Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C++ - Linkowanie do pliku nagłówkowego. 64 bitowy system.

19 Lip 2013 09:48 2310 10
  • Poziom 8  
    Witam, piszę ponieważ mam mały problem.

    Otóż tak jak napisałem w temacie mam problem z zlinkowaniem plików do pliku nagłówkowego.
    Chodzi o to że każdy nawet najprostszy program składający się z kilku plików nie chce się uruchomić i pojawia się błąd:
    Nieobsługiwana aplikacja 16-bitowa.

    C++ - Linkowanie do pliku nagłówkowego. 64 bitowy system.

    Problemem jest zapewne to że mam Windowsa 7 64-bitowego.

    A moje pytanie brzmi: co muszę zrobić żeby to działało?

    Używam Code::Block, oraz Dev-C++.

    Z góry dzięki za odpowiedź.
    Pozdrawiam Wojtek.
  • Poziom 39  
    Czy masz wyłączone UAC?

    ketnew napisał:
    Używam Code::Block, oraz Dev-C++.
    Nie jestem fanbojem MS, ale nie lepiej zainstalować sobie porządne Microsoft Visual Studio Express?
    Jest to najlepsze pod Windows narzędzie (IDE) do C++/C#/VB ... w dodatku za darmo :)
  • Poziom 8  
    Dzięki za zainteresowanie mickpr.
    Nie wiem czym jest UAC, tak że nie mogę powiedzieć w tym momencie czy mam włączone.

    Zainstalowałem visuala ale w nim to całkowicie nic nie działa, żaden najprostszy programik. Cały czas wyskakuje mi takie coś:

    C++ - Linkowanie do pliku nagłówkowego. 64 bitowy system.

    a jak kliknę 'yes' lub 'no' wyskakuje takie coś:

    C++ - Linkowanie do pliku nagłówkowego. 64 bitowy system.

    Swoja drogą można się pewnie domyślić, jestem początkujący i proszę o wyrozumiałość jeżeli palne jakąś gafe ;p
  • Poziom 39  
    UAC to system zapobiegający uruchamianiu wszystkiego z dowolnego miejsca.
    To on pewnie blokuje ci uruchamianie exe'ka z katalogu użytkownika.
    http://windows7.nius-it.pl/jak-wylaczyc-uac-w-w-windows-7

    ketnew napisał:
    a jak kliknę 'yes' lub 'no' wyskakuje takie coś:
    Wyskakuje, bo program nie jest prawidłowo skompilowany (nie istnieje).
    Pokaż log z kompilacji/budowania.
    Wrzuć projekt jako załącznik. Skąd mamy wiedzieć - co w nim nie tak - jak go nie widzimy? :)
  • Poziom 8  
    Chodzi o to że mi się żaden program nie chce skompilować nawet "Hello World".

    Kod: cpp
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    log z kompilacji:
    1>------ Build started: Project: hello_world, Configuration: Debug Win32 ------
    1> hello_world.cpp
    1>c:\users\wojti\documents\visual studio 2010\projects\hello_world\hello_world\hello_world.cpp(1): warning C4627: '#include <iostream>': skipped when looking for precompiled header use
    1> Add directive to 'StdAfx.h' or rebuild precompiled header
    1>c:\users\wojti\documents\visual studio 2010\projects\hello_world\hello_world\hello_world.cpp(9): fatal error C1010: unexpected end of file while looking for precompiled header. Did you forget to add '#include "StdAfx.h"' to your source?
    ========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========

    A UAC zmieniłem i nic innego nie dostaje.
  • Poziom 39  
    ketnew napisał:
    1>------ Build started: Project: hello_world, Configuration: Debug Win32 ------

    Configuration: Debug Win32

    Musisz rozróżnić aplikację Win32 od zwykłej "Console Application"
    To jest twój problem.
    Jaki projekt wybrałeś przy tworzeniu aplikacji?
  • Poziom 8  
    Wybrałem tak jak piszesz Win32 Console Applications.
    Ale próbowałem każdą z dostępnych opcji i program nie uruchamia się.

    Jak myślisz co w takim razie powinienem zrobić?
  • Poziom 39  
    ketnew napisał:
    Wybrałem tak jak piszesz Win32 Console Applications.
    Ale próbowałem każdą z dostępnych opcji i program nie uruchamia się.
    Niemożliwe...
    Wybrałeś kreatorem domyślny "szablon" Console Application - i się nie uruchamia?
    Kompiluje się poprawnie?
    Może uruchamia się i znika - bo zapomniałeś o "przytrzymaniu konsoli" przed zakończeniem programu np. tak:
    Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod
  • Poziom 8  
    Mam do wyboru te 2 sposoby dla konsoli:
    CLR Console Application i Win 32 Console Application.
    Próbowałem w obu i nic.
    W kompilacji wyskakują błędy cały czas.
    Nawet "hello world" które jest automatycznie po stworzeniu projektu nie działa:
    Kod: cpp
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    To dostaje po kompilacji:
    1>------ Build started: Project: kalkulator_clr_console_aplication, Configuration: Debug Win32 ------
    1>LINK : fatal error LNK1123: failure during conversion to COFF: file invalid or corrupt
    ========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========
    Dodawałem
    system("PAUSE");
    i nic się nie dzieje tylko dochodzi dodatkowy błąd: 1>kalkulator_clr_console_aplication.cpp(11): error C3861: 'system': identifier not found
    Hmm, nie wiem co z tym zrobić. Może jak odinstaluje wszystkie programy w których pisze i zainstaluje od nowa to coś się zmieni?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    ketnew napisał:
    CLR Console Application i Win 32 Console Application.
    ma być Win32 Console Application. CLR to "nie te drzwi".
    ketnew napisał:
    fatal error LNK1123: failure during conversion to COFF: file invalid or corrupt
    Odpowiedź znajdziesz np. tutaj:
    http://stackoverflow.com/questions/10888391/l...e-during-conversion-to-coff-file-invalid-or-c

    Niestety... zdaje się, że Microsoft wypuścił systemy rodziny x64 za wcześnie.
    Ludzie nie są przygotowani na tego rodzaju błędy, a Ms - jakby o nich zapomniał.
    Gdyby taki "cyrk" stał się w Linux'ie - to dopiero Windziarze mieli by powód do narzekań.

    Osobiście zdowngradeowałem swój Win7 x64 do Windows XP (x86) - i od tego czasu moje problemy wszelkiej maści się skończyły (od sterowników... po problemy tego typu).
  • Poziom 8  
    Dzięki wielkie za zainteresowanie moim problemem mickpr.
    Pewnie postąpię podobnie i po prostu zmienię windowsa, albo zainstaluje drugiego.
    W każdym bądź razie jeszcze raz dzięki za pomoc :)