Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SEAT TOLEDO 2.3 V5 AGZ - WALKA Z CLIMATRONIKIEM

18 Lip 2013 00:42 3273 3
  • Poziom 13  
    Witam!
    Panowie i Panie kupiłem niedawno tolka i próbuje właśnie przywrócić mu do życia klimatyzację.
    Sprawa wygląda tak na samym początku pojechałem do zakładu i sprawdzona została szczelność układu po czym klima została nabita .Było mało czynnika około 300g więc został wpuszczony nowy czynnik (780g) ,Ciśnienia w układzie niskiego i wysokiego ciśnienia utrzymują się na prawidłowym poziomie (nie pamiętam dokładnie jakie to są wartości ale są katalogowe) .Klima dalej nie rusza ,została sprawdzona sprężarka i faktycznie na krótko klima działa ,sprzęgło ładnie się załącza więc problem tkwi w braku napięcia na wtyczce.Został podmieniony moduł wentylatorów na drugi i dalej nie daje to efektu .Sprawdzone przewody przy sprężarce i wszystko jest cacy gdyż jest przejście z wtyczki od modułu do samej sprężarki.
    Na wyświetlaczu klimatronika każda funkcja działa (nadmuch ,obieh wewnętrzny,grzanie szyby ,nadmuch na nogi,szyby itp) .Po wciśnieciu śnieżynki obroty na chwilę rosną po czym opadają.
    Mały wentylator od klimy był spalony więc go wymieniłem ale po wciśnieciu śnieżynki nic nie startuje.
    Bezpieczniki w kabinie są wszystkie sprawne , bezpieczniki koło akumulator są wszystkie sprawne ,wtyczki były wyjmowane i pryskane Kontaktem .Masa jest prawidłowa
    Dorwałem schemat co oznaczają dane piny na wtyczce
    kolor funkcja /miejsce podłączenia
    1 czerwono-czarny do złącza 14-pin w komorze silnika, pin 13
    2 biały czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji G65
    3
    4 czerwono-szary stałe zasilanie przez bezpiecznik 16
    5 zielono-niebieski sygnał z czujnika temp zewnętrznej, patrz pin 14
    6 brązowo-czarny masa
    7 żółto-czerwony sygnał ze sterownika silnika zielone złącze pin 6 - włączenie 2 prędkości wentylatorów
    8 brązowo-niebieski sygnał włączenia klimatyzacji - moduł climatronic, pin 2 złacze T12 lub klima manual: z pokrętła nawiewu + włącznika AC
    9 czarno-niebieski zasilanie z bezpiecznika S5 po zapłonie
    10 zielono-czarny elektrosprzęgło klimatyzacji, zasilane po spełnieniu warunków - odpowiednie sygnały z pinów: 2, 5, 8 i 13
    11 żółty sterownik silnika zielone złącze pin 2
    12 czarno-biały sygnał z modułu climatronic A11 - kontrola obrotów silnika?
    13 liliowo-żółty sygnał o zbyt wysokiej temperaturze płynu?
    14 zielono-niebieski zasilanie czujnika temp. zewnętrznej - patrz pin 5

    Problem jest taki ,że na pinie(2) odpowiedzialnym za presostat mam tylko 3,5 v napięcia .
    Nie ma napięcia na styku odpowiedzialnym za czujnik temp(14) oraz brak jest sygnału z czujnika
    Gdzie znaduje się czujnik temp ??
    Na pinie 13 (sygnał o zbyt wysokiej temp) napięcie waha się od 6 do 12 v
    Bo jeden mam tylko w zderzaku ale on podobno klimy nie dotyczy.
    Jutro dostanę Vag to podłącze go jeszcze i spóbuje zrobić test klimatyzacji.
    Proszę o jakieś podpowiedzi co jeszcze i jak sprawdzić.
    Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • TermopastyTermopasty
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Napięcie na presostacie jest ok, wzrośnie jak klima ruszy.
    Czujnik temperatury zewnętrznej jest w przednim zderzaku, jest jeszcze drugi pod filtrem kabinowym.
    Trzeba zobaczyć jaką sterownik widzi temperaturę.
    Do sprawdzenia wszystkie masy i zasilania na sterowniku wentylatorów.
    Skoro nie ruszają wentylatory to brak zasilania na sterowniku bądź widzi jakąś dziwna temperaturę i nie pozwala na włączenie klimatyzacji.
    Można odczytać błędy z klimatronika za pomocą guzików na nim, nie potrzebny VAG do tego.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 13  
    A więc tak :
    Na pinie 4(stałe zasilanie przez bezpiecznik 16 jest 12v.
    Na pinie 6(masa) jest przejście do masy silnika prawidłowe.
    Na pinie 9 jest 12v

    Reszty nie sprawdzałem jeszcze .
    Postaram się bez vaga jeszcze dzisiaj może zczytać te wartości z poszczególnych czujników
  • Specjalista grupy V.A.G.