Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter 511CDI - Brak mocy - tryb awaryjny

22 Lip 2013 13:54 19284 7
  • Poziom 2  
    Witam. Mam taki problem jak w temacie. Na jednym kompie pokazało problem ze spalinami - wymieniłem EGR pochodził 2 dni normalnie po czym znów stracił moc. Podpiąłem znów pod kompa pokazuje: układ dolotowy powietrza. Magicy mechanicy patrzyli na przepływke przy filtrze i nic, przeczyszczali czujniki i nic nadal brak mocy. Powiedzcie mi czy:
    1) zakładając nowy EGR słyszałem że pasowałby podjechać na serwis Merca i wgrać nowe oprogramowanie z odpowiednimi wartościami (EGR założony identyczny)
    2) jest tam sporo czujników od powietrza ciśnienia i również jakiś główny sterownik z lewej strony
    3) rzekomo filtr cząstek stałych ma raptem 5% złóżycia, jeden magik mi powiedział o wycięciu katalizatora (czego nie zrobiłem)
    4) mam delikatny wyciek przy chłodnicy zaraz przy tej rurze ale rura czysta w środku, naciskając na rure jest miękka jak gąbka, a powinna być twarda jak kamień, czy to może być przyczyna przejścia turbiny w tryb awaryjny?

    Mocy nie ma, błędu nie można wykasować i jest tylko ten jak pisałem wyżej Układ dolotowy powietrza
  • Poziom 39  
    przemyslawwasiak napisał:
    błędu nie można wykasować i jest tylko ten jak pisałem wyżej Układ dolotowy powietrza
    Nie podawaj opisu błędu tylko numer.
    Jakim sprzętem to było podpinane?
  • Poziom 2  
    Ustalę kod błędu, ale to raczej nie jest przyczyną, usuną wyciek i może błąd zginie, bardziej mnie interesuje reszta punktów czego mogę się złapać żeby ta moc wróciła, żeby nie wymienić pół auta. Podpowiedz mi chociaż czy rzeczywiście po założeniu nowego EGR trzeba w serwisie mu wgrać/przypisać nowe wartości skoro założyłem identyczny EGR. Dodam że po założeniu nowego EGR zapalił się check silnika, ale po przejechaniu kilku kilometrów zgasł i przez 2 dni było ok
  • Poziom 2  
    Jak się dowiedziałem, auto jest sprawdzane jakimś programem Texa i nie mają kodu błędu, postarają mi się podać. Poprawny błąd to Układ dolotowy Ciśnienia - nie powietrza. Mechanik sugeruje że może to być przepustnica i cenę naprawy też mi powiedział kolosalną 1500-1700 zł, ale też nie jest do końca przekonany. Podpowiedzcie trochę jak to ugryźć, czy mimo wszystko nie warto jednak jechać do serwisu

    Dodano po 11 [minuty]:

    Błąd który ustalili i którego nie mogą odczytać to P1955
  • Poziom 43  
    Błąd przekaźnika świec,nie ma wpływu na moc.Jakie masz ciśnienie w railu i w kolektorze.??
  • Poziom 39  
    przemyslawwasiak napisał:
    auto jest sprawdzane jakimś programem Texa
    Podepnij go pod Star Diagnozę, będzie jasniej.
  • Poziom 18  
    Czy auto nie ma mocy od samego początku czy ja odcina?
  • Poziom 2  
    Moc odcinało, magicy już doszli dlaczego. Mam nadzieję, że to jest to i nie będzie już niespodzianek. Zepsuty był Czujnik doładowania ciśnienia i Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Na razie temat do zamknięcia. Dziękuję wszystkim za chęć pomocy