Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pytanie o pojemność kondensatora, jak odczytać jego oznaczenie?

mysiak 18 Jul 2013 15:18 5721 11
    mysiak
    Level 16  
    Witam.

Na wstępie proszę kolegów o wyrozumiałość. Moje pytanie jest zapewne banalne ale potrzebuje mieć 100 % pewność. A ponieważ nie pracuję na co dzień z takimi urządzeniami to nie mam doświadczenia.

Do rzeczy:

Dostałem od znajomego odsłuch, który brumił nie miłosiernie.
    Pomiar wyjścia głośnikowego pokazał jednoznacznie, że na wyjściu jest 20 V / AC - Tak napięcie zmienne nie stałe ;)

Szybko okazało się, że winowajcą zaistniałej sytuacji jest pęknięta / urwana "nóżka" kondensatora widocznego na pierwszym zdjęciu. Po przyłożeniu nóżki do kondensatora 20 V / AC wyjścia głośnikowego znika.

Ponieważ nóżka pękła w takim miejscu, że nie sposób jej przylutować do kondensatora w grę wchodzi jedynie jego wymiana, no chyba, że ktoś z kolegów podzieli się jakimś dobrym sposobem ?

Moje pytanie dotyczy wartości tego kondensatora. Na kondensatorze jest napisane "3300 MF / 50 V". Rozumiem, że jego pojemność wynosi 3300 Mega Faradów.

Moja niepewność bierze się stąd, że jedyny polski sklep internetowy, który ma taki kondensator w ofercie nie odpowiada na pytanie czy mają go na stanie a pozostałe oferty to kondensatory o poj. 3300 uF.

Podsumowując chciałbym zapytać kolegów czy na pewno chodzi o Mega Farady oraz gdzie jeszcze mogę kupić taki kondensator. I jeszcze jedno: Czy jest jakieś oznaczenie odnośnie typu obudowy tego kondensatora ? Chodzi mi o to jak się nazywa kondensator który leży na PCB i ma nóżki po obu stronach a nie stoi na PCB i ma dwie nóżki na dole obok siebie.

Jeszcze raz proszę o wyrozumiałość głupich pytań laika ;)

Pozdrawiam.

P.S. Poniżej zamieszczam zdjęcia kondensatora i całego wzmacniacza gdyby miało to w czymś kolegom pomóc ;)