Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Sharan 1.9 TDI Kopci na biało i brak mocy

PatiszoneQ18 14 Lip 2013 22:33 19635 15
  • #1 14 Lip 2013 22:33
    PatiszoneQ18
    Poziom 7  

    Witam serdecznie jestem tu nowy proszę o zrozumienie i pomoc w rozwiązaniu mojego problemu:

    Posiadam VW Sharan 1.9 TDI 90km 1997r historia mojego zdarzenia jest taka:
    Jechałem trasą około 120km/h nagle zrobił się biały dym temperaturę trzymał
    96 stopni,z tyłu biało jak by gasili strażacy ''płonący samochód'' BIAŁO za mną stracił moc tak jak by wgl turbina nie chodziła wgl. straszny moł kopci i nie jedzie samochód zimny czy ciepły odpala tak samo czyli z pierwszego,olej pełny stan,rozrząd ustawiony na znakach tak jak powinno być.Proszę o szybką pomoc w rozwiązaniu mojego problemu Dziękuje z góry pozdrawiam czekam na odpowiedzi w tym poście :cry:

    3 15
  • #3 14 Lip 2013 22:52
    PatiszoneQ18
    Poziom 7  

    Dziękuje kolego ,wydaje mi sie ze turbo poszło co nie jestem pewny bo Co wejde na inny forum to piszą cos innego w tych samych tematach i juz zglupiałem, więc moje pytanie co ty myślisz Czy mogłoiść turbo,wąż jakis,wtrysk? dodam ze nie ma oleju w płynie ani na odwrót,Autko chodziło do samego końca i nagle sie to stało i sam niewiem od zcego dalej zacząć. Jak sprawdzić turbine Czy napewno ona sie popsuła?

    Dodano po 1 [minuty]:

    P.S. Dodam jeszzce ze sciągłem wąż z IC od tej chłodniczki i wylał sie olej nie duzo ale sie wylał Proszę o pomoc.

    1
  • #4 14 Lip 2013 22:57
    opamp
    Użytkownik obserwowany

    PatiszoneQ18 napisał:
    P.S. Dodam jeszzce ze sciągłem wąż z IC od tej chłodniczki i wylał sie olej nie duzo ale sie wylał Proszę o pomoc.

    Masz odpowiedź.

    6
  • #5 14 Lip 2013 23:01
    PatiszoneQ18
    Poziom 7  

    Dziękuje a jak sprawdzi turbo?

    3
  • #6 14 Lip 2013 23:28
    trans-serwis
    Poziom 39  

    PatiszoneQ18 napisał:
    Dziękuje a jak sprawdzi turbo?
    Zmierzyć ciśnienie jakie wytwarza.

    0
  • #7 14 Lip 2013 23:38
    robokop
    Moderator Samochody

    opamp napisał:
    PatiszoneQ18 napisał:
    P.S. Dodam jeszzce ze sciągłem wąż z IC od tej chłodniczki i wylał sie olej nie duzo ale sie wylał Proszę o pomoc.

    Masz odpowiedź.

    Zawsze się trochę wyleje przy sporym przebiegu. Uszczelnienia turbiny są uszczelnieniami stratnymi, co nie co zawsze się przez nie przeciśnie. Kopci na biało bo albo siorbnął wody i wtryskiwacze zakończyły żywot, albo faktycznie turbo się skończyło i tego oleju wcale mało ( kilka, kilkanaście kropel) się nie wylało.

    0
  • #8 15 Lip 2013 07:23
    beru
    Poziom 14  

    Zobacz poziom oleju,czy nie ubyło i nie cuduj,nikt przez forum tego nie naprawi,trzeba wziąć klucze w garść i i odkręcić rurę wydechową.Jak chcesz zaoszczędzić na warsztacie,to musisz się troszkę ubrudzić :). A rwanie turbo z sharana do przyjemnych nie należy.

