpiąć się przewodem AUX do mini-ISO z tyłu radia. Twój sposób jest ok (przede wszystkim tani i ławy) z tym, że wtedy wozimy bezużyteczny gadget (zmieniarkę) w samochodzie. :)


    Właśnie takim sposobem uzyskałem aux w swojej skodzie fabii ;) Oferowane na alledrogo zmieniarki mp3 działają podobnie. Dodatkowo mają wbudowane odtwarzacze mp3. Takie prosty odtwarzacz można kupić prosto z Chin za całe 5-7$ a emulator zmieniarki zrobić dosłownie na pająku za 5zł ;d

  • #6 15 Lip 2013 11:19
    adeq4
    Poziom 30  

    Karol966 napisał:
    a emulator zmieniarki zrobić dosłownie na pająku za 5zł ;d

    Możesz rozwinąć ?

  • #7 15 Lip 2013 11:29
    Karol966
    Poziom 30  

    Rozwinąć czym jest pająk?
    Peugeot/Citroen z radiem RT3 i brak AUX? Teraz to możliwe!
    lub nieco uporządkowany pająk:
    Peugeot/Citroen z radiem RT3 i brak AUX? Teraz to możliwe!

    Protokoły komunikacyjne zmieniarek wielu marek są raczej opisane w sieci. Kilka razy się na coś takiego natknąłem szukając CDCemu itp. Często zmieniarka łączy się przez RS232 lub coś podobnego z radiem. Wystarczy mały uP i prosty program (należy również znać kody zmieniarki by napisać własny program emulujący).

    Przydatne może być np to.

  • #8 15 Lip 2013 20:27
    rekinisko
    Poziom 22  

    Nie RS232 a CAN i trzeba być pewnym "kodów zmieniarki" bo całe auto pracuje na tej samej szynie ... wysyłając błędne rozkazy można nieźle namieszać w całym aucie a wręcz uniemożliwić jego poprawne działanie. Po wielu godzinach spędzonych w necie na szukaniu rozwiązania problemu, zakupiłem za 200zł używany emulator mp3 zmieniarki.

  • #9 15 Lip 2013 20:48
    glapsson
    Poziom 17  

    Jak masz radio RT3 to wgrywasz poprawiony soft i masz MP3 w kieszeni nawigacji
    bez druciarstwa
    Pozdrawiam

  • #10 15 Lip 2013 21:19
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    glapsson rusz kopułą. Taka pełna mp3 dla mnie to jeden dzień słuchania bo rmf fm powtarza się co 40 minut. Ale Ty masz swój świat i tego się trzymaj.

    Pawelht zawitaj do mnie na priv i napisz co tam za odtwarzacz siedzi.

    Rekinisko - tu masz trochę racji. Gdyby to było takie łatwe to nie byłoby tysięcy tematów ba różnych forach o aux.

  • #11 15 Lip 2013 21:36
    glapsson
    Poziom 17  

    Instrukcja jak z radia RT3 zrobic odtwarzacz MP3
    http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=22162.0

    wystarczy zmienic soft w radiu -- nie potrzeba miec nawet zmieniarki.......
    oczywiście trzeba nagrac płyte z utworami ... i to moze byc problem dla niektórych....
    To jest CD pełne mp3 mysle że to Ty powinieneś ruszyc kopułą
    te same 690MB co u Ciebie.

  • #12 15 Lip 2013 21:55
    pawlik722
    Poziom 21  

    Co prawda nie widziałem radia ani nie znam o nim żadnych szczegółów technicznych ale czy nie prościej podpiąć się pod przedwzmacniacz lub ewentualnie końcówkę mocy? a głośnością i całą resztą sterować z telefonu lub MP3? Ja u siebie mam tą drugą opcję zmontowaną. tylko z racji tego że nie znalazłem schematu radia.

  • #13 15 Lip 2013 22:04
    glapsson
    Poziom 17  

    Każde rozwiazanie ma swoje plusy i minusy,
    moze byc tak że czytnik radia jest martwy i pozostaje zmieniarka,
    albo często uzywamy fabrycznej nawigacji wtedy rozwiazanie kolegi, który zaraz sie obraża ma sens.

    albo błędnie opisał radio jako RT3......

