Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Konserwator Urządzeń Dźwigowych
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 307 - Podłączenie wiązki pompy ABS ESP peugeot 307 2.0 HDi 90KM

14 Lip 2013 15:50 21018 24
  • Poziom 11  
    Hello!

    Może mi ktoś pomoże, a chciałbym wiedzieć jak mam podłączyć kable o takich samych kolorach np. jest 3 kable splątane szary z zielonym i 2 kable niebieski z czerwonym.

    Jak mam to podłączyć ? mają znaczenie te kolory skoro wszystkie jednakowe?

    peugeot 307 - Podłączenie wiązki pompy ABS ESP peugeot 307 2.0 HDi 90KM


    pozdrawiam.
  • Konserwator Urządzeń Dźwigowych
  • Poziom 15  
    Jak Pugeot to ważniejszy jest numer/oznaczenie na przewodzie
  • Poziom 39  
    Identyfikujesz kable po numerze i dzwoniąc do kostek wg. schematu.
  • Konserwator Urządzeń Dźwigowych
  • Poziom 11  
    kurcze na tych plecionkach nie ma numerów, czyli tylko pod kompa zostaje podłączyć? A od jakich czujników są te plecionki?

    podłączyłem jak by to powiedzieć "na pałę" te plecionki i znikł mi na jakiś czas check control ale zaświecił się ponownie po przejechaniu 2km i świeci dalej, powiedzcie, czy kontrolki po prawidłowym podłączeniu powinny zgasnąć czy należy je usunąć przez program ?

    Poniżej zdjęcie przedstawiające jakie kontrolki mi świecą

    peugeot 307 - Podłączenie wiązki pompy ABS ESP peugeot 307 2.0 HDi 90KM peugeot 307 - Podłączenie wiązki pompy ABS ESP peugeot 307 2.0 HDi 90KM
  • Poziom 9  
    Plecionki są prawdopodobnie od czujników ABS (tylko te spotkałem jako plecionki)
  • Poziom 11  
    kamik306 napisał:
    Plecionki są prawdopodobnie od czujników ABS (tylko te spotkałem jako plecionki)


    ale jak odlaczylem jedna z plecionek to predkosciomierz nie dzialal. W sumie teraz mam odlaczona kostke pompy bo ona caly czas dzialala nie wiem czemu. czy trzeba bledy usunac ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    No niestety, myślę, że kolega ma rację.

    W 307 prędkość samochodu jest sczytywana z czujników ABS.

    Albo musisz dokładnie znaleźć, które skrętki to który czujnik (miernik i jazda), bo nie powinien występować błąd związany z pomieszaniem kół (pozamieniane czujniki). Podejrzewam, że przez to musiało to błędnie działać.

    Radzę również nie ryzykować za dużo podłączając na czuja. BSI (główny komputer) może się poważnie obrazić, a to już będą koszta w tysiącach.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    georgesgr spokojnie. POLAK POTRAFI, nawet jak nie ma zielonego pojęcia jak to działa to i tak naprawi.
  • Poziom 9  
    Skoro on chce to naprawić sam, to chyba lepiej napisać, co może zrobić, żeby to miało szanse działać? Do tego to forum służy.

    Jakie bzdury? Że pozamieniał czujniki miejscami? To nie jest bzdura, tylko poważny problem.
  • Poziom 39  
    kamik306 napisał:
    Skoro on chce to naprawić sam
    To niech naprawia nikt mu nie zabrania.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    georgesgr napisał:
    Na mily Bog, jesli nie wiecie, do czego sluza "skretki", to nie dotykajcie wspolczesnych samochodow!

    Mateuszws,
    Widzac, jak sie do tego zabierasz (zdjecie z lewej), moge ci dac tylko jedna rade: znajdz kogos, kto sie na tym zna i zaakceptuje te robote (co wcele nie bedzie oczywiste).



    Drogi georgesgr, czy Ty w ogole wiesz do czego sluzy forum?
    Skoro ktos tu pyta to chyba potrzebuje porad, a Ty jesli wiesz jak to podlaczyc, a nie masz zamiaru podpowiedziec to nie rob zbednego OT!

    A tak poza tym powiedz mi co zlego zrobilem w podlaczeniu odcietej kostki? Lut i koszulka termokurczliwa na kazdym kabelku i calosci okablowania plus peszel to za malo ??

    Ciekawe jak innym sposobem mozna to podlaczyc? Chyba Zaizolowac tylko izolacja pewnie hahaha


    A temat jest moj takze nie masz nic do jego usuniecia.

