Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach

BANANvanDYK 23 Aug 2019 11:41 156027 83
  • #61
    technonoob
    Level 2  
    Więc jeśli są 2 przewody i jeden zmasuję to powinna się pojawić iskra?
    Do tej pory sądziłem, że jej brak spowodowany jest typem impulsatora....

    Czy wg ciebie moduł aw0037 może tutaj zadziałać?
  • #62
    bartosz789
    Level 30  
    Iskra powinna się pojawić po zmasowaniu jednego przewodu. W zależności, który będzie zmasowany, impuls będzie wyzwalany na początku paska magnetycznego lub na jego końcu.

    Co do Twojego problemu :
    Motocykl nie jest czasem sprowadzony z Niemiec?
    Poszukaj czy nie ma gdzieś czarnej skrzyneczki wpiętej w przewody od modułu, tzw. blackbox.
  • #63
    bbmotor
    Level 14  
    technonoob wrote:
    Czy posiadacie jakieś informacje na temat modułu, który nie jest blokowany i jest dostosowany do obsługi impulsatora indukcyjnego (2 kable do modułu).
    ................
    Posiadałem w swoim życiu YBR125 i w porównaniu z XT to wazka. XT pracuje po prostu jakby mu się nie chciało.

    Dołączam ponout mojego modułu 5hh-10 denso od strony kabli:

    To dlaczego nie wrzucisz mu modułu od YBR, (w ybr masz 8 pinów, ale interesuje cię tylko 6)
  • #64
    Hansolo123
    Level 2  
    Witam, chciałem dobrać jakiś moduł do quada kawasaki klf 185, a więc tak ze statora wychodzą 4 przewody dwa żółte, czerwono-czarny i czerwony, przy kręceniu rozrusznikiem z czerwono-czarnego i czerwonego przewodu wychodzi prąd zmienny 50v te przewody wchodzą do modułu, a z dwóch żółtych 6v prąd zmienny te przewody idą pod regulator.

    Teraz mam pytanie czy użyć modułu DC i nie podpinać statora czy AC i jeden z przewodów statora gdzie wychodzi 50v podłączyć pod masę a drugi pod moduł ?
  • #65
    amator1977
    Level 10  
    Pinout modułu Kawasaki EN450. Moduł "21119-1132", "21119-1163" i "21119-1219" i na pewno inne podobne.
    Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach
    1. żółty: + impulsatora 1
    2. niebieski: + impulsatora 2
    3. brązowy/biały: gaszenie brakiem masy
    4. czarny: cewka zapłonowa prawa
    5. zielony: cewka zapłonowa lewa
    6. nie podłączony
    7. czarny/biały: masa impulsatora
    8. czarny/czerwony: masa impulsatora
    9. żółty/czerwony: +12v zasilanie
    10. czarny/żółty: masa
    W module styki 7, 8 i 10 są połączone.
  • #66
    TT02
    Level 9  
    Witam,prośba o dobór modułu cdi do chińskiego skutera 50cc 2t,kod silnika to H1E41QMB bez impulsatora.
    Skuter posiada stator 4 cewki,bez impulsatora ,z statora wchodzą 3 przewody,na wyjściu z statora zasilanie cdi około 50v.
    Moduł cdi orginalny posiadała 4 przewody,zasilanie z statora,masa,cewka wn i blokada obrotów na dzwonie sprzęgła. Jaki moduł bedzie pasował.
  • #69
    Motorpal
    Level 14  
    Witam. Poszukuję opisu wyprowadzeń siedmiu przewodów modułu zapłonowego skutera Yamaha BWS 50. Nie znalazłem schematu instalacji elektrycznej tego skutera z tego typu modułem.
    Kolory przewodów:
    - Pomarańczowy (pewnie wyjście na cewkę zapłonową),
    - Czarny (pewnie masa),
    - Czarny z paskiem czerwonym (pewnie zasilanie cdi),
    - Czarny z paskiem białym (pewnie gaszenie),
    - Biały z paskiem czerwonym (pewnie impulsator),
    - Niebieski z paskiem żółtym (nie wiem),
    - Niebieski z paskiem zielonym (nie wiem).
    Własnie dwóch ostatnich kabli nie znam przeznaczenia, bardzo bym prosił o pomoc przy rozszyfrowaniu przeznaczenia tych kabli.
    Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach
  • #71
    Motorpal
    Level 14  
    Oznaczenie modułu jak na zdjęciu: 4VP-20, moduł ten ma być do BWS 50, stary moduł ma oznaczenie 4VP-00, gość co mi go sprzedał twierdzi że te dwa moduły niczym się nie różnią, tylko 2 kable w obu modułach mają inne kolory.