    Ja preferuję bezpieczna jazdę a z racji, że chyba wszystkie pugi maja manetke sterowania radiem pod kierownicą preferuję zmiane softu i odtwarzanie mp3 jednak w seryjnym radiu.
    Nie musimy odrywać wzroku od drogi aby poszukać zewnętrzengo odtwarzacza mp3 czy tlf i przelecenie przez menu, żeby właczyć utwór ... no i kwestia zasilania zewnętrznego mp3 znowu kabelki itp albo bateria - a w seryjnym radiu wkładasz płyte i jedziesz.
    płyty CD kosztuja grosze -- dosłownie -- sa tańsze od baterii.

    to tyle ....

    Każdy ma swoje racje.

  • #14 15 Lip 2013 22:22
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    glapsson napisał:
    To jest CD pełne mp3 mysle że to Ty powinieneś ruszyc kopułą
    te same 690MB co u Ciebie.



    Pełne byle czego aby zmieniarka była w trybie odtwarzania.

    pawlik722 napisał:
    ale czy nie prościej podpiąć się pod przedwzmacniacz lub ewentualnie końcówkę mocy? a głośnością i całą resztą sterować z telefonu lub MP3?

    Wtedy co wybierzesz w opcji "source"? Nic nie przemyślana wypowiedź.

    glapsson napisał:
    Ja preferuję bezpieczna jazdę a z racji, że chyba wszystkie pugi maja manetke sterowania radiem pod kierownicą preferuję zmiane softu i odtwarzanue mp3 jednak w seryjnym radiu.


    Mam możliwość odtwarzania mp3, ale temat tyczy się aux a nie mp3 i tego się trzymajmy. O sterowaniu manetką powiedz to tym, co jej nie mają. Najlepiej niech nie słuchają radia bo to robi się niebezpieczne.

    glapsson napisał:
    albo często uzywamy fabrycznej nawigacji wtedy rozwiazanie kolegi, który zaraz sie obraża ma sens.

    Wcale się nie obrażam. Nawigację mam w telefonie, więc tej rzadko używam. Muzyki przez aux słucham z telefonu, który to jest ładowany podczas jazdy więc koszty baterii odpadają. A takie zmienianie płyt i wieczne nagrywanie itp i próba zapełnienia na siłę całej mija się u mnie z celem.

    Nie podoba Ci się, Twoje zdanie. Umieściłem to tylko dlatego, że setki innych użytkowników boryka się z podobnym problemem a dzięki mnie w końcu go rozwiążą tanim kosztem.

    Można jeszcze wyciągnąć radio i wpiąć się przewodami tuż przy kostkach od radia, ale nie chciało mi się tam grzebać.

    Jeżeli ktoś czegoś nie rozumie, chętnie wytłumaczę na priv, bo śmiecenie tu takimi postami nie ma sensu. Nikomu na siłę nie każę robić aux, chcesz to słuchaj MP3 i steruj manetką.

  • #15 15 Lip 2013 22:32
    glapsson
    Poziom 17  

    No i o to mi chodziło.

    " Nikomu na siłę nie karze robić aux, chcesz to słuchaj MP3 i steruj manetką."

    Pokazałeś wczesniej tylko swój punkt widzenia , który dla mniej obeznanych z tematem może nakierować na to, że to jedyne rozwiązanie - a tak nie jest.
    Masz racje to Twój temat i Twoje rozwiazanie.
    Ale warto pokusić sie o dodanie kilku słów wstępu, że roziązanie nie jest jedynym.
    bo moze ktoś kto czyta twój post nie wie że jest alternatywa....

