Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Panda - Naprawa (transpondera?) w pilocie - immobilizer

16 Lip 2013 13:29 5838 16
  • Poziom 2  
    Witam,

    ostatnio zmieniałem obudowę pilota. Niestety trochę nie pasowała, za mocno docisnąłem i uszkodziłem to:
    Fiat Panda - Naprawa (transpondera?) w pilocie - immobilizer Fiat Panda - Naprawa (transpondera?) w pilocie - immobilizer Fiat Panda - Naprawa (transpondera?) w pilocie - immobilizer

    Nie wiem czy to transponder czy coś innego. Ogólnie pilot działa, mogę otwierać i zamykać każde drzwi. Ale po przekręceniu zapłonu - nie dzieje się nic. Odpalić nie mogę.
    Ze zwykłego zapasowego klucza idzie od razu.

    Może wiecie co z tym zrobić? Przelutować jakoś czy coś ?
  • Użytkownik obserwowany
    Kup drugi transponder i przypisz do sterownika albo immo wyłącz.

    Dodano po 0 [sekundy]:

    Kup drugi transponder i przypisz do sterownika albo immo wyłącz.
  • Poziom 2  
    Żebym wiedział, gdzie to kupić.... Na allegro nic takiego nie znalazłem. Podobno z OPLA są identyczne... Ale nie wiem jaki model.

    A jak wyłączyć ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Na allegro świat się kończy?
  • Poziom 2  
    To może wskażesz mi gdzie mogę zamówić taką rzecz?
  • Poziom 15  
    Miałem podobny problem. Uszkodziłeś obwód anteny tego transpondera. To bardzo cieniutki drucik. U mnei wyglądało to znacznie gorzej a udało mi sie to jakimś fuxem zalutować pod lupą. Spróbuj zalać uszkodzone końce kropelką spoiwa lutowniczego może się obwód "pospawa".
  • Poziom 34  
    Poszukaj drugiego używanego i przelutuj tą cewkę.
  • Poziom 33  
    Jak dobrze będzie to za tydzień będę miał parę nowych cewek, jak będzie potrzeba to się odezwij.
  • Poziom 12  
    Odgrzeję kotleta bo w ten sam sposób uszkodziłem cewkę. Na allegro są dostępne 33om. Czy może ktoś wie jaki opór ma być tej oryginalnej cewki?
  • Poziom 38  
    Oryginalnej nie znam ale do fiata sprzedaje firma Motokey i podają że 52 ohmy.
  • Poziom 12  
    No właśnie 52 nie poszło... :-(
  • Poziom 38  
    jakimiuczek napisał:
    No właśnie 52 nie poszło... :-(

    System nadal nie widział kluczyka?
    Właśnie to jest to sprzedają nie sprawdzone rzeczy. A mierzyłeś ją przed wlutowaniem?
  • Poziom 15  
    Mógłbyś zrobić zdjęcie całej płyty PCP?
  • Poziom 12  
    Na zdjęciu widać uszkodzenie cewki przez przyciśnięcie obudową.

    [img]Fiat Panda - Naprawa (transpondera?) w pilocie - immobilizer [/img]

    Byłem u klucznika, miał pilota z alfy z uszkodzonym czipem ale cewka była dobra, przelutowal i kluczyk ożył!!! UFF! Zapomniałem poprosić żeby zmierzył opór przed wlutowaniem. Wygląda na to że nie potrzebnie zamówiłem używanego pilota z allegro tylko dla tej cewki. Jak przyjdzie to obiecam że wylutuję i zmierzę dla potomnych.
  • Poziom 12  
    Przepraszam że post pod postem. Zmierzyłem tą cewkę z kluczyka pilota z pandy 2008 r. i ma 20,5 ohma. Te 0,5 ohma może jest istotne a może to jakaś tolerancja + - .
  • Poziom 10  
    Cześć. Właśnie naprawiłem swój kluczyk dzięki temu i bliźniaczemu tematowi ( Link ). Dziękuję :-)

    Kluczyk przestał działać po upadku i auto zostało unieruchomione do czasu dostarczenia zapasowego.
    Na samodzielne zamawianie cewki nie było już czasu bo urlop a lokalni "klucznicy" wyjątkowo marudni i widząc że gość sam rozebrał kluczyk i wie że to tylko cewka to okazywało się że nie mogli znaleźć takiej ( choć przez telefon sprawa była do załatwienia). Coś truli o "kodowaniu", przekładaniu transponderów, wielowarstwowych płytkach zamiast po prostu wymienić mi cewkę. Wkurzyłem się...

    Odlutowałem cewkę (PULSE MX1005) i próbowałem znaleźć miejsce uszkodzenia ale drut jest tak mały że się nie udało więc najpierw zidentyfikowałem po której stronie jest uszkodzenie. Sprawną stronę cewki (ze sprawnym połączeniem do nóżki) można sprawdzić mierząc zwarcie miernikiem. Jedną końcówkę miernika stykałem do jednego styku a drugą delikatnie do drutu po przeciwnej stronie cewki. Druty z cewki do styków poprowadzone są od spodu w cienkich rowkach. Izolacja drutu jest na tyle cienka że przy delikatnym pocieraniu przeciera się i miernik piszczy. Jeśli nie to można tak sprawdzić drugą końcówkę.

    Kiedy już znalazłem która strona jest uszkodzona to próbowałem jeszcze raz poprawić połączenie ale się nie udało. W końcu oderwałem całą plastikową końcówkę i pokazał się ferrytowy rdzeń. Przylutowałem sprawną stronę cewki stykiem do płytki. Uszkodzoną stronę przyłożoną do punku lutowniczego przylutowałem bezpośrednio do drutu cewki. (Przez dłuższą chwilę traktowana gorącą cyną emalia izolująca drut cewki puszcza i cyna łączy się z drutem.) Dodatkowo zalałem cewkę kalafonią żeby drgania zbyt szybko jej nie oderwały. Tak poczeka aż zdobędę nową cewkę.

    Opór cewki jaki udało mi się zmierzyć przed "naprawą" mierząc do oderwanego drucika wynosił ok 40 ohm.
    Po wszystkim opór cewki przylutowanej do zwojów wynosi 36 ohm. Prawdopodobnie nie trafiłem z lutem na koniec uzwojenia.
    Operacja "kluczyk MacGyver-a" udała się, kluczyk nadal otwiera auto i znów odblokowuje zapłon.

    ps. Drut jest tak cieńki że nie obejdzie się bez sprzętu powiększającego.
    Fiat Panda - Naprawa (transpondera?) w pilocie - immobilizer
    ps2. na zdjęciach nie ma cewki po naprawie, po prostu po jednej stronie nie ma styku i plastiku a jest kropla cyny łącząca cewkę i punkt lutowniczy na płytce.
  • Poziom 12  
    Super że naprawiłeś, po to są fora żeby sobie pomagać :spoko: