Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vw Sharan 1.9 TDI Kopci na biało i brak mocy

PatiszoneQ18 14 Jul 2013 22:33 31839 15
  • #1
    PatiszoneQ18
    Level 9  
    Witam serdecznie jestem tu nowy proszę o zrozumienie i pomoc w rozwiązaniu mojego problemu:

    Posiadam VW Sharan 1.9 TDI 90km 1997r historia mojego zdarzenia jest taka:
    Jechałem trasą około 120km/h nagle zrobił się biały dym temperaturę trzymał
    96 stopni,z tyłu biało jak by gasili strażacy ''płonący samochód'' BIAŁO za mną stracił moc tak jak by wgl turbina nie chodziła wgl. straszny moł kopci i nie jedzie samochód zimny czy ciepły odpala tak samo czyli z pierwszego,olej pełny stan,rozrząd ustawiony na znakach tak jak powinno być.Proszę o szybką pomoc w rozwiązaniu mojego problemu Dziękuje z góry pozdrawiam czekam na odpowiedzi w tym poście :cry:
  • #3
    PatiszoneQ18
    Level 9  
    Dziękuje kolego ,wydaje mi sie ze turbo poszło co nie jestem pewny bo Co wejde na inny forum to piszą cos innego w tych samych tematach i juz zglupiałem, więc moje pytanie co ty myślisz Czy mogłoiść turbo,wąż jakis,wtrysk? dodam ze nie ma oleju w płynie ani na odwrót,Autko chodziło do samego końca i nagle sie to stało i sam niewiem od zcego dalej zacząć. Jak sprawdzić turbine Czy napewno ona sie popsuła?

    Dodano po 1 [minuty]:

    P.S. Dodam jeszzce ze sciągłem wąż z IC od tej chłodniczki i wylał sie olej nie duzo ale sie wylał Proszę o pomoc.
  • #4
    opamp
    User under supervision
    PatiszoneQ18 wrote:
    P.S. Dodam jeszzce ze sciągłem wąż z IC od tej chłodniczki i wylał sie olej nie duzo ale sie wylał Proszę o pomoc.

    Masz odpowiedź.
  • #5
    PatiszoneQ18
    Level 9  
    Dziękuje a jak sprawdzi turbo?
  • #6
    trans-serwis
    Level 39  
    PatiszoneQ18 wrote:
    Dziękuje a jak sprawdzi turbo?
    Zmierzyć ciśnienie jakie wytwarza.
  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    opamp wrote:
    PatiszoneQ18 wrote:
    P.S. Dodam jeszzce ze sciągłem wąż z IC od tej chłodniczki i wylał sie olej nie duzo ale sie wylał Proszę o pomoc.

    Masz odpowiedź.

    Zawsze się trochę wyleje przy sporym przebiegu. Uszczelnienia turbiny są uszczelnieniami stratnymi, co nie co zawsze się przez nie przeciśnie. Kopci na biało bo albo siorbnął wody i wtryskiwacze zakończyły żywot, albo faktycznie turbo się skończyło i tego oleju wcale mało ( kilka, kilkanaście kropel) się nie wylało.
  • #8
    beru
    Level 14  
    Zobacz poziom oleju,czy nie ubyło i nie cuduj,nikt przez forum tego nie naprawi,trzeba wziąć klucze w garść i i odkręcić rurę wydechową.Jak chcesz zaoszczędzić na warsztacie,to musisz się troszkę ubrudzić :). A rwanie turbo z sharana do przyjemnych nie należy.
  • #9
    nodzy
    Level 18  
    Najprościej powąchać co tam kopci olej napędowy nie spalony ma przecież charakterystyczny zapach. Turbina na wolnych obrotach nie na dmucha oleju. Więc powinien ci kopcić dopiero na wysokich.
    beru wrote:
    Zobacz poziom oleju

    pisał w pierwszym poście
    PatiszoneQ18 wrote:
    ,olej pełny stan
    beru wrote:
    trzeba wziąć klucze w garść i i odkręcić rurę wydechową

    A co to da? rękami ma sprawdzic turbine? Rozbiera się po diagnozie a nie przed.
    Nie sugerował bym się że jest trochę oleju w IC mogło odmą zaciągnąć.
    Sprawdzić może jednak wtryski .Pozdrawiam
  • #10
    Golf90
    Level 23  
    Po pierwsze, jak padnie turbo, auto przeważnie kopci na czarno (za dużo paliwa, za mało powietrza) . Ale co do wtrysków to się zgadzam, DO SPRAWDZENIA i POMPA WTRYSKOWA RÓWNIEŻ.
  • #11
    PatiszoneQ18
    Level 9  
    Panowie napisze może tak jest dużo oleju w IC , ponadto w kazdym przewodzie-złączce plastikowym jest nagar świeżego oleju,wcześniej auto chodziło bez zarzutów i nagle bum'' dodam ze turbina wcześniej zaczeła gwizdać na biegu typu ''gwwwwwwwiiiiii'''sprawdziłem na turbo gwizd poprzeczny delllikatny olej pełny stan brak wycieków,brak oleju w zbiorniczku wyrównawczym i brak również w oleju płynu jest ok.Autko chodzi jak by nie miało mocy sprawdzałem każdą rurę czy nie pęknieta,jest ok prosze o pomoc!!
  • #12
    Golf90
    Level 23  
    "PROSZĘ O POMOC" mijasz się z prawdą kolego.
  • #13
    beru
    Level 14  
    Golf90 wrote:
    Po pierwsze, jak padnie turbo, auto przeważnie kopci na czarno (za dużo paliwa, za mało powietrza) . Ale co do wtrysków to się zgadzam, DO SPRAWDZENIA i POMPA WTRYSKOWA RÓWNIEŻ.

    Padnięte turbo nie kopci na czarno,jasny dym to efekt uszkodzonego uszczelnienia turbiny po stronie wydechowej(olej smarujący turbinę wycieka do GORĄCEGO wydechu-stąd dużo dymu)
  • #14
    benyy1
    Level 17  
    a sprawdź czy klapka gasząca sie nie zablokowała
  • #15
    PatiszoneQ18
    Level 9  
    temat uważam za zakonczony w TURBINIE ukręciła sie ośka od strony wydechu dziekuje
  • #16
    beru
    Level 14  
    nodzy wrote:
    Najprościej powąchać co tam kopci olej napędowy nie spalony ma przecież charakterystyczny zapach. Turbina na wolnych obrotach nie na dmucha oleju. Więc powinien ci kopcić dopiero na wysokich.
    beru wrote:
    Zobacz poziom oleju

    pisał w pierwszym poście
    PatiszoneQ18 wrote:
    ,olej pełny stan
    beru wrote:
    trzeba wziąć klucze w garść i i odkręcić rurę wydechową

    A co to da? rękami ma sprawdzic turbine? Rozbiera się po diagnozie a nie przed.
    Nie sugerował bym się że jest trochę oleju w IC mogło odmą zaciągnąć.
    Sprawdzić może jednak wtryski .Pozdrawiam

    I po to się bierze klucze by diagnoza była szybka i trafna :)