Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ford transit 2.4 - gaśnie po rozgrzaniu

gywer81 18 Jul 2013 12:39 7179 3
Bosch
  • #1
    gywer81
    Level 2  
    Witam. sprawa trochę dziwna, może ktoś ma pomysł o co chodzi. Przyjechał klient transitem, po przejechaniu ok. 1,5 km auto gaśnie. Po zgaśnięciu odpala na 2 sekundy i gaśnie. Postoi 10 minut, odpali, przejedzie kilkaset metrów i gaśnie. Postoi godzinę i znów przejedzie kilometr... standardowo nowy filtr, kontrola układu paliwowego, odpowietrzenie zbiornika itd. Wszystko ok. Czyli 95% pompa, genialny wynalazek boscha VP44. Błędów niby nie wywala, ale coś musi być nie tak. Zaczynamy rozbierać, a auto nie ma płynu chłodniczego- weszło 5,5l. Po dolaniu płynu samochód pracuje jak na razie bez zastrzeżeń, nie gaśnie, ma moc itd. Pytanie brzmi czemu auto się nie przegrzało, tylko gasło, czy ten silnik ma jakieś zabezpieczenie które może zgasić silnik? Czemu nie wyrzuciło w takim razie błędu? A może zbieg okoliczności i zaraz znów zacznie gasnąć... spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem? Nie jestem mistrzem jeśli chodzi o diesla, robimy głównie Japonię, ale jak już robię, to nie chcę żeby klient wrócił zaraz, a mam opory czy oddać auto w takim stanie.
  • Bosch
  • #2
    bzorekak
    Level 13  
    który rok transita ja nigdy nie słyszałem ami się nie spotkałem żeby miał jakieś zabezpieczenie przed przegrzaniem a trochę ich się robiło ja bym go odpalił żeby pochodził z pół dnia i jak płyn będzie wporzondku i nie zgaśnie to bym go oddał
  • Bosch
  • Helpful post
    #3
    wojciechjanusz
    Level 27  
    bzorekak wrote:
    który rok transita ja nigdy nie słyszałem ami się nie spotkałem żeby miał jakieś zabezpieczenie przed przegrzaniem
    Większość Fordów ma takie zabezpieczenie, także Transit.
    Czujnik temperatury jest w głowicy, więc przy braku płynu jest szybka reakcja układu, bo to ona wpierw dostaje wysokiej temperatury...
    Ochrona silnika obejmuje:
    - zmniejszenie mocy,
    - włączenie wentylatorów na pełną moc (w modelu 2,4 nie, bo tu jest wiskoza),
    - wyłączenie klimy (jeżeli jest).

    Jeżeli temperatura dalej rośnie, silnik jest wyłączany.

    Nawet w polskiej instrukcji użytkownika jest opisane działanie systemu ochrony silnika przed przegrzaniem - str. 138/139.

    Po takim przegrzaniu lubi paść czujnik temperatury - ale nie od razu - kilka tygodni...