Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach

BANANvanDYK 23 Jul 2017 13:32 155736 83
  • #31
    chlewior
    Level 2  
    Dzięki!

    Problem rozwiązałem wcześniej poprzez naprawę nagmeranej przez kogoś wiązki - jeden z pinów był zmasowany i moduł ustawiał limiter z piątego biegu bez znaczenia na jakiej pozycji była przekładnia skrzyni biegów.

    Poprzez zmasowanie czujnika biegu poprzez odpowiedni opornik udało się oszukać Moduł CDI tak, aby myślał że zawsze jest na 1 biegu i nie ograniczał obrotów.
  • #32
    grzybek82
    Level 10  
    Witam szukam rozpiski modułu zapłonowego do quada linhai 260 300. w sieci sa schematy i wynika z nich ze do modułu dochodzą 2 przewody z czujnika położenia walu Niebiesko-żółty i Czarno-czerwony, plus Czerwono-bialy, minus Zielony i wyjście na cewkę zapłonowa Czarno-żółty. Moduł ma 8 pinów
    Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach

    Problem jest w tym ze nie posiadam oryginalnej wtyczki ktoś próbował wstawić moduł od quada 110 cdi i się poddał.
  • #34
    winio42
    Level 19  
    BANANvanDYK wrote:
    Skutery z silnikiem Baotian, Zipp itp.
    Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach





    Popularne chińskie skutery z silnikiem 4T GY6 50 - 150 cm³:
    Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach



    Jakiś nietypowy moduł w skuterze 4T (był to "koliber" z Niemiec):
    Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach




    Quad / ATV 125 - 250 cm³
    Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach




    Uniwersalny moduł CDI, popularny w skuterach 2T, Peugeot, Honda, Chińskie 2T, quady 50 - 110 cm³:
    Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach





    Moduł w chińskich skuterach 2T CPI, Keeway, Generic, Sachs SX1:
    Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach





    Moduł zapłonowy typu DC-CDI ("bateryjny", zasilany z akumulatora):
    Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach


    Czy jesteś pewien że moduł oznaczony jako quad/ATV 4t ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu? Mam taki w chińskiej 125. Chciałbym go rozebrać i zobaczyć schemat, ale z tego co widzę to jest zalany żywicą. Czy ma ktoś schemat tego dokładnie modelu? Te zdjęcia są ze strony zaplon.pl, ale ona sama jest mało przejrzysta.

