Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot/206/1.1 - brak napiecia na wentylatorze chlodnicy

17 Lip 2013 13:18 13434 31
  • Użytkownik usunął konto  
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 10  
    schemat przedstawia podłączenie czujnika temperatury włączający wiatrak w chłodnicy

    Albo po prostu styki Ci nie łączą albo...


    Rozkręc moze osłony i dostan się do wiatraka - moze kostka jest odpięta ( był przypadek gdy wtedy podłączono dwa kable które prowadziły do przełącznika włączającego wiatrak w kabinie natomiast w oryginalnej kostce styki były zaśniedziałe).

    Wtedy po wyczyszczeniu styków i podłączeniu kostki do wiatraka sprawdz przekaźnik - rozbierz go i złącz na krótko przekaźnik - wiatrak moze się włączy.
    Może to przypadek, jaki juz spotkalam i wtedy musisz wymienic chłodnice i termostat, odpowietrzyc cały układ i po próbie "zgrzania" silnika wiatrak się włączy...

    Może pokręciłam, ale opisuje sytuację, z którym miałam przyjemność już tutaj się spotkać :)
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    seryjny bezpiecznik 15 często się w tym układzie przepala, ponoć po wymianie na 25 jest dobrze...sprawdziłeś je dobrze?


    http://www.206club.net/showthread.php?t=44704 - może to się przyda....

    Najczęściej w środku silniczka topią się gniazda szczotek i zaciera się łożysko ślizgowe (z żelaza niestety i rdzewieje). Trzeba lać na niego olej ile się daje. Polecam.
    Jeżeli tak to sprawdź przekaźnik w skrzynce BSM. Ten zielony z prawej górnej strony. Zdejmij z niego obudowę i wsadź go z powrotem bez. Naciśnij na "kotwicę" i powinien się załączyć wentylator.
    Jeżeli nie to może masz walnięty czujnik temperatury. Może być on przy silniku przy wężach od wspomagania. Jeżeli jest to czujnik z 3 końcówkami to ma on dwie funkcje: podaje temperaturę na wskaźnik i załącza przekaźnik wentylatora.
    Odłącz go i na kablu zewrzyj 2 i 3 pin licząc jako jedynkę pin przy takim wycięciu/występie na wtyczce. Powinien się załączyć wentylator.
    Jeżeli tak to czujnik do wymiany.
    Jeżeli nie to tak na odległość Ci nie pomogę...wyjątkowo jako kobieta jestem wzrokowcem - i pomoc na odległość to dla mnie ciężki orzech ^^ zwłaszcza gdy ma się jeszcze 19 lat i nie wie sie wszystkiego...

    Cewka w przekaźniku pada sporadycznie, prędzej wypalają się styki lub same konektory...ale trzeba to sprawdzic

    Przekaźniki od wentylatora są schowane...znalazłam dobrze pokazujące to zdjecia :)

    http://www.206club.net/media/wentylator1.jpg

    http://www.206club.net/media/wentylator2.jpg

    http://www.206club.net/media/wentylator3.jpg

    http://www.206club.net/media/wentylator4.jpg
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    hmm...gdybym była na miejscu to po prostu bym grzebała xD od dzieciństwa mam tą zasade - rozbieraj aż znajdziesz tą część ^^

    No ale tak poważnie...

    https://obrazki.elektroda.pl/5704443300_1302079300.jpg
    Bezpiecznik nr 7 o amperażu 20A zaznaczony czerwoną cyferką "7" na fotce powyżej jest odpowiedzialny za wentylator

    pod deską rozdzielczą jest jeszcze jeden bezpiecznik o numerze 38, ma on 5A i jest opisany jako zespół motowentylatora - presostat...ale nie mam pojęcia jak to jest w Twoim akurat samochodzie...gdybym tam zajrzała :/ aj aj...
    a w sumie przekaźniki nie są na obudowie wentylatora?


    Jeśli wspomniany wyżej bezpiecznik (o nr 7) będzie dobry, to należy wypiąć niebieską wtyczkę z dwoma kabelkami z czujnika znajdującego się u góry chłodnicy i zewrzeć te dwa piny we wtyczce, wtedy zostanie podane napięcie na wentylator, jeśli nie ruszy wentylator, to należy szukać przyczyny w samym wentylatorze. Za załączanie wentylatora odpowiada właśnie ten czujnik wkręcony w chłodnicę. Nie jestem pewna ale pewnie w nim znajduje się bimetal i dzięki niemu po nagrzaniu cieczy chodzącej do temp ok 90st zwierają sie styki i załącza sie wentylator.

    A jak się do niego dobrać? A no odkręcamy atrapę z logo peugeota - po bokach tej listwy plastykowej w kolorze nadwozia są po dwa zatrzaski i trzeba delikatnie z nich wysunąć listwę by nie połamać uchwytów, następnie odkręcić dwie śrubki obok kierunkowskazów w reflektorach i powoli wyciągamy tą listwę. Następnie odkręcamy dwie śrubki na górze mocujące chłodnicę i odłączamy od niej górny wąż biegnący od termostatu. Potem odkręcamy obudowę filtra powietrza, a chłodnicę przesuwamy maksymalnie w lewą stronę - do alternatora. Wentylator trzyma się na trzech śrubach. Odkręcamy je i wyciągamy stary wentylator. Następnie montujemy nowy i składamy wszystko i wentylator działa ^^ pięknie brzmi...na ile mam rację? Sprawdź jeśli chcesz czy nie mylę się w tej budowie...jeśli nie to powinno byc jak mowie...
    Nigdy nie miałam przyjemności z Twoim modelem samochodu w praktyce
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Miał wcześniej jakiegoś właściciela? Kurcze...faktycznie zakręcone...1.1 to za mało, żeby powiedzieć - w wielu jest różnie z tym przekaźnikiem...

    skoro nie możesz znaleźć termowłącznika, to znaczy może ze masz model taki, że to komputer włącza na podstawie tego małego dwupinowego czujnika temperatury?

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=4999326#4999326 - może ten temat Ci pomoże?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Własnie o to chodzi - za duzo wersji i cieżko znaleźć jakiś schemat gdzie co lezy w tym samochodzie

    I tak na marginesie to jestem dziewczyną
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    hmm...zielony mi się kojarzy całkiem z czymś innym...

    jak już mówię - ja na odległość nie dam rady wiecej pomóc raczej w tym temacie...jeśli w instrukcji jest tak, to pytam jakim prawem moze byc inaczej? Musiałbys sprawdzić po prostu co od czego...albo jechać do mechanika/znajomego mogącego Ci pomóc...

    Może też jakis mechanik chętny do pomocy wypowie się jeszcze w tym temacie...chociaż w to wątpie. Wszystkie moje mozliwe rady podałam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    o bezpiecznikach sporo pisałam wcześniej...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Witam od niedawna jestem szczęśliwy posiadaczem 206cc 2l16v jezdzi ty moja kobieta no a ja naprawiam hehehe.Mam teraz taki problem jak kolega mial tu przeczytalem wszystko i chcialem tylko sie upewnic :)
    1.bezpiecznik sprawny
    2.czujnik temp nowy (dwa piny mam w nim jak zwieram nic sie nie dzieje )
    3. Szukac przekaznika pod zderzakiem????
    4.czy mozliwe jest to ze to wina stacyjki????? (Nie dzialal wentylator kabinowy jak sie poruszalo kluczykiem zaczynal dzialac wiec rozebralem no i przydziadowalem 80 zl na nowa kostke regeneruja stara za 7,50 ....msci sie to na mnie ????)
    Na klimie wentyl sie zapala dziala ladnie i cicho