Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

trudności z zapalaniem hyundai lantra 1994 1600 16v

Mariogr 06 Mar 2005 18:59 2860 7
  • #1 06 Mar 2005 18:59
    Mariogr
    Poziom 17  

    witam, oto problem : czy silnik jest zimny czy ciepły ciężko go zapalić. Po zakręceniu rozrusznikiem na zimno - odpala ale obroty spadają do 200-400 i gaśnie - jak go przetrzymam przez ok. 15s na 1500obr, stabilizuje się na ok. 800. Jak jest ciepły - po odpaleniu obroty spadają do 500-800 i po ok. 15-s stabilizują się na właściwym poziomie. Po odpięciu czujnika temp. silnika i resecie sterownika - bez zmian.Silniczek krokowy rozebrałem i wyczyściłem, słychać jak chodzi po załączeniu zapłonu. Sonda wymieniona. Czujnik położenia przepustnicy ok, przepływomierz też..Kable nowe,czujnik położenia wału ok.,wtryski ok. świece ok.cewka też,podciśnienia wg. schematu fabrycznego-wszystkie elementy przeczyszczone i połączone nowymi wężykami,egr przeczyszczony,termostat ok. I jeszcze jedno - duże zużycie paliwa, w granicach 15l/100 w mieście (jazda raczej spokojna). Jakieś 4 miesiące temu był podłączany do kompa - sterownik był ok. Czy przyczyną może być sterownik, a w szczególności te osławione kondensatory ? Ma ktoś jakąś koncepcję ?

    0 7
  • #2 06 Mar 2005 19:35
    am2310
    Poziom 17  

    Mialem taki przypadek w vw dokladnie takie same objawy jak opisujesz .W moim przypadku byl to czujnik temp.silnika mierzylem go miernikiem i porównalem z danymi oczywiście się nic nie zgadzalo wiec go wymienilem . Po wymianie wszystko wrócilo do normy.Może podstaw drugi czujnik.

    0
  • #3 06 Mar 2005 21:51
    Mariogr
    Poziom 17  

    podtawiłem opornik 2,2 kilooma i nic. W sumie nie wiem jakie wartości ma zimny czujnik. Nie wiem też czy bez czujnika nie powiniem przyjąć wartości średnich,zapisanych w pamięci ? Bez czujnika jest jeszcze gorzej !

    0
  • Pomocny post
    #4 06 Mar 2005 23:00
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Rozrząd jest napewno dobrze?

    0
  • #5 07 Mar 2005 06:47
    Mariogr
    Poziom 17  

    sprawdze i rozrząd, ale chyba to nie to. Zobaczymy. Dzięki za pomoc

    0
  • Pomocny post
    #6 07 Mar 2005 19:55
    stanley28
    Poziom 12  

    Silniczek krokowy ( zatarty , zabrudzony)
    Przeczyść przepustnice trochę pomoże

    0
  • Pomocny post
    #7 07 Mar 2005 21:23
    Tomasz1023
    Poziom 13  

    Sprawdź sterownik to nic nie kosztuje!Wykręć, posprawdzaj wizualnie czy kondensatory nie są wylane, czy nie ma przerw na ścieżkach! Wymień je-to koszt ok3 zł za 4szt. + jakiś dobry elektronik, lub samemu jak masz wprawe! Potrzebna będzie lutownica oporowa, odsysacz do cyny!
    Masz autko co ma 11 lat i po tym czasie kondziory lubią się wylewać! Tak samo jest w Mitshubishi!
    Jest dobra stronka , gdzie jest to opisane jak to zrobić... http://mitsubishifan.webpark.pl/index.html

    0
  • #8 10 Mar 2005 07:05
    Mariogr
    Poziom 17  

    i pp problemie, sprawa typowo mechaniczna. Wymieniłem w ostatrnim geście rozpaczy całą przepustnicę - kłopoty minęły ! Przedtem ją dokładnie rozebrałem i wyczyściłem, tak więc czyszczenie takie z wierzchu nic nie daje. Widac zatkany był któryś z kanalików powietrznych. A na pierwszy rzut oka poprzednia przepustnica była ok - czyściutka. Przy okazji wymieniłem tez paski i rolki rozrządu - teraz pozostało tylko jeździć. Dzięki panowie za pomoc.

    0
  Szukaj w 5mln produktów