    EDIT: Znalazłem jeszcze jeden moduł, który, poniekąd też powinien pasować do Yamahy BWS 50, lecz jest na 6 kabli:
    - czarny z paskiem białym,
    - pomarańczowy,
    - czarny,
    - biały z paskiem czerwonym,
    - czarny z paskiem czerwonym,
    - czerwonym
    I zastanawiam się od czego jest ten czerwony kabel.
    Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach
  • #72
    BANANvanDYK
    Level 41  
    4VP-20 (konektory rurkowe) — TZR 125
    4VP-00 (złącze 4-pin) — Aerox/Neos/BWS 100
    3SL-00 — niestety niczego nie znajduję, podobno do cw50 (BWS 50) pierwszej generacji z początku lat '90, albo jakieś rzadkiej zablokowanej wersji.
    Generalnie do każdego skutera z silnikiem Minarelli wyprodukowanym przed 2004 rokiem powinien być użyty moduł 3KJ, taki sam jak w niektórych chińczykach 2T.
  • #73
    Motorpal
    Level 14  
    Rozumiem, a jeśli cewka zasilająca moduł CDI posiada 2 wyprowadzone przewody, to czy jeden z nich można podłączyć do masy, gdybym chciał zastosować moduł ten 3KJ?
  • #74
    Wolfekpl
    Level 1  
    Witam, potrzebuje pinout modułu KB9 CI-37C od Hondy XL 125r. 1987r.
    Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach . Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach
  • #75
    BANANvanDYK
    Level 41  
    Witam.
    Chciałbym przestrzec wszystkich zamierzających kupić regulator napięcia przez internet, tudzież w sklepie.
    Szukałem określonego typu regulatora napięcia dla siebie, a natknąłem się na nieciekawy trend w tym temacie.

    1. Regulatory "2T" typu LONGJIA – zmieniony pinout
    Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach
    Dystrybucja przez jakże (nie) lubianą przeze mnie firmę Wilmat z Torunia, a więc dostępne u większości sprzedawców internetowych i sklepach motoryzacyjnych z częściami do skuterów.
    Po zbadaniu kilku regulatorów doszedłem do wniosku, że Wilmat sprzedaje jeden typ regulatora pod kilkoma różnymi indeksami: ZB2222, ZBM2222, ZLK22222.
    Regulator ten posiada zmieniony pinout i wpięcie do skutera producenta innego niż Longjia skutkuje brakiem działania regulatora — żarówki się przepalają, ładowania nie ma. Technicznie rzecz biorąc regulator jest sprawny, jednak aby móc go używać należy poprzekładać konektory we wtyczce i pamiętać o ich zmianie po wymianie regulatora na inny.

    2. Regulatory "4T" z Wilmatu.
    Tutaj podobnie jeden typ regulatora jest sprzedawany pod kilkoma indeksami: ZW2222, ZU2222, ZT2222. Można je odróżnić czarnym gniazdem. Sprawdzałem ZU2222: pinout standardowy, odseparowane regulatory AC/DC. Zapomniałem jakie wyszły cechy i parametry, ale ten regulator jest OK i nie powinno być z nim problemów.

    3. Regulator ZC2222
    Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach
    Uwaga, ten regulator jest wadliwy! Jak widać na zdjęciu, nic się w tym temacie nie zmieniło na przestrzeni lat.