    Chciałbym przerobić moduł ze stałego kąta wyprzedzenia zapłonu na zmienny (parametry wyprzedzenia mam w serwisówce do silnika).
    Ponieważ raczej nie da się go łatwo rozebrać (chyba, że ktoś wie jak) to myślałem aby między impulsator a moduł wstawić mikrokontroler 'fałszujący' odpowiednio wskazania. Czy wie ktoś wygląda sygnał z impulsatora w chińskim motocyklu (junak 123/zipp vz2) z zapłonem tyrystorowym AC-CDI)?
  • #35
    mirek210
    Level 16  
    Sygnał wygląda jak pik i w szczycie wynosi od 2,5 do 3,5 volta w piku, napisz do czego chcesz zastosować owy moduł do jakiego pojazdu i silnika.
  • #36
    tallellion
    Level 8  
    Pomoże ktoś jak podłączyć taki moduł z Hondy CBR 125, JC34. ?Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerachPinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach
  • #37
    robert702
    Level 1  
    Witam mam problem z modułem zaplonowym do hondy sh 50 byl tam shindigen czy jakos tak😂 na 4 piny nie moge nigdzie znalezc takiego samego sa tylko na 5 , kupiłem jakiœ chiński za 20 zl i motor odpalil ale w ogóle nie miał mocy i jechał ledwie 20 km\h kupiłem drugi za 30 zl i podpielem ale nie działa w ogóle, może ma ktos jakiœ pomysł w razie czego możecie dzwonić : 575 181 081 , z góry dzięki 😊
  • #38
    Adamrys87
    Level 6  
    Witam Panowie.. mam pytanie poniewaz spalił mi sie regulator napiecia w Gsxr 600 K7, sprawdziłem na przewodach statora 3fazowego omy przebicie i napięcie między fazowe wszystko sie zgadza jak w serwisowce.. czy jest coś co mógłbym jeszcze sprawdzić by zapobiec kolejnemu spaleniu regulator? Ładowanie mialem na biegu jalowym przy swiatlach mijania 14.2 A przy 5tys obr. Max 15.2v i tez tak jest jak w serwisowce.. przewody stator regulator mam polutowane bez kostek.. byc moze swoje przepracował, moze dobrym pomysłem byloby dac mu chlodzenie ? Od strony żeber wiatrak i myslalem aby dac radiator od steony płaskiej aby pochlanial wiecej ciepła.. jestem laikiem więc proszę o wyrozumialosc :-)
  • #39
    slawekplatek
    Level 10  
    Witam
    Proszę o pomoc
    Posiadam honda sh50 z roku 1999, poszukuję modułu, kupiłem już z 5 różnych i żaden nie działa. Tam jest 4 pin moduł AC na prąd zmienny, dlatego, że bez akumulatora też odpali. Będę wdzięczny za pomoc. Jeden z mechaników który zajmuje się skuterami 11 lat powiedział że na 99 % się takiego modułu nie znajdzie. Jeśli ktoś może pomóc jakiś zamiennik znaleźć będę ogromnie wdzięczny.
  • #40
    slawarek
    Level 16  
    witam
    mam taki moduł i szukam Do niego rozpiski pinów , brak iskry chciałem go sprawdzić w sieci ciężko namierzyć jaki schemat do KTM Access 250
    Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach
  • #42
    wojtas91
    Level 13  
    Witam. Potrzebuje pinout regulatora napięcia Piaggio Liberty 125 4t 1998r.
    Regulator 8 pin. Dokładniej taki:
    Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach
  • #43
    BANANvanDYK
    Level 41  
    W tym roczniku jest zastosowany stary silnik z rozwiązaniem alternatora identycznym jak w 50 2T. Podobnie w Vespach ET4. Natomiast zielony przekaźnik o który pytasz w osobnym temacie, to najprawdopodobniej przekaźnik automatu ssania.
  • #44
    dzikilopez
    Level 14  
    Witam kolegów i proszę o radę.
    W traktorku John Dere XR75 silnik Kawasaki padła cewka zapłonowa, zapłon taki jak w kosiarkach, więc wsadziliśmy cewkę z jakiegoś Brigssa na próbę. Niestety iskry brak nadal. Ponieważ oryginalna cewka do tego silnika kosztuje w okolicach 500zł (sic!) padło na moduł od chińczyka zasilany z aku taki jak tu
    Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach

    Traktorek zagadał i kosił ponad 5 godzin po czym moduł się spalił, dokładnie spalił się duży tranzystor(??) w obudowie TO22. Podejrzeń spalenia mamy kilka:
    - zamiast oryginalnej wypustki na kole zamachowym do czujnika położenia został magnes - już zmieniono na wypust na kole
    - gaszenie przez odcinanie zasilania i zwieranie cewki WN do masy- po przekopaniu internetu znalazłem że ma być odcinane zasilanie i zwierany do masy czujnik położenia wału więc tak zrobiłem
    - temperatura - niestety w miejscu zamocowania modułu i cewki WN jest dość ciepło od silnika, zamontowane to mamy pod siedzeniem koło akumulatora.

    Czy gdzieś jest błąd że moduł po czasie padł ? Teraz zamontowany jest drugi moduł z powyższymi modyfikacjami i na razie kosił godzinę a nie chciałbym żeby znów padło.
  • #45
    rafcio_21
    Level 29  
    dzikilopez wrote:
    Witam kolegów i proszę o radę.
    W traktorku John Dere XR75 silnik Kawasaki padła cewka zapłonowa, zapłon taki jak w kosiarkach, więc wsadziliśmy cewkę z jakiegoś Brigssa na próbę. Niestety iskry brak nadal. Ponieważ oryginalna cewka do tego silnika kosztuje w okolicach 500zł (sic!) padło na moduł od chińczyka zasilany z aku taki jak tu
    Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach

    Traktorek zagadał i kosił ponad 5 godzin po czym moduł się spalił, dokładnie spalił się duży tranzystor(??) w obudowie TO22. Podejrzeń spalenia mamy kilka:
    - zamiast oryginalnej wypustki na kole zamachowym do czujnika położenia został magnes - już zmieniono na wypust na kole
    - gaszenie przez odcinanie zasilania i zwieranie cewki WN do masy- po przekopaniu internetu znalazłem że ma być odcinane zasilanie i zwierany do masy czujnik położenia wału więc tak zrobiłem
    - temperatura - niestety w miejscu zamocowania modułu i cewki WN jest dość ciepło od silnika, zamontowane to mamy pod siedzeniem koło akumulatora.

    Czy gdzieś jest błąd że moduł po czasie padł ? Teraz zamontowany jest drugi moduł z powyższymi modyfikacjami i na razie kosił godzinę a nie chciałbym żeby znów padło.

    A czy moduł padł podczas jazdy czy podczas gaszenia moim zdaniem to zwieranie cewki do masy mogło mu zaszkodzić .
  • #46
    dzikilopez
    Level 14  
    Dobrze byłoby wiedzieć jak powinno wyglądać prawidłowe gaszenie silnika z tym modułem, bo kiedyś miałem w innym moto na szybko wsadzony zamiast modułu AC odcinałem mu tylko 12V i też poległ po czasie.

    Wracając do traktorka to z tym modułem był kilkukrotnie odpalany i gaszony, a zjaral się podobno temu że go za długo na załączonym zapłonie bez pracy zostawili.
  • #47
    BANANvanDYK
    Level 41  
    Zapłon DC-CDI "gasi się" przez wyłączenie zasilania +12V.
    Niestety chińskie moduły DC-CDI to dziadostwo które się pali.
    Ten ze zdjęcia (chińczyk z Wilmatu) ciągnął sobie 0.5A na niepracującym silniku, jak mu się zachciało.
    Prawdą jest, że pozostawienie włączonego zapłonu niepracującego silnika na długi czas skutkuje spaleniem modułu DC-CDI.
  • #48
    dzikilopez
    Level 14  
    Jeszcze ostatnia kwestia, w silniku jest zabezpieczenie przed zbyt mała ilością oleju, w przypadku niskiego stanu/ciśnienia oleju czujnik zwiera masą, czy mogę podać tą masę zwierając czujnik położenia wału bez uszczerbku dla modułu ?
  • #49
    slawarek
    Level 16  
    witam
    ma ktoś może rozpiskę pinów do Kymco agility 50 2t moduł 30410-lhb3-e10 Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach
  • #50
    ...KUBA...
    Level 25  
    Było na forum:

    Green - masa
    Violet/Red oraz Violet/Black - czujnik położenia przepustnicy TPS
    Black/Yellow - cewka zapłonowa WN
    Black/Red - sygnał do modułu świateł
    Green/Black - minus na rezystor a potem do elektrycznego ssania AUTO B/S
    Black/Blue - plus po stacyjce dla DC albo zasilanie ze statora
    Blue/Yellow - pozycja zapłon IG stacyjki(na wyłączonym łączy do masy) oraz impulsator PULSER


    Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach
  • #51
    Daniel1300
    Level 14  
    Witam,
    Kupiłem taki moduł w celu ożenienia z zapłonem CDI z chińskich skuterów stosowanym w WSK 125. Niestety, autokorekta poprawiła CDI na CPI i zamówiłem moduł nie doczytując dokładnie tytułu, mój błąd. Czy pinout jest taki sam, jak w module uniwersalnym z pierwszej strony? Czy zadziała on poprawnie z zapłonem CDI, nie ma pomiędzy nimi jakichś dużych różnic?

    Zdjęcie:

    Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach

    https://allegro.pl/oferta/modul-2t-odblokowany-tuning-zipp-romet-kingway-cpi-7100516432
  • #54
    dzikilopez
    Level 14  
    Daniel1300 to jest standardowy moduł do chińczyka, wyprowadzenia będą wedle rysunku z 1szego postu a CPI to jedna z marek chinoli
  • #56
    Damir323
    Level 1  
    witam
    potrzebuje pomocy w podłączeniu modułu piaggio 125 4t
    z góry dziekuje za pomoc
    Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach
  • #57
    paweld69
    Level 28  
    Moduł CDI romet RXC 125 zasilanie bateryjne (DC) Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach
  • #59
    technonoob
    Level 2  
    Czy posiadacie jakieś informacje na temat modułu, który nie jest blokowany i jest dostosowany do obsługi impulsatora indukcyjnego (2 kable do modułu).

    Z tego co ja widzę to ten do Boatin, keewat, sachs, cpi etc ma jako jedyny 2 wejścia impulsatora a sam impulsator jak oglądam na google ma dokładnie takie kolory kabli jak mój w moto (xt125 2005r).

    Próbowałem podłączyć do niego moduł od kymco 4t agility (nie zadziałał moduł DC).
    Bez aku XT wytwarza iskrę więc powinien byc modułem AC. Zacząłem kombinować z modułem o oznaczeniu aw0037-pasuje do np daleki vl125. Jednak oba z ww modułów to moduły z czujnikiem halla więc nie działają. Idąc dalej tym tropem postanowiłem nieco poszukać, jaki moduł obsługuje czujnik indukcyjny. Szukając info o tych czujnikach wypadł mi na tapetę właśnie skuter boatin 2t. Czy ktoś jest w stanie pomóc mi dobrać jakiś sensowny moduł?

    Powodem zmiany modułu jest fakt, że XT ma rev limit do 10300rpm natomiast jego mapa jest mocno cofana po przekroczeniu 8000rpm co skutkuje nie generowaniem mocy jakiej bym się spodziewał. Dobre może w teren ale nie na szosę.

    Posiadałem w swoim życiu YBR125 i w porównaniu z XT to wazka. XT pracuje po prostu jakby mu się nie chciało.

    Dołączam ponout mojego modułu 5hh-10 denso od strony kabli:
  • #60
    bartosz789
    Level 30  
    technonoob wrote:
    Czy posiadacie jakieś informacje na temat modułu, który nie jest blokowany i jest dostosowany do obsługi impulsatora indukcyjnego (2 kable do modułu).

    Z tego co ja widzę to ten do Boatin, keewat, sachs, cpi etc ma jako jedyny 2 wejścia impulsatora a sam impulsator jak oglądam na google ma dokładnie takie kolory kabli jak mój w moto (xt125 2005r).

    Próbowałem podłączyć do niego moduł od kymco 4t agility (nie zadziałał moduł DC).
    Bez aku XT wytwarza iskrę więc powinien byc modułem AC. Zacząłem kombinować z modułem o oznaczeniu aw0037-pasuje do np daleki vl125. Jednak oba z ww modułów to moduły z czujnikiem halla więc nie działają. Idąc dalej tym tropem postanowiłem nieco poszukać, jaki moduł obsługuje czujnik indukcyjny. Szukając info o tych czujnikach wypadł mi na tapetę właśnie skuter boatin 2t. Czy ktoś jest w stanie pomóc mi dobrać jakiś sensowny moduł?

    Powodem zmiany modułu jest fakt, że XT ma rev limit do 10300rpm natomiast jego mapa jest mocno cofana po przekroczeniu 8000rpm co skutkuje nie generowaniem mocy jakiej bym się spodziewał. Dobre może w teren ale nie na szosę.

    Posiadałem w swoim życiu YBR125 i w porównaniu z XT to wazka. XT pracuje po prostu jakby mu się nie chciało.

    Dołączam ponout mojego modułu 5hh-10 denso od strony kabli:

    Impulsator 2 przewodowy to taki sam jak jednoprzewodowy, różnicą jest dodatkowy przewód, który w jednoprzewodowym jest zwarty z masą.
    Zobacz ProgCDI