Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault Laguna I Ph2 - Laguna I PH2 1,9 dci, blokada zapłonu na steroniku

r.zegalski 18 Jul 2013 12:47 5211 14
  • #1
    r.zegalski
    Level 10  
    witam
    mam problem, jak w temaci
    żadnych błędów, immo sie synhronizuje, kod immo na sterowniku silnika - przyuczony
    a nadal pokazuje Clip "Blokada zapłonu" - Aktywna

    ciśnienie na szynie jest poprawne, obroty wskauje

    rozrusznik kreci i nic

    podmieniałem kompa i to samo

    co moze trzymać tą blokadę na sterowniku ?
  • #2
    r.zegalski
    Level 10  
    witam
    czy nikt nie miał podobnego problemu ? moze jakaś sugestia ?
  • #4
    r.zegalski
    Level 10  
    deaktywowałem immo, podłączałem też emulator immo ze znamym pinem, i bez zmian, ostatnio kupiłem drugi sterownik silnika, efekt podobny z tym ze doszedł stały błąd ścieżki potencjometru pedału gazu (w parametrach bieżących cały czas 0V), na pierwszym ecu tego błedu nie było, dziwne
  • #5
    grala1
    VAG group specialist
    Skoro masz cały czas informację że blokada aktywna to masz cały czas włączone immo.
    Co widać w immo bo rozumiem że ta informacja to jest w parametrach w sterowniku silnika.
  • #6
    r.zegalski
    Level 10  
    kalkulator immo pokazuje - brak blokady, czyli ok
    kontrolka immo na tablicy tez gaśnie po przekręceniu kluczyka
  • #9
    r.zegalski
    Level 10  
    na plaku kręci, rozrząd sprawdzałem i jest ok

    Dodano po 1 [minuty]:

    podpinałem emulator immo żeby wykluczyć błąd przewodu immo-sterownik
  • #10
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Słuchaj, albo coś źle diagnozujesz, albo źle diagnozujesz. Innego wyjścia brak.

    Dodano po 24 [sekundy]:

    Emu jak podpinałeś?
  • #11
    r.zegalski
    Level 10  
    emulatory wstawiam z pewnego źródła i nigdy nie miałem z nimi kłopotów, ten testowany już dawno jeździ w innym samochodzie
    to pierwszy mój taki przypadek, używam clipa od wielu lat, może jeszcze czegoś nie wiem o diagnostyce z nim, może jakaś sugestia, co można źle w tym przypadku zdiagnozować? z góry dziękuje za zainteresowanie
  • #12
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    r.zegalski wrote:
    a nadal pokazuje Clip "Blokada zapłonu" - Aktywna
    r.zegalski wrote:
    kalkulator immo pokazuje - brak blokady, czyli ok
    kontrolka immo na tablicy tez gaśnie po przekręceniu kluczyka


    Teraz czas na wnioski. Sterownik silnika nie odblokowany. Emu dałeś do wewnątrz? Linia kodowa odpinana? Albo sieje w tej linii, albo brak komunikacji. Tu jest błędna diagnoza.
  • #13
    r.zegalski
    Level 10  
    emu dawałem do środka, linie odcinałem
    jak ecu jest niesparowane z immo to w clipie w sterowniku silnika stan "KOD NIE PRZYUCZONY" widnieje jako AKTYWNE
    u mnie jest NIEKATYWNE
    a jednak BLOKADA ZAPŁONU pokazuje AKTYWNA

    to taki przypadek jakby jakiś czujnik potrzebny do pracy silnika (taki jak czujnik położenia wałka czy korbowodu) podawał błędny sygnał i sterownik blokuje zapłan, tak mi się wydaje , chyba..
    przypomnę , brak błedów

    Dodano po 1 [minuty]:

    co jeszcze może blokować zapłon w tym dieslu ???
  • #14
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A w parametrach co widzisz? Obroty wału są?
  • #15
    r.zegalski
    Level 10  
    tak są, czujniki sprawdzałem na innym aucie i było OK