  • #16 16 Lip 2013 18:12
    CMS
    Administrator HydePark

    Jeśli to radio obsługuje jakieś inne pasmo poza FM, to można zrobić taki patent jak zrobiłem w radiu w firmowym samochodzie.
    Odszukujemy scalaczek do którego wchodzą, poszczególne sygnały (CD, FM, AM).
    Przecinamy ścieżki od zbędnego wejścia (w tym przypadku, byłoby to AM) i podpinamy się z sygnałem przez odpowiednio dobrany dzielnik.
    Pozostaje już tylko wyprowadzić sobie gdzieś gniazdo mini jack, albo kabelek z wtykiem i gotowe. Ja miałem w kostce kilka pustych miejsc, więc dokupiłem drugą i w pustych miejscach obsadziłem piny z nowym wejściem. dzięki temu z radia nie wychodziły żadne dodatkowe kable.

    Rozwiązanie autora jest proste i skuteczne, ale tylko do czasu aż padnie laser w zmieniarce.

    Pozdrawiam.
    CMS

  • #17 16 Lip 2013 18:38
    Bullseye
    Poziom 27  

    glapsson napisał:
    ...Pokazałeś wczesniej tylko swój punkt widzenia , który dla mniej obeznanych z tematem może nakierować na to, że to jedyne rozwiązanie - a tak nie jest.
    Masz racje to Twój temat i Twoje rozwiazanie.
    Ale warto pokusić sie o dodanie kilku słów wstępu, że roziązanie nie jest jedynym.
    bo moze ktoś kto czyta twój post nie wie że jest alternatywa....


    Taak, idąc Twoim tokiem myślenia autor powinien na wstępie zaznaczyć że użytkownik czyta elektrodę, że robi to na własną odpowiedzialność, że nie udziela gwarancji i że do poprawnego odczytania informacji musi posiadać sprawny monitor...
    Użytkownicy raczej nie są aż tak ciemni by od razu pomyśleli że to jedyne wyjście.


    Co do tematu, można by się pokusić o przekaźnik i wtedy moglibyśmy guzikiem przy kabinie wybierać czy chcemy MP3 czy AUX :)

  • #18 16 Lip 2013 22:31
    Urgon
    Poziom 36  

    AVE...

    A na diabła tak kombinować i psuć zmieniarkę? Jeśli można kupić takie kostki, to się robi taki układ i niczego nie rżnie i nie psuje:
    Peugeot/Citroen z radiem RT3 i brak AUX? Teraz to możliwe!
    Na CD może być dowolna muzyka, byle ustawić odtwarzanie w pętli. Potencjometr stereo logarytmiczny. Roboty mniej, nic nie trzeba rozbierać i psuć...

  • #19 17 Lip 2013 07:42
    glapsson
    Poziom 17  

    Zgadzam się całkowicie z poprzednikiem w kwestii dłubania rozcinania scieżek -- itp.
    mówie NIE !
    Nie chciałbym ze swej strony kupić podrutowanego auta i potem dochodzić co kto tam poprzecinał, dolutował itp.

  • #20 17 Lip 2013 08:19
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    Ave Urgon. Fakt, Twoje rozwiązanie też jest dobre, ale kto dzisiaj słucha płyt audio mając do dyspozycji mp3? Tak też i zmieniarka nie jest potrzebna w dzisiejszym czasie. Co do odtwarzania w pętli nie zda to u mnie egzaminu bo po ponownym włączeniu radia ta opcja nie jest zapamietywana dlatego wlozylem mp3 gdzie starczy na kilka godzin. Dla kogoś kto porusza się w mieście wystarczy audio cd 80 min. Ja jadąc w trasę 600 km np nagrywam sety ;)

    Bullseye można pokusić się o przekaznik i wlacznik ale nie chciałem nic zmieniać i dodawać a mały 3,5mm jack nie rzuca się w oczy między fotelami.

    glapsson Tobie dziękuje za opinię i nie wypowiadaj się już w tym temacie.


    Na koniec dodam, że można wpiac się przy kostce od radia, każdy zrobi jak uważa. Mi zmieniarka niepotrzebna więc poświęciłem ją.

  • #21 17 Lip 2013 08:45
    rekinisko
    Poziom 22  

    glapsson napisał:
    Zgadzam się całkowicie z poprzednikiem w kwestii dłubania rozcinania scieżek -- itp.
    mówie NIE !
    Nie chciałbym ze swej strony kupić podrutowanego auta i potem dochodzić co kto tam poprzecinał, dolutował itp.

