Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atmega - Komunikacja mikrokontrolera z PC po USB, jaki układ wybrać

uki_uki1 19 Lip 2013 10:04 5157 19
  • #1 19 Lip 2013 10:04
    uki_uki1
    Poziom 9  

Witam,
    uczę się programować avry i jestem początkujący. Udało mi się już opanować podstawy i postanowiłem nauczyć się łączyć mikrokontrolery z komputerem. Po wstępnym wybadaniu problemu znalazłem następujące układy, które mógłbym użyć:
    - CP2102
    - FT232
    - MCP2200
    oraz dwa projekty w których można użyć atmegi:
    - Osamu Tamura
    - Igor Cesko

Niestety nie potrafię zdecydować którego powinienem użyć. Głównym wymaganiem jest prostota implementacji. Czy mógłby mi ktoś doradzić, a może porównać wyżej wymienione układy, jakie mają zalety a jakie wady? Myślę, że wielu początkujących stoi przed podobnym dylematem i im też mogłyby przydać się takie informacje, z góry dziękuję za wszelką pomoc.

-1 19
  • #2 19 Lip 2013 10:35
    BlueDraco
    Specjalista - Mikrokontrolery

CP2102 w obudowie bez nóżek - lutowanie tylko dmuchawką. FT232RL występuje w obudowie TSSOP, wymaga 2..3 elementów więcej i ma drobne problemy z driverami, ujawniające się przy masowej transmisji danych. Na początek chyba jednak FT232RL.

Inne rozwiązania, to:

Programowy USB na ATmega - jest tego sporo implementacji - nie potrzebuujesz żadnego dodatkowego układu.

Mikrokontroler (może być ATmega, ale niekoniecznie) z wbudowanym interfejsem USB. z oprogramowaniem realizującym klasę CDC, czyli wirtulany port szeregowy, tak jak FT232RL.

0
  • #3 19 Lip 2013 10:39
    mickpr
    Poziom 39  

Osobiście polecam FT232 w wersji RL. Wymaga do pracy tylko parę kondensatorów zewnętrznych.
    Co prawda - możesz mieć problemy z lutowaniem go (napisałeś, że jesteś początkujący), ale zawsze możesz kupić gotowy minimoduł.
    Nie napisałeś do czego byłby ci potrzebny ten USB.