Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort MKVII / 1.8TD - Wartości napięcia akumulatora.

20 Lip 2013 14:12 1848 13
  • Poziom 9  
    Witam,

    Posiadam Akumulator Bosch Silver S5 77Ah 780A
    Natomiast alternator Magnetii Marelli 70A

    Chciałbym się dowiedzieć ponieważ kwestie są sporne czy takie wyniki napięć akumulatora są prawidłowe czy coś się dzieje.

    Dodam, że od kilku dni jeździłem z urwanym kablem z alternatora do kontrolek i zgnitym kablem od ładowania pociągnąłem nowe. A oto wyniki:

    Po nocce - 12,6V
    Zapłon poz. II - 12,3V
    Podczas pracy przekaźnika świec żarowych - 11,8V
    Po wył. przekaźnika świec żarowych - 12,3V
    Rozruch - 10,8V
    Jałowy - 13,9V
    3000rpm - 14,0V
    Obciążenie full - 13,9V
    Bez obciążenia - 14,0V
    Napięcie na alternatorze - 14,0V

    Alternator nowy 2 miesięczny
    Akumulator ma niecałe półtorej roku
    Rozrusznik 2 letni kupiony jako nowy
    Kable poprowadzone są nowe.

    Chodzi mi o to czy powinienem się martwić takimi wartościami a pytam tylko dlatego, że podczas pierwszego rozruchu na zimnym silniku nie kręci rozrusznik tak żwawo jak jeszcze jakiś czas temu, ale już każde następne startowanie w ciągniu dnia idzie od strzała, tylko to pierwsze po kilkunastu godzinach postoju ma taki objaw.
  • Poziom 36  
    Wszystko jest w porządku.
  • Poziom 9  
    Skąd zatem może wynikać słabsze kręcenie rozrusznikna po nocnym dłuższym postoju?

    Może mieć to związek z jakimś zalaniem? Wjechałem podczas ulewy 2 tygodnie temu w wodę po same drzwi a rozrusznik jest dość nisko w essim. Co prawda wszystkie styki oczyściłem ale troszkę martwi mnie to, nie chciałbym zimą zaskoczyć się niemiło
  • Poziom 36  
    grzesiek_89 napisał:
    Skąd zatem może wynikać słabsze kręcenie rozrusznikna po nocnym dłuższym postoju?
    Po jeździe akumulator jest bardziej doładowany i "pobudzony". Dla świętego spokoju zmierz sobie pobór prądu.
  • Poziom 9  
    Rozumiem, że chodzi o Ampery. I robi się to po odłączeniu minusowej klemy od akumulatora wpinając pomiędzy klemę a minus na aku miernik. Wskazywał 0,01 przy ustawieniu do 20M a do 200 skakał 0.130-0.110

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Coś pomieszałeś z pomiarami albo jednostkami. Sprawdzić i napisać prawidłowo.

  • Poziom 36  
    grzesiek_89 napisał:
    Rozumiem, że chodzi o Ampery. I robi się to po odłączeniu minusowej klemy od akumulatora wpinając pomiędzy klemę a minus na aku miernik. Wskazywał 0,01 przy ustawieniu do 20M a do 200 skakał 0.130-0.110
    Coś namieszałeś.
  • Poziom 9  
    z wartościami? w każdym razie po ustawieniu na 20M było bankowo 0.01 co do tego drugiego możliwe bo trochę z głowy teraz to napisałem może tam miałem inaczej ustawione ale na pewno przecinek był w innym miejscu i były jakieś setne liczby. Chyba że masz na myśli podłączenie celem sprawdzenia ogólnie.
  • Poziom 36  
    Ustaw 10, albo 20A (żadnego "M" tam nie ma, najwyżej "m", a to różnica).
  • Poziom 9  
    masz racje przepraszam mój błąd, sprawdziłem przed momentem, po odłączeniu klemy minusowej i wpięciu się pomiędzy nią a minus z akumulatora wartości są takie:

    20m - 0,01
    10A - 0,01

    z tym że w momencie przyłożenia jest taki skok 0.07 i spada do tej wartości którą podałem wyżej.

    Czy wszystko jest ok?
  • Poziom 36  
    Coś ten miernik dziwny, bzdury pokazuje.
  • Poziom 9  
    możesz jaśniej? może tak pokazuje bo coś jest z autem nie tak ?
    jestem laikiem w tej kwestii i sugeruję się tylko tym co widzę na mierniku za 30zł.
    http://image.ceneo.pl/data/products/10069967/i-delta-miernik-cyfrowy-dt830d.jpg tak wygląda. Tam gdzie jest gniazdo 10ADC wpiąłem czerwony, czarny poniżej. Gniazdo COM puste. Bo jak miałem w gnieździe COM czerwony to po ustawieniu na ampery pokazuje wszędzie 0.00
  • Poziom 9  
    bez zmian na 10A pokazuje mi cały czas 0.01
    ale co ważne momentami zależy jak przyłożę pokazuje mi 1,16 i powoli spada do 0.01.

    Być może lepszy byłby miernik z krokodylkami które "wgryzą się" w miejsca do pomiarów. W każdym razie to co napisałem to wynik moich obserwacji i te wartości nie ulegają w żaden sposób zmianom.
  • Poziom 36  
    grzesiek_89 napisał:
    na 10A pokazuje mi cały czas 0.01
    O ile dobry ten miernik, to jest dobrze.
    grzesiek_89 napisał:
    momentami zależy jak przyłożę pokazuje mi 1,16 i powoli spada do 0.01.
    To nic dziwnego - ruszasz przewodami i robisz króciutkie przerwy, po których na moment wzrasta pobór prądu.
    Włącz światła postojowe i zmierz wtedy - zobaczymy, czy ten miernik działa.