Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G 1.7DTI - Astra 1.7DTI - wymiana pompy wtryskowej

18 Lip 2013 22:56 12600 9
  • Poziom 8  
    Pomocy. Zabrałem się za wymianę pompy wtryskowej w Astrze 1.7DTI (Isuzu). Rozpiąłem rozrząd i nie wiem co dalej. Z której strony można się do niej dobrać? Czy powinienem wcześniej zdemontować coś jeszcze?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 31  
    Powinieneś pierw poczytać na ten temat a dopiero wtedy zabierać się za rozbiórkę bo niedługo zapytasz jak rozrząd ustawić.
  • Poziom 34  
    Jak odkrecisz srubke mocujaca od strony bloku na samochodzie zeby pompe wyjac to bedziesz gosc.
    Reszta jest mniej istotna i sobie poradzisz,Rozrzad bajka
  • Poziom 8  
    Tak, wiem Sołtys. Masz pełną rację ale zwróć uwagę, że jest naprawdę mało informacji o wymianie samej pompy. Odnoszę wręcz wrażenie, że psuje się tylko sterownik. I od tego zacząłem.
    Co gorsza Jokerro też ma rację. No ale jakoś musi się dać to odkręcić?
  • Poziom 8  
    Załatwione. Miałem przerwę wakacyjna ale dopiszę jak zakończyłem sprawę. Wymiana pompy wbrew pozorom nie jest taka trywialna. Może z tej przyczyny, że te pompy się po prostu nie psują. Wymieniłem moją ale faktyczna przyczyną była oczywiście awaria sterownika. Dopiero specjalistyczny warsztat był w stanie to zrobić.
    Tak czy inaczej jeśli ktoś faktycznie będzie zmuszony wyjąć pompę w skrócie wygląda to tak;
    - odpinamy akumulator (przy odkręcaniu pompy łatwo o zwarcie przy rozruszniku),
    - podpieramy silnik i odkręcamy łapę mocująca silnik do komory,
    - zrzucamy pas wieloklinowy (cofając napinacz kluczem, jest na sprężynie),
    - zdejmujemy koło pasowe z wału głównego (4 śruby),
    - zdejmujemy osłonę rozrządu,
    - zrzucamy pas rozrządu (luzując śrubę napinacza, cofamy napinacz),
    - zdejmujemy koło z pompy wtryskowej,
    - odkręcamy sterownik pompy i suport mocowania sterownika,
    - odkręcamy pompę od bloku od strony napędu (dwie nakrętki),
    - odkręcamy przewody podające paliwo do wtryskiwaczy,
    - odkręcamy suport mocowania pompy do bloku przy wtryskiwaczach (4 śruby)
    - od pompy odłączamy 5 wtyczek i dwa przewody paliwowe.
    I wyjmujemy pompę.
    Niestety przed przystąpieniem do naprawy musimy wcześniej zrobić sobie dojście od dołu (zdejmujemy podłogę), z boku (zdejmujemy koło) i od góry (zdejmujemy przewody powietrzne, sterownik silnika i czujnik podciśnienia).
    Jeśli ktoś potrzbuje dokładniejszego opisu lub innej pomocy to proszę.
  • Poziom 6  
    Witam wiem ze temat stary ale mam problem z moja astra a tak jak pisałes malo info na ten temat również wymienialem pompe w moim aucie tyle ze nie moge go teraz odpalic gdybys mogl udzielić jakichś info co poczyniłes po zamontowaniu nowej pompy czy nie miałeś problemów z odpaleniem?
  • Poziom 31  
    1. ustawienie rozrządu = sprawdzeniu także na komputerze ustawień.
    2. odpowietrzenie układu wtryskowego.
    1 z 2 zamiennie.
  • Poziom 6  
    Na kompie dokładniej co mam sprawdzić mam opcom czy jakos tak. ? Ogolnie szperalem ale nie moglem nic tsm ogarnąć
  • Poziom 8  
    Przepraszam, że tyle się nie odzywałem. Nie spodziewałem się, że ktoś wróci do tematu. Ale do rzeczy. Z mojego doświadczenia nie ma potrzeby podłączania komputera i dodatkowych regulacji po wymianie pompy. Tak jak pisał kakibara ustawienie rozrządu (oczywista oczywistość) i odpowietrzenie układu. To faktycznie istotne. Polecam sposób z odkręceniem przewodów paliwowych przy wtryskach. Po odkręceniu kręcisz rozrusznikiem jak przy normalnym odpalaniu do momentu, aż zacznie lecieć paliwo. Prócz odpowietrzenia da Ci to pewność, że pompa faktycznie podaje. Jest to istotne o tyle, że faktycznie pompy w silnikach Isuzu są praktycznie nieśmiertelne. A za problemy z pompą od powiada w zdecydowanej większości przypadków sterownik pompy (mała puszka z tyłu silnika). tak, czy inaczej, jeśli paliwo poleci z przewodów, silnik powinien odpalać. Jeśli nie leci, wyślij sterownik do specjalistycznego zakładu (naprawa 300-500zł). Czasem podobno jeszcze pada zawór przelewowy w pompie. Ale to też podobno pojedyncze przypadki.
    3maj się. I powodzenia.
  • Poziom 1  
    Czy w jakiś sposób można zablokować koła wału i rozrządu żeby po ściągnięciu paska zębatego nie straciły ustawień - poza metodą zrobienia własnych znaków.?
    Czy pompę paliwa można zdemontować od silnika bez odkręcania od niej koła zębatego oraz czy można je zablokować koło na pompie żeby się nie obróciło? Pompa przy montażu musi być też ustawiona odpowiednio żeby prawidłowo podawać paliwo na wtryski??

    Moja pompa cieknie. Paliwo ucieka gdzieś z okolic czujnika umieszczonego w pompie od spodu. W te okolice nie dostępu więc sprawdziłem kamerą rewizyjną i widać było że kapie z czujnika lub po czujniku. muszę zdemontować pompę.

    Był bym wdzięczny za odpowiedź.