Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ekonomiczny samochód do 15k.

Ma-r-ek 22 Lip 2013 16:35 3831 25
  • #1 22 Lip 2013 16:35
    Ma-r-ek
    Poziom 6  

    Witam.
    Proszę o pomoc w wyborze samochodu, taniego w eksploatacji (części, spalanie) najlepiej na gaz. Samochód służyłby do jazdy na małe trasy , maksymalny przebieg rocznie to 10-15 tys km. Auto stało by ciągle na polu, dodatkowo oprócz mnie w samochodzie jeżdziłyby 4 wysokie osoby. Preferuje auto min. 2004, silnik 1.2-1.9 (za duży nie bo OC- raczej spokojna jazda) Obecnie posiadam Punto 1.7 TD.
    Na chwilę obecną myślę o Fabii, moze Fiesta? Co w tym przedziale cenowym , przy moich wymaganiach polecacnie?

    0 25
  • #2 22 Lip 2013 20:50
    zed71
    Poziom 22  

    chevrolet aveo z silnikiem 1150ccm lub 1206ccm. wytrzymalsze od punto i rzadziej potrzebujące czesci. naprawy są tanie bo np drążek stabilizatora kosztuje ok 23 zł,
    innym samochodem jest chevrolet lacetti - czesci tak samo tanie ale jest wiekszy ;)
    oba wspaniale wspolpracują z lpg i ... nie przyciągają uwagi. to takie woły robcze: mają zawieść na miejsce i z powrotem ;-)

    0
  • #3 22 Lip 2013 21:52
    Ma-r-ek
    Poziom 6  

    Szczerze to jakoś wcale nie myślałem o chevrolet. Z tego co widze Aveo spala podobnie co Fabia, ale .. jakoś aveo mnie odrzuca. Z 5 lat temu na L-ce jeżdziłem tym autem i jakoś nie wspominam go dobrze. Lacetti już bardziej natomiast z tego co widzę w obrebię 300 km nie ma nic sensownego w okolicy mojego zamieszkania pozatym nie mam żadnego zdania odnośnie chevroleta, zapoznałem się z opiniami w internecie ale wiadomo że o każdym aucie są one podobne. zed71 punto przedstawiłem tutaj jako alternatywę (mam sentyment, dodatkowo sporo ogłoszeń z tym wozem). Z tych Fabia , Fiesta opcjonalnie Lacetti lub moze jakiś puegeot jakieś typy?

    0
  • #4 22 Lip 2013 22:17
    tzok
    Moderator Samochody

    Za 15 tys. i od 2004 do tego mieszczący 4 dorosłych osób... ciężko będzie, chyba że np. Dacie Logan - proste, tanie auto z silnikiem 1.4 świetnie znoszącym gaz (w salonie można było kupić z instalacją LPG).

    0
  • #5 23 Lip 2013 00:41
    krocze
    Poziom 25  

    Oszczędny byłby Ford Fusion z prostym konstrukcyjnie silnikiem 1.4 TDCi i podwyższonym zawieszeniem, dobrym na bezdroża, jak pole.

    0
  • #6 23 Lip 2013 08:25
    Ma-r-ek
    Poziom 6  

    Dzięki za zainteresowanie, muszę troszkę poprawić swój pierwszy post.
    Mianowicie samochodzikiem w pełnym składzie jezdzilibyśmy bardzo okazjonalnie (tj. raz na miesiąc) i to też krótkie trasy 30 km w jedną i drugą stronę. W obecnym puncie osoby te jak najbardziej się mieszczą z tyłu i nie pozwalam im za bardzo narzekać (lepsze to niż autobus).
    Generalnie chciałbym aby nowe autko służyło mi za dojazd do pracy(samemu, ewnetualnie do sklepu na zakupy 3 osoby, czy też kościół (krótka trasa) ) , dlatego też priorytetem jest dla mnie spalanie oraz tanie części zamienne i niezawodność. Z racji tego że jest to krótka trasa 10km , wykluczam diesla, natomiast jestem z Krk (to znaczy dosyć skąpy i tu jeszcze raz podkreślę koszty utrzymania) Dodam dodatkowo że do 15 kk mogę dorzucić max jakieś 2 ale to z trudem , natomiast chciałbym żeby już takie autko miało opłacone OC na kilka miesięcy. Co do wymagań nie mam wielkich : radio - "autoalarm" elekt. szyby i i najważniejsze niezawodne.

    0
  • #7 23 Lip 2013 17:21
    krocze
    Poziom 25  

    Ma-r-ek napisał:
    i najważniejsze niezawodne.

