Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford mondeo mk3 2.0 tddi - kopocenie po odpaleniu w zimę i lato

19 Lip 2013 11:11 4107 5
  • Poziom 2  
    witam piszę w sprawie mojego mondeo może ktoś miał podobny problem i nakieruje mnie gdzie leży problem...
    otóż auto odpala normalnie i po uruchomieniu kopci niemiłosiernie na biało niebiesko oraz nie równo pracuje silnik przez około 4 minuty
    gdy trzymam na podwyższonych obrotach(tak by załączyła się turbina ) wszystko wraca do normy
    dodam że wymieniłem już
    świece żarowe bosch 4 szt.
    końcówki wtrysków w serwisie boscha
    płyn w normie brak masła pod korkiem
    ubytków oleju też nie odnotowałem

    proszę wszystkich forumowiczów o pomoc ponieważ wydałem już 2000zł a auto wciąż dymi i jestem totalnie zrezygnowany :cry:
  • Poziom 27  
    krzsio1987 napisał:
    wydałem już 2000zł a auto wciąż dymi i jestem totalnie zrezygnowany
    Jeżeli dym śmierdzi spalonym olejem, to:
    - albo masz w dolocie mnóstwo oleju, może być z turbiny, ale też z odmy,
    - albo masz już wypracowane pierścienie tłokowe lub prowadnice i uszczelniacze zaworów.

    krzsio1987 napisał:
    ubytków oleju też nie odnotowałem
    Od wymiany do wymiany bez dolewek? Tak powinno być...
    krzsio1987 napisał:
    gdy trzymam na podwyższonych obrotach(tak by załączyła się turbina ) wszystko wraca do normy
    Nie ma zjawiska załączania się turbiny - po odpaleniu silnika turbina już od razu pracuje (ok.16.000 obrotów), przy maksymalnym obciążeniu silnika osiąga ok. 160.000 obrotów. Może chodzi ci o otwarcie zaworu upustowego, ale na biegu silnika luzem nawet przy mocnej przegazówce też raczej się nie otworzy...

    Jeżeli spaliny nie śmierdzą spalonym olejem, ale niespalonym, przegrzanym paliwem - to chyba potrzebujesz sprawdzenia pompy na stole - dawka i wyprzedzenie wtrysku.
  • Poziom 2  
    no chodziło mi o to otwarcie upustu wyraźnie słychać kiedy to ma miejsce
    w okolicy 2000 tyś obrotów silnika wtedy nic nie kopci
    ale co do zapachu to jest taki jak tam wymieniłeś czuć nie przepalone paliwo dosyć specyficzny zapach
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    krzsio1987 napisał:
    ale co do zapachu to jest taki jak tam wymieniłeś czuć nie przepalone paliwo dosyć specyficzny zapach
    To wskazuje na trzy główne przyczyny:
    - mocno lejące wtryski,
    - opóźniony wtrysk (być może statyczny kąt jest źle ustawiony),
    - zbyt duża dawka rozruchowa.

    Myślę, że potrzebujesz dobrego pompiarza...
    krzsio1987 napisał:
    otwarcie upustu wyraźnie słychać kiedy to ma miejsce
    w okolicy 2000 tyś obrotów silnika wtedy nic nie kopci
    Nadal upieram się, że nic takiego na biegu luzem przy tych obrotach nie ma miejsca - ale nieważne, to nie ma wpływu na dymienie, żadnego związku.
  • Poziom 2  
    NO PRZY I PO PRZE GAZOWANIU PRZESTAJE KOPCIĆ
    WTRYSKI NOWE ŚWIECE TEŻ I WSZYSTKO BYŁO ROBIONE W SERWISIE
    POMPA PALIWA KTÓRA JEST W BAKU TEŻ JEST NOWA , MYŚLĘ ŻE RZECZYWIŚCIE MASZ RACJĘ
    USTAWILI WTRYSKI ,KĄTY ALE PRZY POMPIE PEWNIE NIC NIE MAJSTROWALI TAK ZROBIĘ DOWIEM SIĘ CO I JAK WYGLĄDA cenowo i jakościowo
  • Poziom 24  
    W moim przypadku winna dymieniu była pompa (regeneracja ok.2000zł), nierównej pracy po odpaleniu dwumasa.