Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra C 2.2 DTI - Nie można uruchomić auta sterownik pompy vp44

pszczolek 17 Lip 2013 21:15 25254 18
  • #1 17 Lip 2013 21:15
    pszczolek
    Poziom 15  

    Witam

    Problem polega na tym ze nie jestem w stanie odpalić auta, ewentualnie jest to możliwe tylko w momencie podania plaka do dolotu ale automatycznie kiedy przestajemy psikać auto gaśnie (brak paliwa).

    Podłączyłem auto pod AutoComa i wywaliło następujące 3 błędy

    P0340
    P0335
    P1634

    Opel Vectra C 2.2 DTI - Nie można uruchomić auta sterownik pompy vp44

    Z pierwszych moich działań przy tym problemie było przyjrzenie się czujnikowi wału korbowego. Okazało się ze jeden przewód przy kostce jest urwany. Po naprawie wiązki problem nadal występował więc wymieniłem czujnik wału niestety skutek jak wyżej auto nadal nie zapalało.

    Następnie zdemontowałem sterownik pompy aby zobaczyć czy folia od czujnika obrotów krzywki pompy jest cała. Po wyjęciu na moje oko folia i jej scieżki są ok. Nie byłem tylko w stanie sprawdzić działania samego czujnika obrotów pompy więc ewentualnie jest on nadal w kręgu podejrzanych.

    Wymontowałem również górną pokrywe sterownika pompy aby sprawdzić czy nie jest spalony tranzystor przestawiacza wtrysku i moim oczom ukazał się taki widok..

    Opel Vectra C 2.2 DTI - Nie można uruchomić auta sterownik pompy vp44

    Jedna ścieżka spalona, druga nadpalona.

    I teraz pytanie czy klient podczas odpalania które nie mogło dojść do skutku w wyniku przerwy w instalacji czujnika wału usmażył sterownik pompy?
    Czy po naprawie sterownika wszystko wróci do normy?

    Czekam na wasze sugestie i pomoc w tej sprawie

    Pozdro Smile

    0 18
  • #2 17 Lip 2013 21:18
    przem27
    Poziom 30  

    Standardowa usterka w tych silnikach spowodowana przycierającym się tłokiem.
    pozdr

    0
  • #3 17 Lip 2013 21:20
    pszczolek
    Poziom 15  

    a nie myślisz ze uszkodzonie nastąpiło przez czujnik wału i przez to ze ktoś kręcił nieustanie i przegrzał sterownik pompy? Mysle ze jest taka opcja.. czy w takim wypadku wystarczy naprawa ścieżek czy wiąże się to z naprawą jeszcze jakiegoś podzespołu w sterowniku?

    3
  • #4 18 Lip 2013 06:51
    niuniu36

    Poziom 27  

    Sama naprawa połączeń nie wystarczy.

    0
  • #5 18 Lip 2013 09:47
    pszczolek
    Poziom 15  

    Myslisz ze poszedl tranzystor ? Nie chce regenerowac calej pompy bo to koszt ok 2k zl zalezy mi tylko aby auto pochodzilo z miesiac czasu..

    0
  • #6 19 Lip 2013 06:50
    niuniu36

    Poziom 27  

    Przecież widać że upaliło.

    0
  • #7 19 Lip 2013 07:36
    adamo
    Poziom 21  

    witam jesli jestes zainteresowany to posiadam taki sterownik nie wylogowany Pzdr

    2
  • #8 20 Lip 2013 12:51
    pszczolek
    Poziom 15  

    Sterownik oddałem do naprawy. Koszt to ok 300zl brutto w poniedzialek bede coś więcej wiedzial na jego temat

    1
  • #9 02 Sie 2013 17:17
    pszczolek
    Poziom 15  

    Pompa wymieniona na używkę ponieważ nie dało się zreanimować sterownika ;P
    Samochód odpalił oczywiscie op-comem wylogowałem i zalogowałem nową pompę.

    Pytanie mam teraz nastepujące kąt początku wtrysku mam na poziomie 23 CA
    Zapewnie jest opóźniony.. powiedzcie mi czy kąt ten reguluje się poprzez poluzowanie 4 śrub pierwszej zębatki na pompie i jej przestawieniu?

    Pozdrawiam

    0
  • #10 02 Sie 2013 21:58
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Powiedz jaki jest kąt w momencie rozruchu? I jak został ustawiony rozrząd? Jeśli rozrząd ustawiony na blokady, to tak na 80% uwalony zawór w pompie.

    0
  • #11 02 Sie 2013 22:36
    pszczolek
    Poziom 15  

    Rozrząd ustawiony na blokady. Po dokładnym odpowietrzeniu samochód ma juz kąt na poziomie 16.5 CA na biegu jalowym. Niestety nie wiem jaki kąt był przed demonotażem starej pompy bo samochód nie odpalał ani nie miałem wtedy op-coma

    Z bieżących kodów jakie pozostały w sterowniku ECU to

    P0243 - Zawór ograniczający ciśnienie doładowania - przerwany obwód
    (04) - Nie występuje

    Nie chodzi teraz turbo i silnik wkręca się przez to tylko do 3000obr

    Sprawdziłem elektro zawór jest ok
    Sprawdziłem napiecie na wtyczce brak 12 v po zapłonie na czerwonym przewodzie po podłaczeniu do masy mam 12 v z tego wynika ze chyba sterownik jest uwalony i nie wysyła sygnału sterującego z pompy :/

    1
  • #12 02 Wrz 2013 21:49
    snake_2005
    Poziom 9  

    udalo Ci się rozwiazac problem ??

    1
  • #13 02 Wrz 2013 22:49
    pszczolek
    Poziom 15  

    tak ułamany był pin w sterowniku pompy. Udało mi się to naprawić i samochód chodzi jak należy ;)

    2
  • #14 06 Gru 2017 18:56
    zakki
    Poziom 2  

    Jak wylogowac starą pompe i zalogowac nową ? Czy da się zalogowac nie wylogowaną pompe ?

    1
  • #15 06 Gru 2017 21:21
    sk700
    Poziom 31  

    Odczytujesz pin z auta, wymieniasz pompę na drugą, odczytujesz z niej pin, logujesz się tym pinem do pompy, resetujesz ją i logujesz pinem z auta do auta. Zadając takie pytanie zapewne nie będziesz miał czym odczytać pinów. Pzdr

    0
  • #17 08 Gru 2017 12:05
    sk700
    Poziom 31  

    Do opcoma potrzebujesz jeszcze pinów z auta i nowej pompy. Skąd jesteś? Może ktoś z okolicy posiadający sprzęt się do Ciebie zgłosi.

    1
  • #18 08 Gru 2017 12:52
    zakki
    Poziom 2  

    szczecin, piny z auta mam tylko do pompy nie mam bo kupilem nie wylogowaną (ewentualnie zczytać vin i do servisu)

    0
  • #19 08 Gru 2017 23:07
    sk700
    Poziom 31  

    Znajdź kogokolwiek kto zajmuje się elektroniką samochodową i nie zatrzymał się na polonezie, bez problemu Ci wyciągnie pin z nowej pompy. W serwisie mogą robić problemy jak nie masz dowodu auta dawcy a na koniec może się okazać że pin z carpassa nie będzie pasował.

    0