    1
  • #9 15 Lip 2013 09:26
    nodzy
    Poziom 18  

    Najprościej powąchać co tam kopci olej napędowy nie spalony ma przecież charakterystyczny zapach. Turbina na wolnych obrotach nie na dmucha oleju. Więc powinien ci kopcić dopiero na wysokich.

    beru napisał:
    Zobacz poziom oleju

    pisał w pierwszym poście
    PatiszoneQ18 napisał:
    ,olej pełny stan
    beru napisał:
    trzeba wziąć klucze w garść i i odkręcić rurę wydechową

    A co to da? rękami ma sprawdzic turbine? Rozbiera się po diagnozie a nie przed.
    Nie sugerował bym się że jest trochę oleju w IC mogło odmą zaciągnąć.
    Sprawdzić może jednak wtryski .Pozdrawiam

    1
  • #10 15 Lip 2013 10:19
    Golf90
    Poziom 23  

    Po pierwsze, jak padnie turbo, auto przeważnie kopci na czarno (za dużo paliwa, za mało powietrza) . Ale co do wtrysków to się zgadzam, DO SPRAWDZENIA i POMPA WTRYSKOWA RÓWNIEŻ.

    0
  • #11 15 Lip 2013 21:34
    PatiszoneQ18
    Poziom 7  

    Panowie napisze może tak jest dużo oleju w IC , ponadto w kazdym przewodzie-złączce plastikowym jest nagar świeżego oleju,wcześniej auto chodziło bez zarzutów i nagle bum'' dodam ze turbina wcześniej zaczeła gwizdać na biegu typu ''gwwwwwwwiiiiii'''sprawdziłem na turbo gwizd poprzeczny delllikatny olej pełny stan brak wycieków,brak oleju w zbiorniczku wyrównawczym i brak również w oleju płynu jest ok.Autko chodzi jak by nie miało mocy sprawdzałem każdą rurę czy nie pęknieta,jest ok prosze o pomoc!!

    0
  • #12 17 Lip 2013 00:20
    Golf90
    Poziom 23  

    "PROSZĘ O POMOC" mijasz się z prawdą kolego.

    3
  • #13 17 Lip 2013 07:36
    beru
    Poziom 14  

    Golf90 napisał:
    Po pierwsze, jak padnie turbo, auto przeważnie kopci na czarno (za dużo paliwa, za mało powietrza) . Ale co do wtrysków to się zgadzam, DO SPRAWDZENIA i POMPA WTRYSKOWA RÓWNIEŻ.

    Padnięte turbo nie kopci na czarno,jasny dym to efekt uszkodzonego uszczelnienia turbiny po stronie wydechowej(olej smarujący turbinę wycieka do GORĄCEGO wydechu-stąd dużo dymu)

    0
  • #14 17 Lip 2013 08:07
    benyy1
    Poziom 17  

    a sprawdź czy klapka gasząca sie nie zablokowała

    2
  • #15 17 Lip 2013 08:54
    PatiszoneQ18
    Poziom 7  

    temat uważam za zakonczony w TURBINIE ukręciła sie ośka od strony wydechu dziekuje

    1
  • #16 17 Lip 2013 13:59
    beru
    Poziom 14  

    nodzy napisał:
    Najprościej powąchać co tam kopci olej napędowy nie spalony ma przecież charakterystyczny zapach. Turbina na wolnych obrotach nie na dmucha oleju. Więc powinien ci kopcić dopiero na wysokich.
    beru napisał:
    Zobacz poziom oleju

    pisał w pierwszym poście
    PatiszoneQ18 napisał:
    ,olej pełny stan
    beru napisał:
    trzeba wziąć klucze w garść i i odkręcić rurę wydechową

    A co to da? rękami ma sprawdzic turbine? Rozbiera się po diagnozie a nie przed.
    Nie sugerował bym się że jest trochę oleju w IC mogło odmą zaciągnąć.
    Sprawdzić może jednak wtryski .Pozdrawiam

    I po to się bierze klucze by diagnoza była szybka i trafna :)

    0
  Szukaj w 5mln produktów