Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Actros 4141 - skrzynia nie wybiera biegów

18 Lip 2013 22:32 7008 28
  • Poziom 9  
    Witam.

    Mam problem z Mercedes Actros 4141 4ośka. Niedawno jakiś tydzień temu wymienione zostało sprzęgło. Wszystko było ok aż do wczoraj. Najpierw nie mogłem wrzucić biegu z 4 na 5. Po wyborze 5 było takie pikniecie charakterystyczne w Actrosach i po chwili albo znowu wrzuci 4 albo po dłuższym czasie 5 czy 6. Dziś jednak już na innych biegach się dzieje to samo czasami wrzuca na luz albo wcale nie mogę przerzucić na dużą skrzynie. Dodam że przed wymiana sprzęgła działo się podobnie jak teraz. Po było ok przez niecały tydzień i znowu to samo. Skrzynia jest z joystickem EPS

    Dodano po 36 [sekundy]:

    Actros jest z 2007 roku
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    Po wymianie sprzęgła nowa grubość tarczy powinna być wprowadzona do sterownika - choćby należałoby przeprowadzić tzw. "nauczanie skrzyni" chociaż nie do końca ta procedura zmienia parametry grubości sprzęgła w sterowniku. Jednak wygląda na to, że powód problemów jest inny. Jakie błędy są w sterowniku? Podłączałeś komputer? Jak wygląda tzw. "licznik przerwań"? (to licznik, który zlicza z jakiego powodu następowało "zrzucenie" na luz lub nie doszło do zmiany biegu)
    Robiłeś nauczanie? Czy w czasie nauczania na wyświetlaczu licznika pojawiały się jakieś błędy w formacie GS-xx ? Jaki przebieg ma skrzynia?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Jeśli na dużym nauczaniu wyrzuci GS17 to albo cylinder zakresu "zgnił"albo coś z planetarką.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Najprawdopodobniej masz problem z reduktorem albo się rozpadł albo padły synchronizatory.
  • Poziom 9  
    No wiec tak dziś spróbowałem zrobić nauczanie to z lewym i prawym przyciskiem na joysticku jednak nie udało się i wyświetlił się błąd GS 31. Powiem jeszcze że jak postoi całą noc to tak z 2h będzie w miarę ok jednak później już jest to samo a tak nie da się jeździć .
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Najprawdopodobniej masz problem z reduktorem albo się rozpadł albo padły synchronizatory.
  • Poziom 9  
    Rozumiem. Czyli nie jest kolorowo. Bo jak robię to nauczanie to nawet N ka mi się nie zapala. A samochód ma przebieg 303 tysiące.
  • Poziom 16  
    Sam doradzałem a teraz ja potrzebuje informacji.
    Po naprawie reduktora w Actrosie EPS założony cały komplet pierścieni, nowe sprzęgło przesuwne, mam objaw zgrzytnięcia podczas przebijania na szybką skrzynie, nauczanie zrobione, przebiegło bez problemu błędów nie pokazuje może ktoś miał podobny przypadek.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    VIN?
    Jaki wlales olej?
  • Poziom 16  
    vinu nie podam bo nie mam przy sobie
    oliwa standardowa 80w90 mobil
    dodam że auto miało już problem z tym bo oba pierścienie na wolną/szybką zniszczone bardzo mocno ale wymiana synchro nie pomogła także coś ze sterowaniem podejrzewam.
  • Poziom 22  
    Standart w skrzyni mercedesa to 75w90 i to o specjalnych parametrach. Np Titan cytrac 75w90 z Fuchsa.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Ja zalewam 80W. (235.11)
    Na oleju 80w-90 zawsze zgrzyta. Wymiana oleju pomoże.
    Nauczanie powtórz na rozgrznej skrzyni.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Siłownik ma założony cały kpl. zestaw naprawczy.
    Bo w tym aucie nie stało się to nagle ono ma z tym problem dlatego zniszczyło tę poprzednią synchronizacje.
    Właśnie tak zaczynam myśleć że coś z powietrzem (po zegarach zbija przy 11 czyli koniec skali) lub któryś impulsator czujnik obrotów.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Do sprawdzenia użyj komputera, lub Jeśli znasz bezpośrednio z wartości Messwerte z panelu Instrumentów. Ważne sa czasy przelaczania i ilosc przerwania zalaczania biegów. Należy tez sprawdzic jak ustawia się czujnik względem wartosci zapisanych w pamięci i wyuczonych.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Po podpięciu oryginalnego testera wychodzi że jest problem z czujnikiem prędkości obrotowej, pokazuje wartość -9999.
  • Poziom 13  
    wartość -9999 mogą oznaczać ze czujnik nie występuje w danym wariancie skrzyni
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Czujnik ostatni na skrzyni ten przy wale na 3 piny, bo impulsator do tachografu na skrzyni rozdzielczej, skrzynia 16 g240 Actros 4 ośka 6x8
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Kiedyś przyjechał do mnie Actros w którym czujnik miał przyklejony magnes neodymowy. A hamulec walka pośredniego odszedł do wieczności :D
    Też zgrzytalo ale na wszystkich biegach w dół.
  • Poziom 16  
    Przy rozpiętym czujniku zachowuje się bez zmian czyli biegi włącza normalnie a przebitka zgrzytnie.
  • Poziom 16  
    Sprawa rozwiązana źle dobrany synchronizator szybkiej skrzyni są dwa rodzaje i dostałem pomieszane.
    I jak by ktoś potrzebował ten czujnik prędkości to mam nówkę.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Pomieszane byś zauwarzyl, niepomieszanych nie. ;p
  • Poziom 16  
    Skompletowali mi w sklepie cały zestaw, a wyszło jak wyszło.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Witam kolegów,
    podepnę się jeśli można, bo auto identyczne i temat dotyczy skrzyni biegów-reduktora,
    Actros 4141 wywrotka, 4 osie napędzane, reduktor,
    vin WDB932...
    ten ostatni nie działa, został w pozycji biegów drogowych,
    skrzynia biegów manualna z przebitką,
    blokady mostów działają, przy operacjach pokrętłem blokad załącza wszystkie pozycje i słychać odpowietrzanie w momencie wyłączenia poszczególnych blokad,
    natomiast włącznik reduktora nie powoduje nic,
    namierzyłem elektrozawory od blokad mostów są pod nadkolem lewym i jeden nad mostem osi 2, tam tez są dwa elektrozawory od reduktora chyba - milczą,
    sprawdziłem też napięcie we wtyczkach na tych zaworach, na jednej wtyczce jest, na drugiej nie ma,

    prosze o pomoc w namierzeniu usterki,