Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 1.4 8V 50KW AME - Śruba na wale korbowym

D_Mrozu 21 Jul 2013 10:37 11256 11
  • #1
    D_Mrozu
    Level 21  
    Witam.
    Mam problem z odkręceniem - nie dość, że bardzo mało miejsca, to nie można jej ruszyć. Zeszlifowałem nasadkę 24 żeby tam weszła, ledwo co założyłem "grzechotkę", ale niestety - "grzechotka" się rozsypała, a śruba nie poszła (zablokowałem wał korbowy klockiem drewnianym o przeciwwagi i metalową ramkę wewnątrz kadłuba silnika).
    Czy ta śruba ma normalny, prawy gwint, czy jest to jakiś wynalazek Skody i może ma lewy?
    Jak to odkręcić?
    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #2
    robin161
    Level 25  
    Do swoich komputerów też tak z klockiem drewnianym? Blokada rozrządu od czego? Pomyśl zanim zapytasz - w którą stronę obraca się wał? A gwint napewno potraktowany klejem anaerobowym.
  • #3
    D_Mrozu
    Level 21  
    Witam.
    Nie jestem zawodowym mechanikiem samochodowym, tylko amatorem i wymieniałem już parę razy rozrząd na pasku w silnikach 8V, ale nie miałem problemów z demontażem koła pasowego z wału korbowego.
    W silniku AME jest łańcuch i żeby zdjąć pokrywę rozrządu trzeba najpierw odkręcić śrubę trzymającą koło paska wieloklinowego i zdemontować w/w koło.
    Poszukując informacji na temat blokady rozrządu nie znalazłem takiego urządzenia do Skody z silnikiem 8V z łańcuchem rozrządu, poza tym żeby zablokować rozrząd to trzeba mieć do niego najpierw dostęp (może źle myślę, ale najpierw trzeba odkręcić wspomnianą śrubę, zdemontować koło pasowe, obudowę rozrządu i dopiero wtedy jest dostęp do kół zębatych i łańcucha).
    Dzięki za informację o kleju.
    Pozdrawiam.
    P.S.
    Jak zachodzi taka potrzeba - to do komputerów, laptopów i innego sprzętu elektronicznego również młot, przecinak...
  • #4
    lato8
    Level 16  
    Ja traktuje te śruby kluczem pneumatycznym - udarowym i z reguły to działa.

    Jak nie masz takiego to zamiast grzechotki weź przedłużkę i rurkę.
  • #5
    D_Mrozu
    Level 21  
    Witam.
    Klucza pneumatycznego nie posiadam, ale i tak by nie było dostępu do śruby.
    Żeby nasadka weszła wogóle na śrubę musiałem ją o kilkanaćsie milimetrów zeszlifować i weszła tylko z "grzechotką", która się rozsypała.
    Ale jak się pokombinuje (odepchnie silnik od prawej belki) to wejdzie normalna przedłużka + rura.
    Zastanawiałem się jeszcze nad opuszczeniem silnika, tylko nie mam pojęcia, czy wytrzyma to pompa wodna... No i nie wiem, czy odkręcać w lewo czy w prawo...
    Czy do kleju wystarczy podgrzanie opalarką, czy bardziej radykalne środki (tzw. lutlampa, palnik na propan, do palnika acetylenowego nie mam dostępu).
    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #6
    lato8
    Level 16  
    Jak śruba jest klejona to z reguły klejem odkręcalnym i nie trzeba nic grzać.
    Bardzo czesto do wymiary rozrządu trzeba odkręcać łapę silnika i manewrować nim góra dół czy na boki także tego nie ma się co bać.

    Musisz zrobić miejsce i użyć mocniejszego klucza i pójdzie, uważaj tylko żeby nie powiesić silnika na półosiach, wężach wodnych czy wydechu bo może się cos urwać, silnik możesz podeprzeć na lewarku.
  • Helpful post
    #7
    MM-Maciek
    Level 10  
    blokad nie trzeba do tego motoru AME . jak kolega u wyzej napisal klej do gwintow trzyma , ostatnio w fokusie mialem problem i zkonczylo sie spawaniep kola pasowego do rury i wymiana jego .... ale na udar moze zadziala odkrecenie
  • #9
    D_Mrozu
    Level 21  
    Gdzieś na jakimś formum skody wyczytałem, że trzeba zdjąć miskę...
    Może faktycznie - niepotrzebnie...
  • Helpful post
    #10
    toku74
    Level 31  
    To chyba stary "skodoski" silnik z Faworitki tylko podpicowany wtryskiem. Tam trzeba zdjąć misę żeby do łańcucha się dostać /nie pamiętam dokładnie, ale jakiś element pokrywy rozrządu blokuje się o miskę/. Gwint prawy. Blokad nie ma tylko oczka łańcucha liczysz do ustawienia.
  • Helpful post
    #11
    polonez15
    Level 33  
    I pamiętaj! Nie doprowadź do przesuwania się wzdłużnego wału, po tym może być nieciekawie. Ja robiłem te silniki bez odkręcania od łap. Misę zrzucać trzeba do wyjęcia pompy oleju i dekiel też trzyma. Śruba na wale była ori na klej, ale słaby.
  • #12
    D_Mrozu
    Level 21  
    toku74
    Quote:
    To chyba stary "skodoski" silnik z Faworitki (...) Gwint prawy.

    Dokładnie, to stary czechosłowacki silnik, z dołożonym wtryskiem, rozwiercony do pojemności 1400.
    Dzięki za najważniejszą dla mnie informację - normalny, prawy gwint.
    Rozrząd też według starych skodowskich zasad: 12 sworzni między znacznikami na kołach (kiedyś miałem 105L w której wymieniałem rozrząd i ta sama zasada).
    Dzięki za wyczerpujące informacje.
    Udaje się do garażu...
    Pozdrawiam.
    Śruba odkręcona, rozrząd wymieniony.
    Jednak trzeba zdjąć miskę - w obudowie rozrządu jest pompa olejowa i ssak, który przykręcony jest do wzmocnienia kadłuba silnika. Bez zdjęcia miski nie ma możliwości demontażu pokrywy rozrządu.
    Dzięki Wszystkim za informacje.
    Pozdrawiam.