Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Początki programowania, sterownik tempomatu - jaki mikrokontroler ?

tomek91pl 17 Lip 2013 19:29 2838 16
  • #1 17 Lip 2013 19:29
    tomek91pl
    Poziom 9  

Witam.

Jestem początkującym elektronikiem.
    Zaciekawiło mnie ostatnio tworzenie układów elektronicznych a dokładniej układy z wykorzystaniem mikrokontrolerów.
    Dopiero zamierzam zaczynać zabawę z programowaniem dlatego szukam pomocy i rad.

Na początek zamierzam zbudować dość prosty układ tempomatu do samochodu z elektronicznym pedałem gazu i elektroniczną przepustnicą.
    Zasada działania ma być następująca: sterownik odczytuje napięcie 0-5v z czujnika położenia pedału gazu oraz odczytuje prędkość pojazdu (impulsy z czujnika abs lub z czujnika prędkości w skrzyni biegów). Po naciśnięciu przycisku przy określonej prędkości sterownik ma wysyłać wcześniejszą wartość napięcia z pedału gazu na odczyt do sterownika silnika i przepustnicy czyli 0-5v. Potem zamierzam też zrobić by przy zmniejszaniu lub zwiększaniu prędkości regulował napięcie wysyłane do przepustnicy w celu utrzymania jednakowej prędkości jazdy.
    Po za tym chcę również w przyszłości wykorzystać ten sam mikrokontroler do zbierania danych z innych czujników w aucie, np z mapsensora (syg.0-5v) czy czujnika temperatury powietrza zasysanego (zmiana rezystancji) i wysłania tych danych w czasie rzeczywistym z w miare szybkim odświeżaniem na wyświetlacz 4x20.

Po wielu godzinach spędzonych na szukaniu w sieci informacji mam mętlik w głowie i już sam nie wiem jaki mikrokontroler zastosować do tego.
    Zastanawiam się głównie nad Arduino MEGA 2560 R3.
    Z tego co wyczytałem jest prosty w programowaniu i dobry dla takiego początkującego programisty jak ja lecz proszę wyraźcie swoje opinie na ten temat i oczekuję również dobrych rad na czym to wszystko najlepiej uruchomić.