Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 1.9 DCi - Auto nie chce odpalić

20 Lip 2013 15:35 19074 18
  • Poziom 10  
    Witam.. Mam problem z Laguna 1.9 DCI 2000r. auto nie odpala. Po podłaczeniu pod interface DDT2000 pokazuje coś takiego: Renault Laguna 1.9 DCi - Auto nie chce odpalić
    są to błędy EGR oraz błąd synchronizacji wału i wałka rozrządu. Sprawdziłem rozrząd i kliny na wale oraz wałku rozrządu i wygląda ze mechanicznie wszystko sprawne. Podmieniałem czujnik wału i czujnik wałka rozrządu też nic to nie dało. Sprawdziłem wiązkę do tych czujników tez jest ok. W aucie słychać ze po przekręceniu zapłonu pracuje pompka paliwowa.. ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co można sprawdzić bo ja już wyczerpałem swoje pomysły..
  • MetalWork
  • Poziom 19  
    A obroty widać przy kręceniu?Narasta ciśnienie na szynie?
  • MetalWork
  • Poziom 10  
    Czasami wskazówka od obrotów podskakuje.. na szynie ciśnienie jest pokazuje i w interface jak podłączę oraz fizycznie sprawdzałem zegarem do 300bar to wyszło poza skalę.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Jeszcze się zastanawiam jaki opór powinna stawiać pompa wysokiego cisnienia jak kręcę nią na rozpiętym rozrządzie bo jakoś nie stawia specjalnego oporu podczas kręcenia.
  • Poziom 36  
    Gdybyś znał zasadę działania układu nie wyciągał byś wniosków kierujących w maliny. Poprawna i pewna diagnostyka twojego problemu to 100 do 200 złotych , bez niepotrzebnie kupionych części . Fejsik i forum nie starczy.
  • Poziom 10  
    Spoiler:
    Poprawna i pewna diagnostyka twojego problemu to 100 do 200 złotych
    Jeżeli jesteś w stanie mi to zdiagnozować za taka kwotę to zapraszam bo jak do tej pory takich mądrych co to niby zdiagnozują było pełno kilku mechaników włącznie z serwisantami z renault. Auto trafiło do mnie w sumie z przeznaczeniem na części ale stwierdziłem ze można z nudów poszukać rozwiązania tej zagadki. A co do niepotrzebnie kupionych części to jak narazie takich nie ma jedynie podmieniałem czujniki do których mam dostęp za darmo ze sklepu w celu sprawdzenia czy to nie ich wina. A forum jest po to żeby sobie pomagać i dzilic sie wiedza wiec jeśli masz jakiś pomysł co mogę jeszcze w aucie sprawdzić to słucham.
  • Poziom 30  
    Może zerknij na koła zębate z które wzbudzają czujniki wału i wałka?
    Jak masz oscyloskop sprawdz też jak wygląda sygnał przy czujnikach i przy kostce do komputera może coś z wiązką ...
    egr i cz. halla jest zasilany ze wspólnej lini spróbuj z odpiętym egr ...

    Ps. Jurcio taki jest więc się nie przejmuj... :-)
  • Poziom 36  
    mycku napisał:
    bo jak do tej pory takich mądrych co to niby zdiagnozują było pełno kilku mechaników włącznie z serwisantami z renault.


    Był chociaż jeden z oscyloskopem ?

    mycku napisał:
    A forum jest po to żeby sobie pomagać i dzilic sie wiedza wiec jeśli masz jakiś pomysł co mogę jeszcze w aucie sprawdzić to słucham.


    Mhmm , sprawdź na jakim pasku rozrządu ćwiczysz silnik , jeszcze raz ustawienie rozrządu , wiązkę - zasilania , masy i sygnały (to oscyloskopem). Koło zębate wału dobrze osadzone ?
    Potem zostanie ci podmiana ECU.

