Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Czy można pracować jako pom. elektryka bez uprawnień SEP.

korekpl 22 Jul 2013 14:32 5910 10
    korekpl
    Level 10  
    Witam

Jestem technikiem elektronikiem, teraz studiują automatykę, ale nie mam jeszcze uprawnień SEP. Chciałbym zdać egzamin w najbliższym czasie. W między czasie pojawiła się oferta pracy jako pomocnik elektryka, pracowałem w firmie budowlanej wójka w poprzednie wakacje, pomagałem m.in. elektryką, więc jakieś pojęcie o tym mam, wiadomo że jakaś inżynieria ekstremalna to nie jest.
    Moje pytanie brzmi czy można kogoś zatrudnić jako pomocnik elektryka jeśli ten ktoś niema żadnych uprawnień SEP, nie wiem jak zareaguje pracodawca na brak tych uprawnień, czy w takiej sytuacji mógł bym wykonywać proste prace jak np. przykręcać gniazdko czy zakładać włącznik światła czy było by to niezgodne z przepisami i w renomowanych firmach nie pozwalają na takie numery? Dodam jeszcze że jest to robota na parę tygodni i już rozmawiałem tel. z szefem mam się jutro zgłosić osobiście na rozmowę.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
    opamp
    User under supervision
    Jak sobie ręce poparzysz i twarz kto za ciebie i twoją robotę będzie odpowiadał?
    korekpl
    Level 10  
    To może inaczej zadam pytanie.
    Jakie prace można wykonywać bez uprawnień SEP?
    opamp
    User under supervision
    W domu wymienić żarówkę w pracy co najwyżej podłączyć go gniazdka.
    korekpl
    Level 10  
    OK. czyli rozumiem że bez SEP mogę np. zamiatać.
    opamp
    User under supervision
    Sorry ale poznałem panie co sprzątały w biurowcu gdzie były rozdzielnie i też miały ŚWIADECTWO NIE UPRAWIENIA NIE MYL POJĘĆ do E 1kV.
    Voytu$
    Level 19