Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B 1.8 16 V - cieżkie zapalanie

vito998 18 Lip 2013 23:30 2652 15
  • #1 18 Lip 2013 23:30
    vito998
    Poziom 10  

    Witam kolegów

    Mam taki problem:
    opis usterki - gdy rano chcę ją odpalić odpala od strzała jednak po 1 sekundzie gaśnie i pali tak kilka razy (max 5 - 6 razy) po czym odpali i pracuje normalnie. objawy te występują tylko na zimnym silniku i nocnym postoju. jak ciepła to pali od strzała:) znajomy mechanik powiedział mi ze winny jest kolektor ssący (pęknięty) wiec go wymieniłem razem z wtryskami ale nadal nie pomaga.

    co może być przyczyną tej usterki??

    dodam ze jest zagazowana :)

    proszę o szybką odpowiedz bo chce ją sprzedać a nikt mi nie kupi z taką usterką :(

    0 15
  • #2 18 Lip 2013 23:54
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    To sprzedaj po rozgrzaniu, większość tak robi. A na poważnie to po co wymieniałeś wtryski?

    0
  • #4 19 Lip 2013 21:32
    vito998
    Poziom 10  

    nodzy napisał:
    Kolego uzupełnij trochę danych o tym aucie, rocznik jaki masz tam gaz zamontowany, na czym odpalasz czy sam się przełącza na gaz czy ręcznie czy sprawdzałeś świece kable itd pozdrawiam


    rocznik 1997, gaz zwykły, odpalany tylko i wyłącznie na benzynie przełączany pod wpływem obrotów silnika, świece iskra taka że konia by powaliło i kable dobre przebicia nie mają :)

    wtryski wymieniłem bo były w komplecie z kolektorem ssącym :)

    a dziś byłem na diagnostyce komputerowej bo palił się check i pokazało coś tam z przepływką to ona jest winna?

    0
  • #5 19 Lip 2013 23:48
    nodzy
    Poziom 18  

    vito998 napisał:
    pokazało coś tam z przepływką to ona jest winna

    To nie wiele mówi co dokładnie pokazał program? Błąd stały? dało się wykasować ? czy nie? kontrolka nadal się świeci? Zajrzyj do niej do środka jak zasyfiona to może przeczyszczenie wystarczy.

    0
  • #6 20 Lip 2013 16:54
    vito998
    Poziom 10  

    Błędu nie dało wykasować i check nadal świeci.a w środku wygląda jak nówka :) oan moze być przyczyną takiego ciężkiego palenia???

    Dodano po 2 [minuty]:

    a co dokładnie pokazał to nie wiem bo mechanik podłączył i powiedział ze jest do wymiany ....

    Dodano po 1 [godziny] 12 [minuty]:

    dziś zauważyłem ze gdy po odpaleniu chce go przegazować to ma problem z wejściem na obroty wchodzi tak jak by był zle ustawiony zapłon, rozrząd jest ok bo go sprawdziłem. moduł?? któryś z czujników położenia wałka lub wału?? juz mnie nerwy na niego biorą :(

    0
  • #7 20 Lip 2013 18:09
    opamp
    Użytkownik obserwowany

    Podaj kod błędu a jak nie wiesz to się dowiedź i nie pisz nic więcej.
    Może ciśnienia paliwa nie mieć. Do tego masz dużo czujników zaworków...
    Jak się pali Check to jest ZAWSZE SKUTEK A NIE PRZYCZYNA i bajek nie powtarzaj że skasowanie błędu to napawa bo to bajka idiotów.

    0
  • #8 20 Lip 2013 21:50
    nodzy
    Poziom 18  

    A co tu się denerwować. Mówił mechanik że przepływka do wymiany to wymień. Albo sprawdź kabel wtyczkę napięcia i zmień mechanika. Chyba że tylko chciałeś podpiąć i błędy zobaczyć ale raczej ich nie widziałeś co mnie dziwi niezmiernie sam sprawdzasz rozrząd a nie zerknołeś do kompa?

    opamp napisał:
    Jak się pali Check to jest ZAWSZE SKUTEK A NIE PRZYCZYNA i bajek nie powtarzaj że skasowanie błędu to napawa bo to bajka idiotów.

