Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen xsara picasso 1.6hdi - immobiliser fault

slawekbu 15 Jul 2013 08:45 9975 14
  • #1
    slawekbu
    Level 10  
    Witam. Posiadam od miesiąca w/w auto z 2009r i niestety czasami auto nie chce odpalić a na wyświetlaczu ukazuje się komunikat ''imobiliser fault''. Posiadam do niego 2 kluczyki i niema różnicy który używam więc kluczyk odpada. Usterka mija sama , czasami po kilkunastu minutach a czasami po kilku minutach. Zdarzyło mi się to 3 razy i zawsze na rozgrzanym silniku więc słaby akumulator też nie wchodzi w grę. Przy ostatnim takim zdarzeniu pomogło ponowne zamknięcie i otwarcie auta z pilota (może to był tylko przypadek). Dodam że auto było uderzone lekko w przód a poprzedni właściciel zarzeka się że nie miał takich problemów.
    Czy ktoś miał taki problem i jak go rozwiązać? Proszę o sugestie.
  • #2
    opamp
    User under supervision
    Zasilanie immo jest cały czas? Woda nic nie zalała?
  • #3
    grala1
    VAG group specialist
    Wiesz gdzie tam jest immo?
    Gdyby nie było zasilania to by co innego jeszcze nie działało.
    Przydało by się sprawdzić Lexią czy nie widzi klucza czy co innego ja boli.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    gałgan1
    Level 14  
    Sprawdz BSI pod względem wilgoci
  • #6
    slawekbu
    Level 10  
    Dzięki za zainteresowanie temetem. Właśnie godzine temu żona dzwoni że auto nie odpala i jest komunikat o immo i stoi pod sklepem. Pojechałem wsiadam auto odpaliło , można gasić odpalać i nic się nie dzieje ( można się wściec). Odpowiadając na pytania. Auto raczej nie było zalane maska lampy były całe. Sprawdziłem wizualnie kostki przy kompie i przy pierścieniu na stacyjce, wszystko jak nowe i nie widać że miało to kontakt z wilgocią. Coś w nim przerywa lecz trudno dojść co, dzisiaj pojadę z nim na sprawdzenie błędów więc napisze co tam się pokazało. A jak myślicie co można by było podstawić na początek bo mam taką możliwość.
  • #7
    grala1
    VAG group specialist
    Dopiszesz BSI lub kalkulator wtrysku jak przełożysz z innego?
    Najpierw odczyt błędów i sprawdzenie w parametrach czego mu brakuje.
    georgesgr wrote:
    grala1 wrote:
    Wiesz gdzie tam jest immo?


    COM2000, BSI, ECU.

    Pytanie retoryczne.
  • #8
    emeryt2
    Level 42  
    Miałem podobny przypadek w Toyocie , jeździła kobieta. Przy kluczyku breloki metalowe i klucze , a dodatkowo elektrostatyka miała taką (od ubrań z "plastikowych" materiałów) ,że przy wsiadaniu , jak ruszyła się na siedzeniu , to iskry "sypało" z kluczyka do masy.
    Pranie ubrań w jakimś płynie pomogło.
  • #9
    slawekbu
    Level 10  
    Byłem u mechanika na diagnostyce, w komputerze zero błędów!!!
    BSI rozebrane sprawdzone zero wilgoci czy brudu. Dodatkowo oczyściłem i poprawiłem wszystkie masy które są przykręcone do karoseri jedna była trochę zaśniedziała. Jutro rozkręcam deske w środku i sprawdzę tam połączenia kabli przy bezpiecznikach. Czy macie jeszcze jakieś sugestie? (oprucz zmiany proszku do prania)
  • #10
    kybernetes
    Level 39  
    slawekbu wrote:
    w komputerze zero błędów

    W którym komputerze?
  • #11
    slawekbu
    Level 10  
    Ogólnie diagnostyka nie wykryła żadnych błędów w tym aucie, i nie wykrywa żadnego problemu z immo. Dodam że na ten moment auto odpala bez problemu.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    slawekbu
    Level 10  
    Więc diagnostykę robiłem u znajomego mechanika przerył tam wszystko co się dało. Jedyny błąd jaki miał komputer zapisany to błąd związany z pedałem przyspieszenia. Z immo nic nie było powiązane. Na różnych forach jest poruszany temat tego uszkodzenia lecz mało jest opisane jak kto sobie poradził z tym problemem. Ale w jednym z tematów o tym uszkodzeniu ktoś opisał że wymiana akumulatora rozwiązała ten problem, wydało mi się to absurdalne ale poszedłem tym tropem i znalazłem pod maską taki łącznik ''+''(służy do odpalania na kable) który był strasznie zaśniedziały teraz jest wyczyszczony i przewodność ma na pewno dobrą. Czy to coś pomoże nie wiem na pewno nie zaszkodzi. Dzisiaj jeszcze auto nie zastrajkowało.
  • #14
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Musisz pojechać do dobrego elektronika, jeśli auto pokazało taki komunikat:
    slawekbu wrote:
    ''imobiliser fault''.

    to ślady będą. To rocznik 2009! Mimo chęci i zaangażowania, Twój mechanik może nie mieć właściwego sprzętu lub wiedzy.
  • #15
    slawekbu
    Level 10  
    Witam . Od czasu gdy wyczyściłem łącznik ''+'' jak wcześniej opisałem i po poprawieniu mas które są podłączone do karoseri w komorze silnika auto nie zastrajkowało!!!
    Wszystkim dzięki za pomoc.