    Mam takie samo zdanie, jeszcze nie widziałem żeby ktoś coś rozgrzebał i później "posprzątał".

    Temat jest prosty do ogarnięcia ale pracochłonny. Mając terminal monitujący szynę CAN lub gotowy konwenter CAN <> RS232 można łatwo przechwycić komendy zmieniarki. Po tym to już z górki.

  • #22 17 Lip 2013 09:18
    Urgon
    Poziom 36  

    AVE...

    Sołtys_Elbląga napisał:
    Ave Urgon. Fakt, Twoje rozwiązanie też jest dobre, ale kto dzisiaj słucha płyt audio mając do dyspozycji mp3? Tak też i zmieniarka nie jest potrzebna w dzisiejszym czasie. Co do odtwarzania w pętli nie zda to u mnie egzaminu bo po ponownym włączeniu radia ta opcja nie jest zapamietywana dlatego wlozylem mp3 gdzie starczy na kilka godzin. Dla kogoś kto porusza się w mieście wystarczy audio cd 80 min. Ja jadąc w trasę 600 km np nagrywam sety

    Oj, bo to straszny kłopot wcisnąć dwa przyciski w radiu, jeden by zacząć odtwarzanie, drugi by odtwarzać w pętli. A jeśli radio odtwarza MP3 z płyty, to Ci powiem, iż na jednej płycie CD zmieścisz 10 godzin słuchania w empetrójkach. IMHO masz problemy jak mrówka w ciąży i rozwiązujesz je z gracją słonia w składzie porcelany.
    Sołtys_Elbląga napisał:
    Bullseye można pokusić się o przekaznik i wlacznik ale nie chciałem nic zmieniać i dodawać a mały 3,5mm jack nie rzuca się w oczy między fotelami.

    Przelotka wedle mojego projektu przy samym radiu, przełączniczek i gniazdko jack w jakimś pudełeczku wsadzonym gdziekolwiek. Nawet nie trzeba wiercić dziurki nigdzie, bo mozesz sobie pod deską przykleić na taśmę dwustronną...
    Sołtys_Elbląga napisał:
    glapsson Tobie dziękuje za opinię i nie wypowiadaj się już w tym temacie.

    A to czemu? Ten komentarz kojarzy mi się z gimnazjalistką piszącą opko-blogaska o swoim ulubionym zespole reagującą na słowa krytyki jej dzieła...
    Sołtys_Elbląga napisał:
    Na koniec dodam, że można wpiac się przy kostce od radia, każdy zrobi jak uważa. Mi zmieniarka niepotrzebna więc poświęciłem ją.

    Równie dobrze mógłbyś wymienić całe radio. Przecież Ci niepotrzebne. Albo przykleić empetrójkę, jakiś wzmacniacz car-audio podpiąć do głośników i tyle. A tak zniszczyłeś dobre urządzenie i jesteś z siebie potwornie dumny. Elektroniczny profesjonalizm pełną gębą...
    Aha, bądź tak miły i zacznij pisać poprawnie po polsku, bo mam tu morze czerwone...

  • #23 17 Lip 2013 11:36
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    Ja zrobiłem wedle swojego uznania i każdy ma prawo krytykować. Szkoda tylko, że jak dotąd nikt nie wpadł na podobny pomysł.
    Zniszczylem dobre urządzenie bo kupiłem je za swoje pieniądze - nie za Twoje. Ciężko też mi wcisnąć 2 przyciski i ciężko bylo mi wyjąć radio. Albo nie umiem. Jedna płyta mp3 starczy mi na 3 dni góra 4..

    A glapssonowi jak już go bronisz, podziękowałem dlatego, że wyraził swoją opinię i nie ma sensu powtarzać jej w kolejnych postach.

    To nie ma być profesjonalne a ma powstrzymać tych co będą chcieli kupić adapter.

    Na słowa krytyki nie mam zamiaru się obrażać.

    Piszcie tam co chcecie, umieściłem to tylko dlatego, że nie znalazłem do tej pory nic sensownego prócz adaptera. Ktoś kto będzie szukał z pewnością znajdzie mój temat i zrobi tak samo lub wg Twojej myśli drogi Urgonie.

