Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daweoo Lanos 1.6 V gaz - Wysokie obroty w aucie

Justysia1234 18 Lip 2013 14:23 8634 25
  • #1 18 Lip 2013 14:23
    Justysia1234
    Poziom 5  

    Witam!
    Od jakiegoś miesiąca samochód ma wysokie obroty, stojąc na tzw. luzie, albo wciskając sprzęgło, jadąc na biegu jest ok. Obroty utrzymują się na poziome 2 nawet do 3. Wymieniłam silniczek krokowy, później wyczyściłam też przepustnicę, pomogło, ale na kilka dni. Byłam tez u gazownika, wyregulować gaz, ale i to nie pomogło. Proszę o rady co to może być? A może powinnam wymienić przepustnicę na nową?
    Pozdrawiam!
    Justyna

  • #2 18 Lip 2013 14:27
    jurand87sca
    Poziom 15  

    Te wysokie obroty ma na LPG czy PB? U mnie linka gazu się zacinała..:D

  • #3 18 Lip 2013 14:32
    Justysia1234
    Poziom 5  

    Obroty są wysokie na gazie i na benzynie, a linka jest ponoć w porządku. Boję się że coś się zapali, bo strasznie warczy na tych obrotach ;)

  • #4 18 Lip 2013 14:36
    jurand87sca
    Poziom 15  

    po odpięciu przepływomierza fura agresywnie ryczała..:D Prze pływka sprawdzona? Może trzeba ja wyczyścić albo coś z kostka jest nie tak? Miałem 1.5 8V wiec gaż ciągle w podłodze i się linka przytarła..:P

  • #5 18 Lip 2013 14:39
    Justysia1234
    Poziom 5  

    A prze pływka to to samo co przepustnica??? :) bo czyściłam przepustnice i pomogło dosłownie na chwilę, a może ją wymienić na nową?

  • #6 18 Lip 2013 14:45
    jurand87sca
    Poziom 15  

    Przepływomierz jest na tej karbowanej róże między filtrem powietrza a przepustnicą.. W środku tej rury powinno być widać chyba czarną kuleczkę z drucikami.. Tego się mechanicznie nie powinno czyścic jednak kolega z ceiki mk7 zaryzykował i wyczyścił ją patyczkiem do uszu i izopropanolem.. To jest bardzo delikatna część. Może na początek sprawdzić rurki od podciśnień czy nie są połamane albo coś..

  • #7 18 Lip 2013 14:51
    Justysia1234
    Poziom 5  

    Dzięki :) sprawdzę w takim razie, o ile uda mi się to zrobić :) . Jeżdżę po mechanikach i nic nie pomaga.... Jak dojdę do tego co to jest to dam znać ;) o ile dojdę....

  • #9 18 Lip 2013 18:02
    jurand87sca
    Poziom 15  

    Acha.. Tego silnika czyli którego? swojego? Położenie przepływomierza się chyba nie powinno zmienić? czy mogę jednak się mylić? u mnie akurat nie było LPG. Ale jesli jest to silnik 8V to widziałem go prawie codziennie przez prawie rok.. Blok i reszta osprzętu jest raczej prawie taka sama w każdym 8V.. W razie czego mogę wysłać książkę sam naprawiam daewoo lanos na PW albo coś..

  • #10 18 Lip 2013 20:29
    Justysia1234
    Poziom 5  

    Dzięki za zdjęcie! :) Jutro sprawdzę ten kolektor, dam znać jutro czy z tymi wężykami wszystko ok. Z gazem chyba jest wszystko ok, bo na benzynie obroty też są wysokie. A może to coś z silnikiem???

  • #11 18 Lip 2013 21:40
    dabu
    Poziom 31  

    W lanosie żadnym nie było przepływomierza, to tak wedle uświadomienia. Justysia a co do obrotów, to nie zdarzyło się że strzelił Tobie gaz?

  • #12 18 Lip 2013 22:23
    Justysia1234
    Poziom 5  

    Właśnie nie, gaz nie strzela.Ale kiedyś też miałam taką sytuację ( w zeszłym roku) ale wymieniłam świece i filtr gazu i już jest ok :) Wydaje mi się że z gazem jest wszystko ok. Jutro jeszcze zajrzę do tych wężyków ;)

  • #14 19 Lip 2013 18:37
    Justysia1234
    Poziom 5  

    Cześć chłopaki :)
    Sprawdziłam dziś te wężyki przy kolektorze, wszystko jest calutkie i na swoim miejscu, więc muszę szukać innej przyczyny... Przed chwilą odłączyłam akumulator, zostawię go tak na noc może to coś pomoże.