    Nikt nie pisał że tak się naprawia, ale błąd jeżeli jest chwilowy bo ktoś wtyczkę rozłączył to da się wykasować jak jest stały i nadal jest to coś jest zwalone na linii przepływki lub sam przepływomierz.

    0
  • #9 20 Lip 2013 22:42
    vito998
    Poziom 10  

    nie zerkołem bo auto mu zostawiłem bo czasu nie miałem. nie masz sie co dziwić bo prawie wszystkie rzeczy mechaniczne w aucie robie sam ale na elektronice się nie znam... mniejsza o większość czy przepływka moze być przyczyną takiego kiepskiego zapalania? a jeszcze co zauważyłem to ze strasznie czarne są swiece i zbiera się na nich sadza wygląda mi to na złą mieszanke paliwowo-powietrzną a u ojca w scenicu jak sprwdziłem (auto z przebiegiem 0,5 miliona km) były czyściutkie bez żadnego osadu....

    0
  • #10 20 Lip 2013 23:05
    opamp
    Użytkownik obserwowany

    Prędzej bym ci powiedział że pali ci olej.... ;)

    0
  • #11 20 Lip 2013 23:48
    Voytu$
    Poziom 19  

    Przepływomierz odpięty czy niesprawny nie będą mieć wpływu na odpalenie silnika. Na pewno nie w tym silniku a mam taki sam.

    Przeważnie przy opisanych objawach powodem jest czujnik położenia wału, ale piszę PRZEWAŻNIE. U Ciebie może być inaczej.

    Jak masz błąd to po pierwsze go odczytaj a najlepiej zainwestuj w stosowny kabel. Kupisz opc...[cenzura] na ebayu, bo na allegro "zakazane zostało".. W granicach 20 funtów chyba albo coś koło tego. A VAGiem tego silnika nie odczytasz. Dopiero roczniki > 2001 :) Inwestycja szybko się zwraca. Nie wiem czy przeglądałeś magistralę kabli na silniku, jeśli nie to typowym dla tych aut i roczników jest to, że izolacje się już sypią i często dochodzi do zwarć lub przegnicia jakiegoś kabla - u mnie było tak z jednym z wtrysków a teraz EGR..

    0
  • #12 21 Lip 2013 09:13
    nodzy
    Poziom 18  

    Voytu$ napisał:
    Przepływomierz odpięty czy niesprawny nie będą mieć wpływu na odpalenie silnika. Na pewno nie w tym silniku a mam taki sam.

    Nie twierdze że nie odpali bez przepływki ale naprawić to i tak powinien w kontekście sprzedania auta.
    vito998 napisał:
    nie zerkołem bo auto mu zostawiłem bo czasu nie miałem.

    To się prosi o wydruk albo na kartce niech napisze jak ma słabą pamięć.
    vito998 napisał:
    wygląda mi to na złą mieszanke paliwowo-powietrzną

    a jak ma ustawiać prawidłową jak nie wie ile ma powietrza?
    Kiedy kontrolka się zapaliła? bo jak dawno temu to nie ma się co dziwić?
    A z rury wydechowej spaliny w jakim kolorku są? (zimny-ciepły)

    0
  • #13 21 Lip 2013 09:24
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Akurat ten motor z uszkodzoną przepływką ciężko pali, ale objawy są inne.
    Reduktor gazu nie puszcza, regulator ciśnienia paliwa przez podciśnienie nie puszcza? Może gaz źle wyregulowany i się trochę mapy rozjechały.

    0
  • #14 21 Lip 2013 11:51
    Voytu$
    Poziom 19  

    U mnie ten silnik z uszkodzoną przepływką, jak i bez niej - palił od sztycha bez najmniejszego problemu. I wymiana przepływki na sprawną zupełnie NIC zauważalnego nie wniosła do pracy silnika.

    0
  • #15 21 Lip 2013 12:17
    michal200848
    Poziom 22  

    Pompka paliwa do sprawdzenia.

    0
  • #16 21 Lip 2013 12:28
    opamp
    Użytkownik obserwowany

    Bo miałeś pewnie błąd przepływomierza i ECU jej nie wykorzystywało do pracy.

    Dodano po 3 [sekundy]:

    Bo miałeś pewnie błąd przepływomierza i ECU jej nie wykorzystywało do pracy.

    0