Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

simson s51 - silnik nie chce odpalic

piotrek32123 18 Jul 2013 13:05 5898 9
  • #1
    piotrek32123
    Level 9  
    Mam simsona s51 który nie chce palić z kopniaka. Z popychu zapala bez problemu, gdy jest ciepły zapali też z kopniaka ale po 2-3 minutach od wyłączenia motoru nie ma szans na odpalenie. Dodam, że wymieniłem gaźnik, świecę(iskra jest), fajkę w motorze są też nowe uszczelniacze. Gdy simson odpali ma siłę nie gasnie chodzi jak marzenie tylko nie chce palić jaka może być tego przyczyna?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #3
    piotrek32123
    Level 9  
    Typ gaźnika to 16N3-4 gaznik jest orginalny niemiecki dałem za niego trochę kasy ma logo ifa. Próbuje odpalić i z ssaniem i bez i nie daje rady.
  • #4
    jack63
    Level 43  
    Czy uzycie ssania podczas jazdy pracy silnika zmienia?
    Czy silnik po rozgrzaniu pracuje stabilnie na biegu jałowym?
    Jak max długą iskrę można uzyskać na samym kablu WN do masy?
    Z tą "niemieckością" gaźnika miałbym wątpliwość. Tych gaźników nie produkują od 1990 roku! Chincyki są dobrzy w oszukiwaniu klientów szukających na siłę oryginału...
  • #5
    piotrek32123
    Level 9  
    Gdy silnik pracuje i włącze ssanie to silnik gaśnie. Po rozgrzaniu działa jak należy nie gaśnie wszystko jest jak trzeba. Jak mam sprawdzić tą iskrę. Gaźnik może nie jest niemiecki nie jest typową chińszczyzną ponieważ mialem wcześniej chiński i zmieniłem właśnie na ten niby niemiecki.

    Dodano po 30 [minuty]:

    iskra o której mowiles jest ale bardzo słaba, może mieć coś wspolnego z tym że nie ma akumulatora? dodam też że zauważyłem że gdy wyłączam motor kluczykiem to lekko kopie mnie prąd (mam metalowy kluczyk)
  • #6
    jack63
    Level 43  
    W nieprzerabianych Simsonach zapłon nie ma związku z aku!
    Masz problem ze stacyjką. Odepnij brązowy( w oryginale) kabel ze złączki nr 2 na stacyjce i zaizoluj go. Nie będzie gaszenia czyli zwierania tego kabla do masy, ale pozbedziesz się wpływu stacyjki na układ zapłonowy.
    Jaki masz układ zapłonowy? Przerywacz czy elektroniczny?
    Iskrę sprawdzasz na samym kablu. Ma skakać od kabla do głowicy na min 8 mm!!! Świeca wykręcona oczywiście.
  • #7
    piotrek32123
    Level 9  
    przerywacz. iskra z samego kabla jest mocna wieksza niż 8mm a gdy założenia fajke i chce sprawdzic z fajka to jej nie ma fajka jest nowa ale chinska o może być cos z tym ale to czy wtedy zapalał by tak łatwo z popychu wystarczy 3m żeby zapalił
  • #8
    jack63
    Level 43  
    Możesz na próbę pominąć fajkę i połączyć kabel WN ze świecą kawałkiem drutu.
    Zapłon dobrze ustawiony? Przerywacz ma dobrą sprężynkę i nie jest wypalony?
    "Klin" magneta nie ścięty?
    Koło magnesowe nie trze o cewki?
  • #9
    piotrek32123
    Level 9  
    Gdy pominąłem fajkę motor zapalił za 1 razem ale był wtedy ciepły i może dlatego poczekam 10min jak zapali to znaczy że wina fajki

    Dodano po 19 [minuty]:

    Gdy motor wystygł już nie chce zapalić z kopniaka. zapłon ustawiony i to co napisałeś sprawdziłem jest ok

    Dodano po 14 [minuty]:

    Zaplon nie jest ustawiony tak jak fabrycznie bo wtedy wogóle nie odpali. A i zapomniałem dodać że luz na wale może być to przyczyną?