  • #24 20 Lip 2013 18:40
    Ireneo
    Poziom 40  

    Dodam od siebie że kondensator 10nF może za bardzo robić jako filtr górnoprzepustowy i obcinać pasmo od ok np 50 Hz.Osobiście wstawiłbym min 470nF.
    Jaka jest pojemność kondensatorów na wyjściu zmieniarki?

  • #25 20 Lip 2013 20:48
    kowalma
    Poziom 12  

    Sołtys_Elbląga napisał:
    Gdyby było to takie proste użytkownicy nie kupowaliby adapterów po 300zł a ja nie pociłbym się ze znalezieniem tańszego sposobu :). Poczytaj na temat działania tamtego wejścia. Owszem jest to aux ale działa do 5km/h, można to odblokować ale laik nie poradzi sobie z tym.


    Sorry ale nie masz racji.
    Chinch audio w schowku dziala nawet przy 200km/h. Trzeba sobie je jedynie aktywowac gdzies w menu radia. Mowa o audio a nie video, bo video faktycznie przy 5km/h sie wylacza. I pozniej jak naciskasz na manetce pod kierownica masz przelaczaanie radio/cd/zmieniarka/aux i tak w kolko

  • #26 20 Lip 2013 22:29
    kris-644
    Poziom 21  

    Dobre macie pomysły Panowie :) Ja najczęściej likwiduję AM i w to miejsce ładuję AUX . Bez jakiegoś likwidowania zmieniarek ani szukania i kombinowania . a to takie proste :)
    Pozdrawiam.

  • #27 20 Lip 2013 23:37
    CMS
    Administrator HydePark

    kris-644 napisał:
    Dobre macie pomysły Panowie :) Ja najczęściej likwiduję AM i w to miejsce ładuję AUX . Bez jakiegoś likwidowania zmieniarek ani szukania i kąbinowania . a to takie proste :)
    Pozdrawiam.


    Pisałem, o takiej możliwości już kilka postów wyżej, ale nie zostałem pozytywnie przyjęty.
    Cieszę się, że ktoś popiera "moje" rozwiązanie.

    Pozdrawiam.
    CMS

  • #28 21 Lip 2013 12:11
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    CMS nikt tu Cię nie przyjął negatywnie. Na dniach kupię jakieś rt3 z rozbitka i mam zamiar kombinować. Twój pomysł nie był głupi ale i nie jest łatwy dla każdego.

    Kolego kowalma dziękuje że mnie uświadomiłeś ale gdybym miał tą opcje z pewnością korzystalbym z niej.

    Ireneo, przy fabrycznym sprzęcie w tym samochodzie nie słychać zbytnio różnicy a nawet jest lepiej bo odcina niskie niechciane tony z którymi głośniki te nienajlepiej sobie radzą.

    Pojemności kondensatorow na wyjściu nawet nie sprawdzalem. Podam Ci przy okazji.

  • #29 21 Lip 2013 20:28
    kowalma
    Poziom 12  

    Sołtys_Elbląga napisał:
    Kolego kowalma dziękuje że mnie uświadomiłeś ale gdybym miał tą opcje z pewnością korzystalbym z niej.


    Na 1000% jest taka opcja w RT3.

    Tylko opcja aktywacji audio aux jest w jakims glupim miejscu plus moze nie byc wejscie aktywne odklikane w planecie. koledze aktywowalem jakis czas temu i pozniej ze 30min szukalem po ustawieniach radia gdzie sie wlacza to ustawienie.

    EDIT: "Menu / Configuration / Sound / Activate AUX"

  • #30 21 Lip 2013 20:44
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    Może w oryginalnym sofcie jest, ja mam zmienione na mp3 z polskim menu. Właśnie czytałem instrukcję rt3 i jest to o czym piszesz. Ale nie mam tego u siebie. Mam kilka opcji takich jak np "dostęp do auta", "wspomaganie parkowania", której nie mogę wybrać. A np w ustawieniach ekranu mam m in "praca tylnej wycieraczki". Soft pobierałem z innego forum gdzie inni chwalili...