  • #15 19 Lip 2013 18:49
    turfa8
    Poziom 18  

    Nie chce wprowadzić w błąd ale to może być wina silnika krokowego odpowiedzialnego za utrzymanie obrotów silnika, miałem kiedyś taki sam problem tylko że w renault, ale pomogło przekręcenie "spiralki" nie znam nazwy w silniku

  • #16 19 Lip 2013 20:51
    jurekk55
    Poziom 34  

    Justysia1234 napisał:
    Sprawdziłam dziś te wężyki przy kolektorze


    Wszystkie ? Chyba nie

  • #17 19 Lip 2013 20:57
    Justysia1234
    Poziom 5  

    Silniczek krokowy wymieniłam jakiś miesiąc temu, a obroty nadal są wysokie. A wężyki sprawdziłam wszystkie, te wszystkie na wierzchu, tak jak było na zdjęciu od kolegi "dabu" :)

  • #18 19 Lip 2013 21:25
    dabu
    Poziom 31  

    Po lewej stronie masz od góry wężyki, ale również powinny być tam zaślepki na króćcach, również po lewej stronie między kolektorem ssącym a pokrywą zaworów jest wężyk od odmy. Po prawej stronie masz wężyki z boku kolektora. Żaden nie może być popękany.

  • #19 19 Lip 2013 21:44
    Justysia1234
    Poziom 5  

    Wszystkie dokładnie obejrzałam, są całe. Odłączyłam na noc akumulator, chociaż nie wiem czy to coś da. Jutro zobaczę :)

  • #20 19 Lip 2013 22:37
    jurekk55
    Poziom 34  

    Tiaa ?? od pochłaniacza par paliwa też?Chyba nie . Od góry nie widać , zaworu też.Więc na kanał albo podnośnik , auto oczywiście....

  • #21 20 Lip 2013 09:26
    dabu
    Poziom 31  

    Jurek a co Ty chciałeś innego na kanał brać :lol:

  • #22 20 Lip 2013 10:43
    robin161
    Poziom 18  

    justysia1234 napisała:

    Cytat:
    ...bo czyściłam przepustnice i pomogło dosłownie na chwilę, a może ją wymienić na nową?

    Cieplej, cieplej coraz cieplej :) - a czujnik położenia przepustnicy zmierzony? Wycierające się ścieżki potencjometru powodują zakłócenia w pracy silnika. Zmierz TPS - miernik powinien płynnie wskazywać wartości na całym zakresie pracy potencjometru. Zwróć przy okazji uwagę na stan styków i przewodów wtyczki (śniedź).
    Druga sprawa - sprawdź czy ośka przepustnicy nie ma luzu poprzecznego i czy płynnie obraca się bez zacięć.
    Następnie sprawdź szczelność między przepustnicą a kolektorem dolotowym - przez uszkodzoną uszczelkę może zasysać "lewe" powietrze (tylko nie pomyl wężyków a szczególnie tego do MapSensora!!! - na ścianie grodziowej). Wysokie obroty wskazują na brak szczelności w układzie dolotowym.
    Cytat:
    Jeżdżę po mechanikach i nic nie pomaga.... Jak dojdę do tego co to jest to dam znać o ile dojdę....

    Ostatnia rada - zmień mechaników, bo te rzeczy powinni sprawdzić jako pierwsze, a koledzy też - na(w) kanał :D

  • #23 20 Lip 2013 19:51
    jurekk55
    Poziom 34  

    robin161 napisał:

    Ostatnia rada - zmień mechaników, bo te rzeczy powinni sprawdzić jako pierwsze, a koledzy też - na(w) kanał :D


    To proste auto , którego logika ECU, czujniki pochodzą z przełomu lat 80-90 ub. wieku ,do ogarnięcia we 2 -3 godziny a tu bicie piany trwa 3 dni . Albo naprawa ze szwagrem pod gruszą , albo auto trafia w łapy wymieniaczy klocków hamulcowych

  • #24 20 Lip 2013 21:57
    Justysia1234
    Poziom 5  

    Sama niestety już nic więcej nie zrobię.... to trochę za bardzo skomplikowane jak dla mnie ;) Spisze sobie wszystkie wasze przypuszczenia i będę musiała znów odwiedzić mechanika... dzięki za rady chłopaki ;) jak coś Wam jeszcze przyjdzie do głowy to piszcie, pozdrawiam ;)

  • #25 20 Sie 2013 19:27
    jurand87sca
    Poziom 15  

    Witam. Udało się może już usprawnić Lanosa? Przedtem chodziło mi dokładnie o element nr. 6 na obrazku.. Fachowo nazywa się to czujnik temperatury powietrza dolotowego.. Po jego odpięciu były za wysokie obroty.
    Daweoo Lanos 1.6 V gaz - Wysokie obroty w aucie

  • #26 01 Wrz 2013 22:15
    Justysia1234
    Poziom 5  

    Witam! :)
    Dziękuję Ci Jurand za zdjęcie, ale to jednak nie to. Byłam u innego mechanika i podłączył samochód pod komputer i powiedział ze po zmianie silnika krokowego trzeba go także wyregulować komputerowo czy zresetować, jakoś tak :) no i to zrobił. Jeżdżę tak kilka dni i na razie jest ok, czasem na gazie troszeczkę obroty podskoczą w górę, ale powiedział że muszę po prostu wyregulować jeszcze gaz, ale do gazownika wybieram się dopiero za ok 2 tyg, bo niestety w Lęborku nie ma żadnego. Mam nadzieję, że będzie już ok ;)
    Pozdrawiam :)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME