Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daweoo Lanos 1.6 V gaz - Wysokie obroty w aucie

18 Lip 2013 14:23 11541 25
  • Poziom 8  
    Witam!
    Od jakiegoś miesiąca samochód ma wysokie obroty, stojąc na tzw. luzie, albo wciskając sprzęgło, jadąc na biegu jest ok. Obroty utrzymują się na poziome 2 nawet do 3. Wymieniłam silniczek krokowy, później wyczyściłam też przepustnicę, pomogło, ale na kilka dni. Byłam tez u gazownika, wyregulować gaz, ale i to nie pomogło. Proszę o rady co to może być? A może powinnam wymienić przepustnicę na nową?
    Pozdrawiam!
    Justyna
  • Poziom 8  
    Obroty są wysokie na gazie i na benzynie, a linka jest ponoć w porządku. Boję się że coś się zapali, bo strasznie warczy na tych obrotach ;)
  • Poziom 24  
    po odpięciu przepływomierza fura agresywnie ryczała..:D Prze pływka sprawdzona? Może trzeba ja wyczyścić albo coś z kostka jest nie tak? Miałem 1.5 8V wiec gaż ciągle w podłodze i się linka przytarła..:P
  • Poziom 8  
    A prze pływka to to samo co przepustnica??? :) bo czyściłam przepustnice i pomogło dosłownie na chwilę, a może ją wymienić na nową?
  • Poziom 24  
    Przepływomierz jest na tej karbowanej róże między filtrem powietrza a przepustnicą.. W środku tej rury powinno być widać chyba czarną kuleczkę z drucikami.. Tego się mechanicznie nie powinno czyścic jednak kolega z ceiki mk7 zaryzykował i wyczyścił ją patyczkiem do uszu i izopropanolem.. To jest bardzo delikatna część. Może na początek sprawdzić rurki od podciśnień czy nie są połamane albo coś..
  • Poziom 8  
    Dzięki :) sprawdzę w takim razie, o ile uda mi się to zrobić :) . Jeżdżę po mechanikach i nic nie pomaga.... Jak dojdę do tego co to jest to dam znać ;) o ile dojdę....
  • Poziom 24  
    Acha.. Tego silnika czyli którego? swojego? Położenie przepływomierza się chyba nie powinno zmienić? czy mogę jednak się mylić? u mnie akurat nie było LPG. Ale jesli jest to silnik 8V to widziałem go prawie codziennie przez prawie rok.. Blok i reszta osprzętu jest raczej prawie taka sama w każdym 8V.. W razie czego mogę wysłać książkę sam naprawiam daewoo lanos na PW albo coś..
  • Poziom 8  
    Dzięki za zdjęcie! :) Jutro sprawdzę ten kolektor, dam znać jutro czy z tymi wężykami wszystko ok. Z gazem chyba jest wszystko ok, bo na benzynie obroty też są wysokie. A może to coś z silnikiem???
  • Poziom 32  
    W lanosie żadnym nie było przepływomierza, to tak wedle uświadomienia. Justysia a co do obrotów, to nie zdarzyło się że strzelił Tobie gaz?
  • Poziom 8  
    Właśnie nie, gaz nie strzela.Ale kiedyś też miałam taką sytuację ( w zeszłym roku) ale wymieniłam świece i filtr gazu i już jest ok :) Wydaje mi się że z gazem jest wszystko ok. Jutro jeszcze zajrzę do tych wężyków ;)
  • Poziom 8  
    Cześć chłopaki :)
    Sprawdziłam dziś te wężyki przy kolektorze, wszystko jest calutkie i na swoim miejscu, więc muszę szukać innej przyczyny... Przed chwilą odłączyłam akumulator, zostawię go tak na noc może to coś pomoże.
  • Poziom 18  
    Nie chce wprowadzić w błąd ale to może być wina silnika krokowego odpowiedzialnego za utrzymanie obrotów silnika, miałem kiedyś taki sam problem tylko że w renault, ale pomogło przekręcenie "spiralki" nie znam nazwy w silniku
  • Poziom 36  
    Justysia1234 napisał:
    Sprawdziłam dziś te wężyki przy kolektorze