    Nie ma takich aut. Są mniej i bardziej zawodne. Zapamiętaj to, bo się zdziwisz, gdy zacznie ci się sypać "bezawaryjne" auto, a chytry dwa razy traci...

    tzok napisał:
    Za 15 tys. i od 2004 do tego mieszczący 4 dorosłych osób... ciężko będzie, chyba że np. Dacie Logan

    Lub taka Albea 1.2 16V, naprawdę trwałe auto. Gdybym się nie przekonał, nie poleciłbym tego Fiata, a miejsca z tyłu dosyć i silnik nadaje się nawet na autostradę. W tej cenie nawet z 2007 roku.

    0
  • #8 23 Lip 2013 17:22
    Ma-r-ek
    Poziom 6  

    Na przykładzie swojego Punto zdaje sobie z tego sprawę, lecz mimo prawie 18 rocznikowo, wcale na niego aż tak bardzo nie narzekam. Zdaję sobie sprawę że każde prędzej czy póżniej się psuję, natomiast niektóre modele częściej , dlatego chciałbym żeby części i naprawa była w przyzwoitej cenie do tego samochodu. W tym momencie najbardziej się zastanawiam nad Fabią 2004-05 gaz opcjonalnie Grande Punto 2007 również gaz. Jakie zdanie ludzie mają o Fiacie zdaje sobię sprawę , no ale tu przemawia rok produkcji oraz wyposażenie , natomiast Skodą ogólnie jezdziłem kilka miesięcy Roomsterką (diesel) i bardzo to marka przypadła mi do gustu, dlatego też w tych autach raczej będę rozpatrywał następcę. Na co zwrócić uwagę w tych modelach przy oglądaniu, czy ktoś ma je ? Czy może polecacie mimo wszystko co innego?

    0
  • #9 23 Lip 2013 20:35
    tzok
    Moderator Samochody

    Silniki benzynowe w Fabii z tych lat są "takie sobie", jeśli już coś z koncernu VAG to "w dieslu". Miałeś Fiata, to może dochowaj wierności marce... ja się przesiadłem z Punto 75 właśnie na Grande Punto, tylko z dieslem. Do gazu optymalny będzie silnik 1.4 8V o mocy 77KM.

    0
  • #10 23 Lip 2013 21:01
    zed71
    Poziom 22  

    fabia ma swoje zalety i wady ;-) (jak kazdy samochod) lepiej jednak trzymać się sprawdzonych silników: 1,4 (1390ccm- 75km, 80km i 100km) i diesle. inne silniki są mniej udane (szczególnie 1,4 60lub 68KM - bazuje na starej skodowskiej jednostce pamiętającej jeszcze skode 100). silniki 1,0 i 1,2 są za słabe i dużo palą. newralgicznym punktem skody jest zawieszenie i to trzeba sprawdzić w pierwszej kolejności.
    fiat grnde punto jest niezłym wyborem (z silnikiem 1,4 77km) ale pod warunkiem zakupu samochodu bez instalacji gazowej oraz samodzielny (tzn w warsztacie) montaż. tylko trzeba się wystrzegac instalacji firmy tartarini- fiat tylko taką montował na gwarancji i ją zaleca, ale są trudności z prawidłową kalibracją- i możesz mieć duże problemy z samochodem ( a dokładniej z instalacją lpg)

    0
  • #11 23 Lip 2013 22:27
    tzok
    Moderator Samochody

    1.4 8V 60KM w Fabii to czasem nie jest raczej jednostka z Polo III/Golfa III? Np. AEX?

    0
  • #12 24 Lip 2013 05:27
    zed71
    Poziom 22  

    silniki Vw mają pojemność 1390ccm zas te dwa (60 i 68 km -skodowskie) mają pojemność 1397ccm. oba powstały na bazie starej skodowskiej jednostki: żeliwmy blok, mokre tuleje, aluminiowa głowica i napęd łańcuszkiem (oznaczenie AZE i AZF). silnik 60km był nawet montowany w octavii ale nikt nie chciał go kupować i (o ile pamiętam) po 2 latach zniknął z rynku (tak samo w fabii).

    0
  • #13 24 Lip 2013 09:10
    Ma-r-ek
    Poziom 6  

    Na chwilę obecną mam upatrzoną GP z 2006 roku. Cena autka to 16+ , przebieg 135 tys.
    Samochód ma instalację Landi Renzo. W następnym tyg planuje pojechać oglądać.
    Z tego co się zapoznałem GP występuje w co najmniej dwóch wersjach 1.2 , oraz 1.4 . Ten który oglądam ma 1400 cm³ 57 kW, czy takim samochodem w pełnym składzie osobowym jestem w stanie pojechać a4 koło 140 km/h?
    Dodatkowo na co szczególnie zwrócic uwagę oglądając takie autko? Ja jestem laikiem pod tym względem , natomiast jechałbym oglądać z 2 doświadczonymi kierowcami .