    Oczywiście jak nikt nie rzeźbił z głowicą i wałkiem , ale wiesz o co chodzi, prawda ?
  • Poziom 30  
    Dopiero teraz przyjrzałem się zdjęciu które załączyłeś i w oknie widać że widzi obroty silnika i nawet ilość dawki jaki wstrzykuje wtryskiwacz ! Nie znam tego programu możliwe że pokazuje jakieś bzdury!
    Zaglądałeś do EGR lub kolektora ssącego może jest całkiem zakitowany i nie dostaje powietrza?
  • Poziom 32  
    Jak błędy synchronizacji to ściągnij górne kółko wałka, 2 razy zdarzyło mi się że klin zerwany, po wymianie kółka odpalił od strzała.
  • Poziom 10  
    Na plaku auto odpala. Niestety nie mam oscyloskopu ale sprawdzałem wiązkę na zarówkę i miernikiem i rozpakowałem ją z tego peszla żeby zobaczyć czy cała i wygląda ze wszystko ok.. czujniki podstawiałem nowe tez nic to nie zmieniało.. jednak jak zmierzyłem oporność czujnika wału to było coś koło 600ohm a nowy ma 820.. sprawdzałem rozrząd dokładnie kliny na kołach wału i wałka całe.. jak rozrzadu ustawiony na blokadzie gra z wałkiem rozrzadu.. pierwszy tłok(w renault to ten od skrzyni) tez jest w górnej pozycji oraz krzywki na wałku tez się ustawiają jak trzeba.. myślę ze mechanicznie wszystko gra skoro pali na plaku. znalazłem podobny temat na forum z 2.2dci i tez pokazywał taki błąd przyczyną była awaria kompa przez słabą masę i przy okazji pał czujnik położenia wału. myślę ze tu może być to samo bo po rozebraniu kompa widać pleśń i oznaki wilgoci może to jest przyczyna problemu.. egr rozbierałem i czyściłem było tam nawet sporo syfu myślę ze jeszcze jak będzie czas to kolektor wyczyszczę cały ale jak pali na plaku to chyba jakiś tlen ma.. a jak podmienię kompa to jak obejść immo ? ponoć starczy jakaś kość przelutować?
    Renault Laguna 1.9 DCi - Auto nie chce odpalić
  • Poziom 36  
    mycku napisał:
    . jednak jak zmierzyłem oporność czujnika wału to było coś koło 600ohm a nowy ma 820..


    Mądra Księga mówi że 720 Ohmów.
  • Poziom 10  
    Renault Laguna 1.9 DCi - Auto nie chce odpalić Nowy niby 840 ale jak mierzyłem nowy to miał 820
  • Poziom 30  
    W poście nr.1 na wykazie widać że widzi obroty więc problem raczej w ecu ... :-(
  • Poziom 15  
    Znam podobny przypadek - nie chciał odpalić choć ciśnienie na listwie było, jednak na placka palił.
    Okazało sie ze były pogryziona wiązka kabli (przez jakieś stworzonko) ktore stykały do masy. 2 dni szukania i głowienia sie. Ambitny mechanik nie poddał sie - koszt 500zł.
  • Poziom 27  
    Podaj mi, zmierz przepływ powietrza jaki jest podczas kęcenia
  • Poziom 10  
    mycku napisał:
    Na plaku auto odpala. Niestety nie mam oscyloskopu ale sprawdzałem wiązkę na zarówkę i miernikiem i rozpakowałem ją z tego peszla żeby zobaczyć czy cała i wygląda ze wszystko ok.. czujniki podstawiałem nowe tez nic to nie zmieniało.. jednak jak zmierzyłem oporność czujnika wału to było coś koło 600ohm a nowy ma 820.. sprawdzałem rozrząd dokładnie kliny na kołach wału i wałka całe.. jak rozrzadu ustawiony na blokadzie gra z wałkiem rozrzadu.. pierwszy tłok(w renault to ten od skrzyni) tez jest w górnej pozycji oraz krzywki na wałku tez się ustawiają jak trzeba.. myślę ze mechanicznie wszystko gra skoro pali na plaku. znalazłem podobny temat na forum z 2.2dci i tez pokazywał taki błąd przyczyną była awaria kompa przez słabą masę i przy okazji pał czujnik położenia wału. myślę ze tu może być to samo bo po rozebraniu kompa widać pleśń i oznaki wilgoci może to jest przyczyna problemu.. egr rozbierałem i czyściłem było tam nawet sporo syfu myślę ze jeszcze jak będzie czas to kolektor wyczyszczę cały ale jak pali na plaku to chyba jakiś tlen ma.. a jak podmienię kompa to jak obejść immo ? ponoć starczy jakaś kość przelutować?
    Renault Laguna 1.9 DCi - Auto nie chce odpalić


    I jak zmieniłeś, coś innego zrobiłeś bo mam ten sam problem i szukam rozwiązania
  • Poziom 10  
    Komputer wymieniony immo przegrane ze starego auto zapaliło od pierwszego strzała po roku przestoju