    Wszystkie ? Chyba nie
  • Poziom 8  
    Silniczek krokowy wymieniłam jakiś miesiąc temu, a obroty nadal są wysokie. A wężyki sprawdziłam wszystkie, te wszystkie na wierzchu, tak jak było na zdjęciu od kolegi "dabu" :)
  • Poziom 32  
    Po lewej stronie masz od góry wężyki, ale również powinny być tam zaślepki na króćcach, również po lewej stronie między kolektorem ssącym a pokrywą zaworów jest wężyk od odmy. Po prawej stronie masz wężyki z boku kolektora. Żaden nie może być popękany.
  • Poziom 8  
    Wszystkie dokładnie obejrzałam, są całe. Odłączyłam na noc akumulator, chociaż nie wiem czy to coś da. Jutro zobaczę :)
  • Poziom 36  
    Tiaa ?? od pochłaniacza par paliwa też?Chyba nie . Od góry nie widać , zaworu też.Więc na kanał albo podnośnik , auto oczywiście....
  • Poziom 32  
    Jurek a co Ty chciałeś innego na kanał brać :lol:
  • Poziom 25  
    justysia1234 napisała:
    Cytat:
    ...bo czyściłam przepustnice i pomogło dosłownie na chwilę, a może ją wymienić na nową?

    Cieplej, cieplej coraz cieplej :) - a czujnik położenia przepustnicy zmierzony? Wycierające się ścieżki potencjometru powodują zakłócenia w pracy silnika. Zmierz TPS - miernik powinien płynnie wskazywać wartości na całym zakresie pracy potencjometru. Zwróć przy okazji uwagę na stan styków i przewodów wtyczki (śniedź).
    Druga sprawa - sprawdź czy ośka przepustnicy nie ma luzu poprzecznego i czy płynnie obraca się bez zacięć.
    Następnie sprawdź szczelność między przepustnicą a kolektorem dolotowym - przez uszkodzoną uszczelkę może zasysać "lewe" powietrze (tylko nie pomyl wężyków a szczególnie tego do MapSensora!!! - na ścianie grodziowej). Wysokie obroty wskazują na brak szczelności w układzie dolotowym.
    Cytat:
    Jeżdżę po mechanikach i nic nie pomaga.... Jak dojdę do tego co to jest to dam znać o ile dojdę....

    Ostatnia rada - zmień mechaników, bo te rzeczy powinni sprawdzić jako pierwsze, a koledzy też - na(w) kanał :D
  • Poziom 36  
    robin161 napisał:

    Ostatnia rada - zmień mechaników, bo te rzeczy powinni sprawdzić jako pierwsze, a koledzy też - na(w) kanał :D


    To proste auto , którego logika ECU, czujniki pochodzą z przełomu lat 80-90 ub. wieku ,do ogarnięcia we 2 -3 godziny a tu bicie piany trwa 3 dni . Albo naprawa ze szwagrem pod gruszą , albo auto trafia w łapy wymieniaczy klocków hamulcowych
  • Poziom 8  
    Sama niestety już nic więcej nie zrobię.... to trochę za bardzo skomplikowane jak dla mnie ;) Spisze sobie wszystkie wasze przypuszczenia i będę musiała znów odwiedzić mechanika... dzięki za rady chłopaki ;) jak coś Wam jeszcze przyjdzie do głowy to piszcie, pozdrawiam ;)
  • Poziom 24  
    Witam. Udało się może już usprawnić Lanosa? Przedtem chodziło mi dokładnie o element nr. 6 na obrazku.. Fachowo nazywa się to czujnik temperatury powietrza dolotowego.. Po jego odpięciu były za wysokie obroty.
    Daweoo Lanos 1.6 V gaz - Wysokie obroty w aucie
  • Poziom 8  
    Witam! :)
    Dziękuję Ci Jurand za zdjęcie, ale to jednak nie to. Byłam u innego mechanika i podłączył samochód pod komputer i powiedział ze po zmianie silnika krokowego trzeba go także wyregulować komputerowo czy zresetować, jakoś tak :) no i to zrobił. Jeżdżę tak kilka dni i na razie jest ok, czasem na gazie troszeczkę obroty podskoczą w górę, ale powiedział że muszę po prostu wyregulować jeszcze gaz, ale do gazownika wybieram się dopiero za ok 2 tyg, bo niestety w Lęborku nie ma żadnego. Mam nadzieję, że będzie już ok ;)
    Pozdrawiam :)