Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania 114 - Adaptacja silnika EURO 2 do ramy od EURO 3

marcing1988 20 Jul 2013 12:28 3210 13
  • #1
    marcing1988
    Level 8  
    Witam
    Temat zakładam gdyż nigdzie nie udało mi się uzyskać konkretnych informacji na temat choćby różnicy w budowie silnika 114 EURO3 a budowa tego samego silnika lecz EURO2, wiem jedynie tyle ze różnią się układem zasilania.
    Posiadam scanie 114 380 2000r która pierwotnie posiadała silnik DC1104 czyli silnik EURO 3. Niestety niedawno silnik ten uległ awarii której nie dało się usunąć i zmuszony byłem kupić drugi silnik. Za porada pseudo mechaników i skuszony sporo niższa cena kupiłem silnik DC1102 czyli ten sam silnik lecz EURO2. Po włożeniu silnika do ramy okazało się ze nie che odpalić. Odpalił dopiero po przyjeździe elektronika który to podpiął się pod komputer, wymienił główny komputer silnika na ten z poprzedniego czyli DC1104 pozmieniał jakieś ustawienia. W tej chwili samochód normalnie odpala jeździ lecz na wolnych obrotach ma bardzo nie równa prace tak jakby miała zaraz zgasnąć. Ta nierówna praca utrzymuje się do prawie 1000obr/min później już niby równo pracuje, ale może to być jedynie złudzenie słuchowe. Proszę o informacji ludzi którzy orientują się w temacie co jest powodem tej nierównej pracy i jak usunąć ten problem.
  • #2
    kwantor
    Level 38  
    Może nie pali na wszystkie cylindry.
    Po odpaleniu na zimnym, dotykaj kolektorów wydechowych przy głowicy.
    Jakieś kody błyskowe da się odczytać?
  • #3
    marcing1988
    Level 8  
    Jeżeli chodzi o kody błyskowe to przy prubie wywołania kodu EDC pojawia sie tylko jedno dlugie błyśniecie lapki EDC. Rozmawiałem dziś jeszcze z elektronikiem i powiedzial mi ze silniki te rożniły sie napewno sterowaniem pedału gazu, w EURO 2 szło ono bezpośrednio do komputera zaś w EURO 3 najpierw do jakiegos kontrolera pozniiej dopiero do samego komputera, powiedział rowniez ze EURO 3 miał inaczej ustawiony rozrzad i dlatego silnik ten nierówno pracuje. I teraz nasówaja sie 3 pytanie:
    - czy trzeba wymienic cały wałek rozrzadu czy jedynie czujnik
    - czy trzeba wymienic pompowtryski a jezeli tak czy popowtryski z silnika DC1104 bedą pasowały w gniazda pompowtrysków silnika EURO3
    - czy jest moze jakies inne rozwiazanie by ten silnik pracował tak jak powinien
    Napewno odpada podmiana komputera gdyż komputer EURO 2 ulegnie uszkodzeniu tak powiedzial mi elektronik.
    Jeżeli ktoś ma jakis pomysł na rozwiazanie tego problemu prosze o odpowiedz...
  • #4
    szaman108
    Level 31  
    Witam podaj kolego numery tych silników.
  • #5
    marcing1988
    Level 8  
    To znaczy pewnie chodzi ci kolego o numery VIN tych samochodow bo numery silnikow jakie na nich widnieja to jak napisalem wyzej DC1104 poprzednio a obecnie w ramie DC1102, jesli chodzi o numer ramy to :
    XLER4X20004429252
    zaś jesli chodzi o numer ramy silnika ktory obecnie jest wlozony to mam jedynie
    7 ostatnich cyfr i są to :
    4422496
  • #6
    kwantor
    Level 38  
    Chodzi o coordynator.Pompowtryski gniazda będą mieć takie same na moja wiedzę.
    Pasuje dołożyć ten koordynator.Wałek będzie raczej ten sam i zresztą czujnik nie korzysta z wałka ozrządu, tylko z punktów na zamachu.W zła stronę idziesz- daj mu ta elektronikę, która jest dedykowana.
    Szaman 108 :sm9:
  • #7
    szaman108
    Level 31  
    Spoko te numery wystarczą teraz tak czy silnik,który nabyłeś ten euro 2 był ze sterownikiem?
  • #8
    marcing1988
    Level 8  
    Tak. Silnik ten był ze sterownikiem tzn komputerm tego silnika jednak nie odpalil na tym komputerze, odpalil dopiero po podmianie komputerana ten z EURO 3 czyli z silnika DC1104 i to dopiero po interwenciji elektromechanika
  • #9
    habi7
    Level 15  
    Witam..
    trzeba wziąć pod uwagę, że te silniki mają różne pompowtryski.
  • #10
    szaman108
    Level 31  
    Witam podaj numer części z tego sterownika co był z tym silnikiem euro2.Jeśli biega o konstrukcję tych silników to inne są pompki tak jak pisał habi 7 i wałek rozrządu,reszta elementów takich jak tuleje,tłoki,blok silnika,głowice czy korbowody są takie same.Silnik euro2 powinien mieć numer 5772362 za to twój euro3 6106756 sprawdz czy tak jest.
  • #11
    marcing1988
    Level 8  
    Głownie chodziło mi własnie o konstrukcje tych silników, ale ilu forumowiczów tyle opini
    napeno inne sa pompowtryski i zeby ten silnik chodził tak jak powinien trzeba je wymienic, tylko jak z tym wałkiem? moze wypowiedziec sie jeszcze ktos?
  • #12
    szaman108
    Level 31  
    Dziwne jest dlaczego nie odpali na sterownik,który był przy nim.Musi być założony sterownik od eur2 inaczej lipa to się będzie wlekło nie jezdzilo.
  • #13
    habi7
    Level 15  
    Co do wałka to wszystko zależy od wersji silnika....
  • #14
    marcing1988
    Level 8  
    Jak pisałem wyżej wersja silnika ktory aktualnie jest w aucie to DC1102 zaś ten ktory byl to DC1104. Ktos sie moze orientuje czy silniki te maja te same wałki rozrzadu czy rózne?