Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przejście z telewizji analogowej na cyfrową - czy potrzebne dodatkowe urządzenia

21 Lip 2013 17:01 1377 4
  • Poziom 2  
    Witam ponownie, po 3 latach!

Aktualnie mam telewizję analogową od Multimedii (5lat) na dwóch telewizorach. W sierpniu kończy mi się umowa - chciałbym przejść na telewizję cyfrową i tu rodzą się pytania...

Telewizory: SONY KDL40EX500 oraz LG Flatron M2262D - oba posiadają MPEG-4 i DVB-T. Na stronie operatora przy wyborze pakietu jest również dekoder set-top-box (chyba, jestem zielony w tym) jeśli dobrze zrozumiałem - żeby odbierać cyfrową telewizję od Multimedii muszę to mieć? Jakoś ciężko to widzę z powodu braku miejsca (telewizor na ścianie).

Jeśli już - jak wygląda podłączenie tego dekodera STB? Kablem ethert czy koncentrycznym? Z ethert byłby problem - żeby podłączyć kabel koncentryczny musiałem wiercić ściany i przeciągnąć go przez 3 pokoje, raczej nieciekawie będzie ciągnąć drugi taki kabel.

Zakładając, że już mam podłączony ten dekoder STB do telewizora - jak podłączyć do drugiego? Czytałem o multiroomie, bo chyba o to chodzi? Czy w drugim pokoju obok telewizora również musiałby stać dekoder STB?

Pozdrawiam :)
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Musisz mieć dekoder od operatora.
    W przypadku chęci odbioru na większej liczbie odbiorników musisz mieć do każdego odbiornika osobny dekoder i związaną z tym dodatkową opłatą.
    Jeśli odbiornik posiada cyfrową 'głowicę kablową" DVB-C i gniazdo CI+ to niektórzy operatorzy dopuszczają stosowanie modułu dostępu warunkowego wkładanego w gniazdo CI+.
    Sygnał do dekodera dostarczany jest kablem koncentrycznym a dekoder do tv podłączasz kablem hdmi lub euro.
  • Poziom 2  
    Okej, dzięki.
    Ostatnie (mam nadzieję) pytanie: