Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 1.9 DCi - Auto nie chce odpalić

mycku 20 Jul 2013 15:35 20787 18
  • #1
    mycku
    Level 10  
    Witam.. Mam problem z Laguna 1.9 DCI 2000r. auto nie odpala. Po podłaczeniu pod interface DDT2000 pokazuje coś takiego: Renault Laguna 1.9 DCi - Auto nie chce odpalić
    są to błędy EGR oraz błąd synchronizacji wału i wałka rozrządu. Sprawdziłem rozrząd i kliny na wale oraz wałku rozrządu i wygląda ze mechanicznie wszystko sprawne. Podmieniałem czujnik wału i czujnik wałka rozrządu też nic to nie dało. Sprawdziłem wiązkę do tych czujników tez jest ok. W aucie słychać ze po przekręceniu zapłonu pracuje pompka paliwowa.. ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co można sprawdzić bo ja już wyczerpałem swoje pomysły..
  • #2
    koleś kit
    Level 38  
    A obroty widać przy kręceniu?Narasta ciśnienie na szynie?
  • #3
    mycku
    Level 10  
    Czasami wskazówka od obrotów podskakuje.. na szynie ciśnienie jest pokazuje i w interface jak podłączę oraz fizycznie sprawdzałem zegarem do 300bar to wyszło poza skalę.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Jeszcze się zastanawiam jaki opór powinna stawiać pompa wysokiego cisnienia jak kręcę nią na rozpiętym rozrządzie bo jakoś nie stawia specjalnego oporu podczas kręcenia.
  • #4
    jurekk55
    Level 36  
    Gdybyś znał zasadę działania układu nie wyciągał byś wniosków kierujących w maliny. Poprawna i pewna diagnostyka twojego problemu to 100 do 200 złotych , bez niepotrzebnie kupionych części . Fejsik i forum nie starczy.
  • #5
    mycku
    Level 10  
    Spoiler:
    Poprawna i pewna diagnostyka twojego problemu to 100 do 200 złotych
    Jeżeli jesteś w stanie mi to zdiagnozować za taka kwotę to zapraszam bo jak do tej pory takich mądrych co to niby zdiagnozują było pełno kilku mechaników włącznie z serwisantami z renault. Auto trafiło do mnie w sumie z przeznaczeniem na części ale stwierdziłem ze można z nudów poszukać rozwiązania tej zagadki. A co do niepotrzebnie kupionych części to jak narazie takich nie ma jedynie podmieniałem czujniki do których mam dostęp za darmo ze sklepu w celu sprawdzenia czy to nie ich wina. A forum jest po to żeby sobie pomagać i dzilic sie wiedza wiec jeśli masz jakiś pomysł co mogę jeszcze w aucie sprawdzić to słucham.
  • #6
    diodabg
    Level 30  
    Może zerknij na koła zębate z które wzbudzają czujniki wału i wałka?
    Jak masz oscyloskop sprawdz też jak wygląda sygnał przy czujnikach i przy kostce do komputera może coś z wiązką ...
    egr i cz. halla jest zasilany ze wspólnej lini spróbuj z odpiętym egr ...

    Ps. Jurcio taki jest więc się nie przejmuj... :-)
  • #8
    jurekk55
    Level 36  
    mycku wrote:
    bo jak do tej pory takich mądrych co to niby zdiagnozują było pełno kilku mechaników włącznie z serwisantami z renault.


    Był chociaż jeden z oscyloskopem ?

    mycku wrote:
    A forum jest po to żeby sobie pomagać i dzilic sie wiedza wiec jeśli masz jakiś pomysł co mogę jeszcze w aucie sprawdzić to słucham.


    Mhmm , sprawdź na jakim pasku rozrządu ćwiczysz silnik , jeszcze raz ustawienie rozrządu , wiązkę - zasilania , masy i sygnały (to oscyloskopem). Koło zębate wału dobrze osadzone ?
    Potem zostanie ci podmiana ECU.

    Oczywiście jak nikt nie rzeźbił z głowicą i wałkiem , ale wiesz o co chodzi, prawda ?
  • #9
    diodabg
    Level 30  
    Dopiero teraz przyjrzałem się zdjęciu które załączyłeś i w oknie widać że widzi obroty silnika i nawet ilość dawki jaki wstrzykuje wtryskiwacz ! Nie znam tego programu możliwe że pokazuje jakieś bzdury!
    Zaglądałeś do EGR lub kolektora ssącego może jest całkiem zakitowany i nie dostaje powietrza?
  • #10
    dabu
    Level 32  
    Jak błędy synchronizacji to ściągnij górne kółko wałka, 2 razy zdarzyło mi się że klin zerwany, po wymianie kółka odpalił od strzała.
  • #11
    mycku
    Level 10  
    Na plaku auto odpala. Niestety nie mam oscyloskopu ale sprawdzałem wiązkę na zarówkę i miernikiem i rozpakowałem ją z tego peszla żeby zobaczyć czy cała i wygląda ze wszystko ok.. czujniki podstawiałem nowe tez nic to nie zmieniało.. jednak jak zmierzyłem oporność czujnika wału to było coś koło 600ohm a nowy ma 820.. sprawdzałem rozrząd dokładnie kliny na kołach wału i wałka całe.. jak rozrzadu ustawiony na blokadzie gra z wałkiem rozrzadu.. pierwszy tłok(w renault to ten od skrzyni) tez jest w górnej pozycji oraz krzywki na wałku tez się ustawiają jak trzeba.. myślę ze mechanicznie wszystko gra skoro pali na plaku. znalazłem podobny temat na forum z 2.2dci i tez pokazywał taki błąd przyczyną była awaria kompa przez słabą masę i przy okazji pał czujnik położenia wału. myślę ze tu może być to samo bo po rozebraniu kompa widać pleśń i oznaki wilgoci może to jest przyczyna problemu.. egr rozbierałem i czyściłem było tam nawet sporo syfu myślę ze jeszcze jak będzie czas to kolektor wyczyszczę cały ale jak pali na plaku to chyba jakiś tlen ma.. a jak podmienię kompa to jak obejść immo ? ponoć starczy jakaś kość przelutować?
    Renault Laguna 1.9 DCi - Auto nie chce odpalić
  • #12
    jurekk55
    Level 36  
    mycku wrote:
    . jednak jak zmierzyłem oporność czujnika wału to było coś koło 600ohm a nowy ma 820..


    Mądra Księga mówi że 720 Ohmów.
  • #13
    mycku
    Level 10  
    Renault Laguna 1.9 DCi - Auto nie chce odpalić Nowy niby 840 ale jak mierzyłem nowy to miał 820
  • #14
    diodabg
    Level 30  
    W poście nr.1 na wykazie widać że widzi obroty więc problem raczej w ecu ... :-(
  • #15
    MD-2
    Level 15  
    Znam podobny przypadek - nie chciał odpalić choć ciśnienie na listwie było, jednak na placka palił.
    Okazało sie ze były pogryziona wiązka kabli (przez jakieś stworzonko) ktore stykały do masy. 2 dni szukania i głowienia sie. Ambitny mechanik nie poddał sie - koszt 500zł.
  • #18
    ricu
    Level 10  
    mycku wrote:
    Na plaku auto odpala. Niestety nie mam oscyloskopu ale sprawdzałem wiązkę na zarówkę i miernikiem i rozpakowałem ją z tego peszla żeby zobaczyć czy cała i wygląda ze wszystko ok.. czujniki podstawiałem nowe tez nic to nie zmieniało.. jednak jak zmierzyłem oporność czujnika wału to było coś koło 600ohm a nowy ma 820.. sprawdzałem rozrząd dokładnie kliny na kołach wału i wałka całe.. jak rozrzadu ustawiony na blokadzie gra z wałkiem rozrzadu.. pierwszy tłok(w renault to ten od skrzyni) tez jest w górnej pozycji oraz krzywki na wałku tez się ustawiają jak trzeba.. myślę ze mechanicznie wszystko gra skoro pali na plaku. znalazłem podobny temat na forum z 2.2dci i tez pokazywał taki błąd przyczyną była awaria kompa przez słabą masę i przy okazji pał czujnik położenia wału. myślę ze tu może być to samo bo po rozebraniu kompa widać pleśń i oznaki wilgoci może to jest przyczyna problemu.. egr rozbierałem i czyściłem było tam nawet sporo syfu myślę ze jeszcze jak będzie czas to kolektor wyczyszczę cały ale jak pali na plaku to chyba jakiś tlen ma.. a jak podmienię kompa to jak obejść immo ? ponoć starczy jakaś kość przelutować?
    Renault Laguna 1.9 DCi - Auto nie chce odpalić


    I jak zmieniłeś, coś innego zrobiłeś bo mam ten sam problem i szukam rozwiązania
  • #19
    mycku
    Level 10  
    Komputer wymieniony immo przegrane ze starego auto zapaliło od pierwszego strzała po roku przestoju