Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atmega8 - [C]Czasowe sterowanie przekaźnikiem

cdominik 14 Lip 2013 22:20 4071 11
  • #1 14 Lip 2013 22:20
    cdominik
    Poziom 2  

Witam!
    Jestem początkującym programistą i postanowiłem się zmierzyć z tematem sterowania czasowego do domowej suszarki do rąk.
    Jej działanie w skrócie chciałbym rozwiązać w następujący sposób: mikrokontroler Atmega 8 połączony z microswitchem oraz przekaźnikiem na 5v.Po nacisćnięciu i zwolnieniu microswitcha następuje załączenie przekaźnika na ok 20 sekund oraz uruchomienie silnika z grzałką poprzez przekaźnik.
    Tyle w teorii.W praktyce natomiast udało mi się zbudować cały układ oraz napisać kod w C,który załącza przekaźnik na czas wciśnięcia microswitcha
    Dlatego postanowiłem napisać tutaj i poprosić o jakieś sugestie i wskazówki jak ten problem programowo rozwiązać...
    Przeszukałem już spory kawałek internetu,jednakże nie trafiłem na nic konkretnego ani przydatnego...
    Czy mam użyć do tego przerwań,czy jest jakiś łatwiejszy sposób?
    Bardzo chętnię zobaczyłbym przykładowy kod...
    Pozdrawiam!

• #2 15 Lip 2013 09:51
    Tom1988p
    Poziom 16  

Podaj swój kod, a najłatwiej wpisać tyle "delajów" aby procek się kręcił przez 20s. po czym wyłączył przekaźnik (nie pamiętam ale jeden delay_ms(xx) to chyba maksymalnie 15s wyciągnie?).

algorytm taki:
    - jeżeli przycisk wciśnięty to wykonaj:
    - uruchomienie przekaźnika
    - czekaj 20s
    - wyłącz przekaźnik

i chyba tyle powinno wystarczyć w pętli.

• Pomocny post
    #3 15 Lip 2013 10:32
    BlueDraco
    Specjalista - Mikrokontrolery

Ale Kolega lubi sobie życie komplikować...