Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

poszukuję schematu do zasilacza

Poznawaczym 17 Lip 2013 15:48 2865 20
  • #1 17 Lip 2013 15:48
    Poznawaczym
    Poziom 9  

Jestem początkujący w te klocki i szukam mało trudnego schematu do zasilacza stabilizowanego. w prawdzie znalazłem już taki schemat ale nie jestem pewien jego poprawności , jest on troszkę zmodyfikowany prze zemnie. Na poprzednim schemacie był jeden tranzystor 2n3055 a ja dodałem drugi w celu poprawienia wydajności prądowej.Nie mam pewności czy zrobiłem to poprawnie czy cały układ wytrzyma napięcie stałe 35 V DC. Proszę o korektę błędu.poszukuję schematu do zasilacza

0 20
  • #3 17 Lip 2013 15:58
    Poznawaczym
    Poziom 9  

Posiadam takie elementy:
    2 potencjometry: 4,5 kohm
    2 tranzystory mocy 2n3055 npn
    Kondensatory:
    =16Volt 1000uf
    =25volt 100uf
    Transformator MTO 3A 30V
    jeszcze kilka elementów trzeba dokupić
    Wiem że z tych elementów można zbudować zasilacz.
    Nawet z samego transformatora i z diody prostowniczych można zbudować prostownik bez stabilizatora.

0
  • #4 17 Lip 2013 16:00
    speedy9
    Pomocny dla użytkowników

To nie potrzebujesz zasilacza stabilizowanego a przetwornicy podwyższającej napięcie, skoro ma być wyższe niż wejściowe. Najpierw dowiedz się dokładnie jakie ono ma być, a potem zacznij myśleć o budowie zasilacza.

0
  • #5 17 Lip 2013 16:06
    pipałosia
    Poziom 25  

Zdaję mi się że przy takim łączeniu tranzystorów powinny być rezystory przy emiterach.

0
  • #6 17 Lip 2013 16:08
    Poznawaczym
    Poziom 9  

Jestem pewien że chcę zrobić zasilacz który będzie w stanie ładował akumulator.Znaleziony prze zemnie schemat na internecie to zasilacz ja dodałem tylko jeden tranzystor więcej .Nie wiem tylko czy jest poprawny , proszę o wyrozumiałość.

0
  • #8 17 Lip 2013 16:26
    Poznawaczym
    Poziom 9