Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf III 1996r 1.9 TDI - automatyczna skrzynia biegów-ile oleju?

konrad9913 16 Lip 2013 14:06 4752 5
  • #1 16 Lip 2013 14:06
    konrad9913
    Poziom 6  

    Witam mam VW golfa III 1.9 TDI z 1996r. z skrzynią automatyczną. Wczoraj wymieniłem filtr oleju. Nie miałem nowego oleju więc włożyłem nowy filtr i wlałem 2 litry starego oleju który spłynął ze skrzyni. Po odpaleniu samochód jeżdził normalnie lecz po rozpędzeniu w trakcie zwalnia skrzynia nie zmieniła biegów na niższe. Pomyślałem, że to brak oleju więc dokupiłem jeszcze 2 litry i wlałem lecz jest to samo. Samochod po odpaleniu i przestawieniu dżwigni w pozycję D lub R gwałtownie rusza i wskutek tego gaśnie. Moje pytanie brzmi ile oleju należy wlać, ponieważ myślę że to może być powoden tzn. nadmiar lub brak oleju proszę o pomoc

    0 5
  • #2 16 Lip 2013 14:53
    ciuqu
    Poziom 33  

    Jaką masz skrzynie AG4 01M?
    W misce olejowej powinien być korek ustalania poziomu, odkręcasz go na odpalonym silniku, i to co się wyleje to nadmiar, jeśli jest za mało to dolej przy odkręconym korku i zapalonym silniku.
    Temperatura oleju powinna przy ustalaniu poziomu wynosić około 40 stopni.
    Jak nie masz jak zmierzyć to rozgrzej go lekko i ustaw poziom. Lepsze to niż wlanie 4 litrów oleju na "pałę".

    Polecam wymienić cały olej na nowy metodą dynamiczną. Na nowym oleju skrzynia pracuje lepiej, bynajmniej u mnie.

    I używaj czasem wyszukiwarki
    Link

    Pozdrawiam

    2
  • #3 16 Lip 2013 15:08
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Takie zachowanie skrzyni biegów nie leży po stronie oleju. Masz już do wymiany (regeneracji) sprzęgło hydrokinetyczne, które zaczyna "pylić" pyłkiem metalowym, pyłek przedostaje się do zaworu lock-up. Zacinanie się zaworu lock-up powoduje blokowanie sprzęgła i po załączeniu D lub R autko chce raptownie ruszyć, przez co silnik gaśnie.

    1
  • #4 16 Lip 2013 15:30
    ciuqu
    Poziom 33  

    romuald-f napisał:
    Takie zachowanie skrzyni biegów nie leży po stronie oleju. Masz już do wymiany (regeneracji) sprzęgło hydrokinetyczne, które zaczyna "pylić" pyłkiem metalowym, pyłek przedostaje się do zaworu lock-up. Zacinanie się zaworu lock-up powoduje blokowanie sprzęgła i po załączeniu D lub R autko chce raptownie ruszyć, przez co silnik gaśnie.


    A propo "pyłków" czy błotko metalowe na magnesie bierze się tylko z kończącej się skrzyni czy powstaje też podczas normalnej eksploatacji np. z tarczek.

    0
  • #5 16 Lip 2013 15:43
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    "Błotko" powstaje podczas normalnej eksploatacji, po to jest magnes aby je "zbierał".

    0
  • #6 16 Lip 2013 16:01
    ciuqu
    Poziom 33  

    romuald-f napisał:
    "Błotko" powstaje podczas normalnej eksploatacji, po to jest magnes aby je "zbierał".


    Dzięki a już się martwiłem że skrzynia się kończy.
    Muszę się tylko uporać z Lock up'em bo czasem łapie błąd przy wiekszych obciążeniach. Nie wiem czy konwerter czy płyta sterująca.

    0