    Pierwsze napisze co sie stalo ze podlaczam kostke:

    - auto bylo po stluczce w lewy bok i ucierpiala pompa ABS w tym zniszczylo kostke

    - wiec oddalem do elektromechanika, auto stalo okolo 2tyg. u niego wymienil pompe i wcisnal tylko ta zgnieciona kostke w pompe i obkleil tasma, gdzie mial zalatwic nowa. Dzialalo wszystko procz pompy, ale nie na dlugo, bo po przejechaniu kilku km, pojawily sie ponownie wszystkie kontrolki i takze licznik przestal dzialac. Oczywiscie drugi raz nie chcial podjac sie pracy...zalosne.

    -oddalem auto do drugiego 'znawcy' powiedzial ze znajdzie kostke utnie stara kostke i podlaczy wszystko. Po takze okolo 2tyg. zdolal tylko uciac wiazke!!! Nic wiecej.

    I na tym skonczyla sie przygoda z majstrami, ktorzy tylko biora kase za postoj auta w warsztacie.

    A ze mam dwie rece, prawa i lewa i glowe na karku, checi i troche umiejetnosci oraz podworko i garaz to zabralem sie do pracy sam, po tyg. poszukiwan w internecie znalazlem kostke i tyle co zdolalem sam zrobic to widac na zdjeciu reszte prosze o pomoc wiec tu zalozylem temat.

    I nie wiem w czym taki wielki problem ze chce to zrobic sam. I duzo taniej mnie to wyjdzie jak np. bylo gdy padla mi dmuchawa pojechalem do mechanika to zaspiewal 250zl bo mowil ze trzeba wymienic cala dmuchawe... Poszukalem po forach i znalazlem ze trzeba wymienic dwa tranzystory koszt max 20zl. (juz dokladnie nie pamietam). Wymienilem i dziala do tej pory. I kasa zaoszczedzona.


    Ci ktorzy udzielaja sie pozytywnie otrzymaja nagrode w postaci 'pomogl' ;)

    Pozdrawiam;-)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Spoko.

    A jesli mozesz to podpowiedz mi czy ta wiazka idaca do pompy Abs z czym.sie laczy? czy jest polaczona z instalacja calego auta czy gdziesz jest laczona kostka np przy skrzynce bezpiecznikow, bo zastanawiam sie nad wymiana calej wiazki, jesli bedzie to calosc to juz pobawie dalej sie w laczenie .

    druga rzecz: wiesz moze czemu dziala mi pompa nawet po zgaszeniu auta? ktorys kabel zlepodlaczony? laczylem po nr. kabli.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    georgesgr napisał:
    mateuszws napisał:
    ... zastanawiam sie nad wymiana calej wiazki, ...

    I to jest rozsadne podejscie do tematu.
    Dowod rejestracyjny w reke i do ASO. Znajda ci, co trzeba.

    a wiesz dokad leci ta wiazka? czy moze jest polaczona z caloscia?
  • Poziom 39  
    Cena takiej wiązki w ASO to coś koło 4 tysięcy, może i więcej.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Ooo to dzieki :) auto tyle nie warte hehe. bede probowal to polaczyc
  • Poziom 28  
    Zarejestruj się na http://public.servicebox.peugeot.com/pages/index.jsp (można zmienić język np. na polski - lewy dół strony), wykupujesz za 5 euro godzinny dostęp do dokumentacji technicznej (płatność kartą kredytową), wpisujesz VIN i masz schematy do Twojego samochodu w tym schemat połączeń układu ABS. I masz święty spokój i nie łączysz na chybił trafił.

    PS. Jeśli na skrętkach faktycznie nie ma oznaczeń cyfrowych (nie wiem, bo akurat tego nigdy nie sprawdzałem) to mając schemat łatwo sprawdzisz miernikiem połączenia do czujników przy poszczególnych kołach. I pamiętaj że numerki na przewodach nie są co 5 cm i czasami trzeba odwinąć trochę izolacji albo peszla.
  • Poziom 11  
    A jest mozliwość płatności internetowej na tym serwisie, bo dochodze do podsumowanie gdzie mam wybrać kartę, co mam tam wpisać za numery z karty ? komuś się udało kupić ten abonament ?
  • Poziom 15  
    tak, płatność działa
  • Poziom 8  
    Cześć, czy jest szansa na schemat podłączenia pompy ABS/ESP o nr 0 265 225 188 opis pinów itd...
    dzięki