Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

briggs&stratton - siwy dym, olej z tłumika

19 Lip 2013 10:25 14694 2
  • Poziom 9  
    Witam
    Mam parę pytań związanych z naprawą silnika briggs&stratton w kosiarce, ma 190cc i coś około 5-6km, ma około 3-4 lat. Z góry mówię, że wiem ile jest na ten temat informacji, o ile część potrzebnych mi materiałów udało się znaleźć, potrzebuję jeszcze kilku.

    Kosiarka dotychczasowo chodziła równo i dobrze, w ostatnią sobotę zaczęła bardzo dymić. Jak się już zdążyłem dowiedzieć silnik jest zużyty. Nurtuje mnie tylko jedno, wcześniej nie dymiła tylko tak nagle w jeden dzień zaczęła. Przymierzałem się już do kupna nowej po przeczytaniu kilku tematów, że nic się już nie da zrobić a tym bardziej jest to nieopłacalne, jednak chciałem jeszcze do niej zaglądnąć.
    Rozkręciłem silnik w drobny mak i to co zobaczyłem:

    - dużo nagaru z spalanego oleju
    - gładź cylindra ma delikatne rysy jednak nie są one głębokie i nie występuję wokół, lecz po przeciwnych sobie stronach na szerokości 2 cm
    - tłok ma też minimalne rysy, taka sama sytuacja jak z cylindrem
    - pierścienie... ciężko powiedzieć ponieważ jestem laikiem w tych sprawach ale wygląda to tak, że patrząc na założony pierścień między jego łączeniem jest jakieś 4 mm przerwy ( chodzi o łączenie końców pierścienia)
    - olej z tłumika ? hmm... no coś jest wilgotno ale nie tak, żeby chlapało



    Tutaj rodzi się moje pytanie, czy gdybym wymienił pierścienie i uszczelnienie tłoka, z nagaru wszystko wypolerował, ten silnik posłużyłby mi jeszcze jakieś 2 miesiące ? Ponieważ nie uśmiecha mi się kupować kosiarki w tym sezonie.

    Drugie pytanie czy te ryski można przepolerować papierem wodnym 2000-2500 ? Już uprzedzam nie chodzi o polerowanie na lustro tylko wygładzenie.

    Trzecie, na wałku rozrządu jest nakładane takie plastikowe ustrojstwo, z jednej strony ma zęby, przy poruszani wałem kręci się i coś popycha( przepraszam ze takie tłumaczenie ale nie wiem jak to nazwać, później zrobię najwyżej zdjęcie). Jeżeli ktoś wie o co chodzi, to czy zakłada się to w jakiś określony sposób względem wałka rozrządu czy nie ma znaczenia ? O ile na wałku jest oznaczenie, na tym "czymś" nic nie ma.

    Edit@
    Udało mi się namierzyć to "ustrojstwo" :P
    briggs&stratton - siwy dym, olej z tłumika
    Zdjęcia tylko podglądowe, chodzi o tą żółtą część.


    Dodam, że kosiarka to raczej nie jakiś szajs zapłaciłem za nią dość sporo. Olej zawsze był pilnowany, wiadomo czasem leżała ba boku w celach czyszczenia.
    Teraz wszystko jest rozkręcone, możliwe, że olej dostał się do gaźnika bo filtr był troszkę o oleju. Dodam jeszcze ( może to być kluczowe), że mój tato wymieniał ostatnio olej, i gdy wczoraj przy rozkręcaniu spuszczałem to wyszło około 0,75L.

    Tak czy siak, pierścienie nie zaszkodzi wymienić nawet gdy przyczyną mogło być przedawkowanie oleju:)

    Edit@
    Z tego co teraz doczytałem, po wyeksploatowaniu silnika tworzy się próg na cylindrze, dzięki któremu nie wyciągniemy tłoka tą stroną i trzeba wyciągać do miski. Wczoraj jak rozbierałem silnik, tłok wyszedł bezproblemowo stroną głowicy.
    Nie wiem czy to dobrze czy nie.

    Z góry dzięki za pomoc, liczę na jakieś sugestie i podpowiedzi
    Jak wrócę z pracy postaram się dodać zdjęcia aby rozjaśnić temat:P
    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Dobra jeden problem z głowy.
    Zdjęcia cylindra i tłoka postaram się dodać do wieczora.