Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf III 1996r 1.9 TDI - automatyczna skrzynia biegów-ile oleju?

16 Lip 2013 14:06 5382 5
  • Poziom 7  
    Witam mam VW golfa III 1.9 TDI z 1996r. z skrzynią automatyczną. Wczoraj wymieniłem filtr oleju. Nie miałem nowego oleju więc włożyłem nowy filtr i wlałem 2 litry starego oleju który spłynął ze skrzyni. Po odpaleniu samochód jeżdził normalnie lecz po rozpędzeniu w trakcie zwalnia skrzynia nie zmieniła biegów na niższe. Pomyślałem, że to brak oleju więc dokupiłem jeszcze 2 litry i wlałem lecz jest to samo. Samochod po odpaleniu i przestawieniu dżwigni w pozycję D lub R gwałtownie rusza i wskutek tego gaśnie. Moje pytanie brzmi ile oleju należy wlać, ponieważ myślę że to może być powoden tzn. nadmiar lub brak oleju proszę o pomoc
  • Poziom 34  
    Jaką masz skrzynie AG4 01M?
    W misce olejowej powinien być korek ustalania poziomu, odkręcasz go na odpalonym silniku, i to co się wyleje to nadmiar, jeśli jest za mało to dolej przy odkręconym korku i zapalonym silniku.
    Temperatura oleju powinna przy ustalaniu poziomu wynosić około 40 stopni.
    Jak nie masz jak zmierzyć to rozgrzej go lekko i ustaw poziom. Lepsze to niż wlanie 4 litrów oleju na "pałę".

    Polecam wymienić cały olej na nowy metodą dynamiczną. Na nowym oleju skrzynia pracuje lepiej, bynajmniej u mnie.

    I używaj czasem wyszukiwarki
    Link

    Pozdrawiam
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Takie zachowanie skrzyni biegów nie leży po stronie oleju. Masz już do wymiany (regeneracji) sprzęgło hydrokinetyczne, które zaczyna "pylić" pyłkiem metalowym, pyłek przedostaje się do zaworu lock-up. Zacinanie się zaworu lock-up powoduje blokowanie sprzęgła i po załączeniu D lub R autko chce raptownie ruszyć, przez co silnik gaśnie.
  • Poziom 34  
    romuald-f napisał:
    Takie zachowanie skrzyni biegów nie leży po stronie oleju. Masz już do wymiany (regeneracji) sprzęgło hydrokinetyczne, które zaczyna "pylić" pyłkiem metalowym, pyłek przedostaje się do zaworu lock-up. Zacinanie się zaworu lock-up powoduje blokowanie sprzęgła i po załączeniu D lub R autko chce raptownie ruszyć, przez co silnik gaśnie.


    A propo "pyłków" czy błotko metalowe na magnesie bierze się tylko z kończącej się skrzyni czy powstaje też podczas normalnej eksploatacji np. z tarczek.
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    "Błotko" powstaje podczas normalnej eksploatacji, po to jest magnes aby je "zbierał".
  • Poziom 34  
    romuald-f napisał:
    "Błotko" powstaje podczas normalnej eksploatacji, po to jest magnes aby je "zbierał".


    Dzięki a już się martwiłem że skrzynia się kończy.
    Muszę się tylko uporać z Lock up'em bo czasem łapie błąd przy wiekszych obciążeniach. Nie wiem czy konwerter czy płyta sterująca.