Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel corsa 1.4 zrobił się słaby

22 Lip 2013 14:20 3186 9
  • Poziom 8  
    Witam, mam pytanie dotyczące samochodu. Posiadam auto Opel corsa 1.4 od jakiegoś czasu zrobił się słaby tzn. jak jadę pod jakąś górkę to czuje że idzie mu to ciężko, muszę redukować. Wcześniej nie miał takich problemów. Wymieniałem w nim termostat,czujnik temaperutury. Co do temperatury płynu chłodniczego to dość szybko pokazuje mi 100 stopni a nawet wiecej. Wentylator uruchamia się gdy wskazówka jest na czerwonym polu, mechanik powiedział mi że tak ma być, ale niejednokrotnie czuje w aucie zapach silnika czy oleju. Jeszcze jeden mam problem, mianowicie dość dużo mi corsinka pali, w okolicach 10-11 litrów. Jedni mechanicy mówią że to normalne, inni że auta o pojemności 1.4 palą więcej. Co muszę zrobić aby pozbyć się tych problemów, czy jest się czym martwić, czy tak ma być po prostu. Pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    Nie chcę Cię martwić, ale wygląda to na uszczelkę pod głowicą. Przygotuj ok. 600 zł na części i robociznę, zanim rozszczelni Ci się cały układ chłodzenia, jak u mnie i wtedy jeszcze może polecieć chłodnica i kilka innych rzeczy.

    Zobacz jak wygląda płyn chłodniczy i olej, ale choć nic nie znajdziesz i tak może to być i pewnie jest uszczelka.

    Wymieniamy: uszczelkę pod głowicą, uszczelkę kolektora ssącego, dolotowego, uszczelkę klawiatury, dajemy nowe szpilki głowicy, planowanie głowicy koniecznie przy okazji.

    P.S. 10-11 to mi pali LPG też w silniku Opla ale 1.8. Benzyny nie ma prawa sprawny silnik tyle Ci siorbać.
  • Poziom 8  
    a mam jeszcze jedno pytanie,jakie jest prawdopodobieństwo ze i glowica jest do wymiany???czy tylko uszczelka jest do wymiany???chlodnica jest juz wymieniona bo byla dziurawa,plyn do chlodnicy i olej jest w porzadku,nie widać wlasnie żadnych nalotów jak to pisze na niektorych forach jak tez mowili mi o tym niektorzy mechanicy.dziekuje bardzo za szybka odpowiedz.pozdrawiam
  • Poziom 19  
    Nie zawsze jest nalot, wszystko zależy w którym miejscu leje spod uszczelki. Głowicę rzadko się wymienia :) i nawet o tym nie myśl. Jednak wymieniając uszczelkę robi się przeważnie zabieg "planowania głowicy" żeby nowa uszczelka dokładnie dolegała. Czasem mechanicy idą na skróty i tego nie robią - zastrzeż sobie żeby to zostało wykonane. Później kup części, chyba, że masz zaufanego mechanika który Cię nie oszwabi (z tymi coraz trudniej) i podzwoń po warsztatach z wyceną wymiana uszczelki głowicy + planowanie. Usługa w Krakowie i okolicach 300-350 zł, więcej za robociznę być nie powinno.

    Zdarza się, że głowica pęknie ale to raczej bardzo rzadkie. Chłodnica strzeliła od ciśnienia które Ci się robiło od niesprawnej uszczelki - u mnie było dokładnie to samo w Vectrze..
  • Poziom 8  
    Dziekuje bardzo za podpowiedz,jestem juz na tworek umowiony z mechanikiem aby sprawdzic czy to uszczelka faktycznie uszczelka pod głowica.jesli nie to bede sie odzywal w dalszym ciągu.jeszcze raz pozdrawiam i dziekuje z góry.
  • Poziom 19  
    Żaden mechanik nie będzie tego w stanie w 90% nawet ocenić. Wszelkie dostępne metody (kompresja, odczynniki chemiczne na zbiorniczku wyrównawczym, czystość płynu / oleju) mogą zawieść. Nie Ty pierwszy i nie ostatni kiedyś będziesz musiał podjąć smutną decyzję brać się za uszczelki czy nie. Mechanik będzie wróżył z fusów. Takie życie. Poczytaj na forach. Albo sprzedaj auto albo rób uszczelki, to rada ode mnie.. Pewnie taniej wyjdzie zrobić sobie silnik :) bo wiesz jaka loteria z autami na rynku wtórnym.
  • Poziom 8  
    czyli wychodzi na to ze nie powie mi nikt na 100% ze to uszczelka bo ciężko jest wykryć tą usterke.zobaczymy wieczorem co mi mechanik powie,jeśli swietdzi że uszczelka jest dobra to i tak czy tak sie decydować na wymiane jej???
  • Poziom 19  
    Takie pytanie zawsze każdy sobie zadaje i każdy ma wątpliwości, bo impreza trochę kosztuje. Opisz objawy mechanikowi, najlepiej z kilkoma skonsultuj jak masz możliwość, upewnisz się, że musisz to zrobić.
  • Poziom 8  
    a odma i czujnik temperatury silnika???moze to być przyczyna duzego spalania i jego słabości???
  • Poziom 19  
    Osobiście w to wątpię. Ale co niby z odmą? Pracę czujnika temp. możesz sprawdzić pod komputerem jeśli masz gdzieś dostęp, jeśli nie to u mechanika.

    Nie wiem jak w Corsie, ale w Vectrze inny czujnik podaje na zegary, inny załącza chłodnicę a jeszcze inny daje temperaturę do ECU. Trzeba porównać czy wskazania się zgadzają (2 mam na chłodnicy i jeden ten od zegarów w bloku silnika).

    Zamulenie + duże spalanie + pękanie chłodnicy (ciśnienie w układzie) = 99% uszczelka jak dla mnie.