    4. Regulatory Motoroy
    Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach
    Po znajomości uzyskałem dostęp do kilku różnych sztuk.
    Niestety jak się okazało — wszystkie regulatory można traktować jako niepełnosprawne. Powodem jest zastosowanie zwykłej diody prostowniczej zamiast układu kontrolującego napięcie ładowania akumulatora, po prostu celem oszczędności i obniżenia ceny towaru. W rezultacie akumulator jest przeładowywany napięciem ponad 15 V — przy obecnie używanych (po zmianie przepisów dot. sprzedaży elektrolitu) akumulatorach typu AGM i GEL skutkuje ich szybkim zużyciem (odparowanie wody, korki gazowe w żelu).
    Jeden regulator był uszkodzony (3x zwarcie do masy, 1x przerwa).

    Ostatecznie udało mi się regulator klasy OEM — z nadrukowanymi oznaczeniami.
  • #76
    slawarek
    Level 16  
    ma ktoś pinout do modułu Kawasaki En 500 z 1 cewką impulsatora, moduł 21119-1408
  • #77
    wkielbasa
    Level 10  
    Witam. Potrzebuje pomocy w doborze modułu zapłonu do Suzuki lz f300. Wtyczka jest 8 pinowa a oryginału brak. Myślałem o zastosowaniu modułu z linhaia 300 po dostosowaniu do pinów z rysunku z forum ale nie wiem czy mi zadziała z czujnikiem zamontowanym w tym silniku. Z góry dziękuję za pomoc. Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach
  • #78
    krzyska1
    Level 2  
    Dzień dobry,
    potrzebuję rozkład pinów modułu HM5 98296
    Pacjent to: Honda Fourtrax TRX300 FW z 1999r.

    Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach

    Kupiłem zamiennik:

    Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach

    który chwilę po zamontowaniu i odpaleniu się spalił, podejrzewam regulator napięcia ale wolałbym sprawdzić instalację zanim ugotuję następny ;-).
    Mile widziany schemat instalacji.
  • #79
    adamo300479urbak123
    Level 2  
    Witam! Czy rozwiązał może ktoś problem podmiany modułu w silnikach am6 z zmiennym kontem wyprzedzenia zapłonu na chiński moduł? Pacjent to Rieju 50 MRX 2006r zapłon to F5WX00 z sterownikiem/modułem Dellorto. Obecnie jest wszczepione coś takiego z symbolem JT140313 z standardową cewką WN co daje iskrę za wcześnie o jakieś 40°. Moduł orginalny jest uszkodzony, a mianowicie jeden z oporników dolutowany do nóżki jednego z tranzystorów którego kolorów nie da się obecnie określić.

    [ul=https://obrazki.elektroda.pl/5945385100_1668161154.jpg]Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach[/url]



    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2346864.html#


    Znalazłem jeszcze coś takiego i ciekawi mnie czy znaleziono rozwiązanie tego problemu i czy istnieje taki chiński moduł który zastąpił by oryginał.

    Z góry dzięki z pomoc i odpowiedź.
  • #81
    coperfild
    Level 35  
    Ma ktoś pinout modulu zapłonowego do Motobi Misano 125 modul 6 pin Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach
  • #82
    coperfild
    Level 35  
    Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach
    Nic nie mogę znaleźć w necie do tego wynalazka. Do końca chodził wymieniłem manetkę od swiatel i ni ma iskry. Pomerzylem co gdzie jest na module i czarny to plus po zapłonie, białe na na impulsator czarny z ialym to gaszenie i zielony masa i drugi czarny z paskiem to cewka. Teraz najlepsze bo jak mierze na samym module to pin z zielonym masowym kablem ma przejście na ten co steruje cewka, przecież tal nie może być. Ptubawalem rozebrać ten modul ale elektronika jest totalnie zalana jakąś masą jak beton.
  • #84
    -Maciej_
    Level 21  
    Cześć,
    Pytanie o moduł DC CDI AW0051. taki jak poniżej:
    Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach

    Czy montując taki moduł impulsator należy ustawiać z jakimś wyprzedzeniem czy na 0?
    Jeśli te moduły mają jakieś wyprzedzenie to ile ono wynosi?
    Jak rozpoznać moduły ze zmiennym kątem i stałym?