    0
  • #14 24 Lip 2013 11:10
    tzok
    Moderator Samochody

    Jest 1.2 8V 65KM, 1.4 8V 77KM, 1.4 16V 95KM (StarJet), 1.4T 120KM (T-Jet) i jeszcze 2 wersje specjalne 1.4T o mocach 150KM (Abarth) i 180KM (EsseEsse).

    Instalacja Landi Renzo jest zapewne "salonową" instalacją dedykowaną do tego auta. Problemy z jej regulacją nie wynikają z jej złej jakości lecz raczej ze stosunkowo niewielkiej popularności - po prostu trzeba znaleźć warsztat który się specjalizuje w tych instalacjach.

    Moc 77KM jest wystarczająca dla tego samochodu, choć trzeba pamiętać, że to jednak raczej miejskie auto.

    Na co zwrócić uwagę - na to na co w każdym innym aucie, poza spasowaniem elementów karoserii, bo fabrycznie jest nienajlepsze. Sprawdź czy działa klakson i sterowanie radia z kierownicy (jeśli jest), dość powszechną usterką jest bowiem uszkodzenie taśmy airbagu w kierownicy (na której są też w/w systemy). Do tylnej klapy często dostaje się woda przez lampę stopu i/lub sworzeń wycieraczki (sprawdź czy wycieraczka tylnej szyby w ogóle działa) która niestety stoi w klapie do jej otwarcia, co może powodować korozję w jej dolnej części.

    0
  • #15 24 Lip 2013 12:38
    zed71
    Poziom 22  

    były jeszcze wersje silnikowe:
    R2: 0.9 Twinair 85 KM; R4: 1.2 69KM, 1.4 70 KM (CNG), 1.4 Multi·air 105 KM, 1.4 Multiair Turbo 135 KM, 163 (Evo Abarth) oraz t.diesle (MJT), R4: 1.3 75, 85, 90 i 95 KM, 1.6 120, 1.9 120 i 130 KM.
    przy zakupie zwróć też uwagę na działanie wspomagania kierownicy i na ewentualne stuki z niej oraz na elektryczny zamek tylnej klapy. w gp często siadają też łożyska MacPherson i łączniki stabilizatora ale to raczej części eksploatacyjne wiec nie ma co się nimi przejmować.

    0
  • #16 24 Lip 2013 13:33
    tzok
    Moderator Samochody

    W/w silniki benzynowe były/są w Punto 2012, a nie w Grande Punto.

    0
  • #17 24 Lip 2013 15:21
    zed71
    Poziom 22  

    masz rację ;) w gp były tylko silniki tylko wymienione przez Ciebie + silnik na cng 1,4 70KM. gp było za to produkowane do 2012 r. ;) trochę mnie zmyliło punto evo (produkowane w latach 2009-2012) oraz punto (w produkcji od 2012) - to praktycznie ta sama konstrukcja różniąca się tylko detalami :)

    0
  • #18 25 Lip 2013 20:57
    MoniTOX
    Poziom 24  

    Podstawowa sprawa - czy silniki 1.2, 1.4 są ekonomiczne?
    Druga sprawa "polecaczy" -nie kupuj diesla jak mało jeździsz, albo jeździsz po mieście.
    Te 2 kwestie mnie nurtują.

    0
  • #19 25 Lip 2013 21:11
    Ma-r-ek
    Poziom 6  

    W poniedziałek wybieram się do Zabrza, są tam dwa Punta które planuję oglądnąć.
    Mam nadzieję że samochodziki te nie są z nauki jazdy, no ale na to pytanie w komisach pewnie odpowiedzi nie dostanę. Byc moze wy orientujecie się na czym tam się dawniej zdawało prawko??
    Co do ekonomi , jeśli autko pali 8-9 l gazu /100 to dla mnie jest OK. Obecnym za 100zł przejadę 260-270 km, chciałbym aby nowym móc przejechać 340+.

    0
  • #20 25 Lip 2013 21:36
    tzok
    Moderator Samochody

    Silnik 1.2 jest ekonomiczny ale za słaby do tego auta, 1.4 już taki ekonomiczny nie jest ale z LPG i tak wychodzi taniej niż diesel 1.3. Czego się boisz w samochodzie po nauce jazdy? W ostateczności za mniej niż 3000zł masz nowe sprzęgło i zawieszenie, a samochód przynajmniej pewny.

    W miejskiej jeździe 1.3 90KM pali mi ok 6,5l/100km więc średnio opłacalne do miasta, a jest droższy w zakupie i eksploatacji, nie wspominając o naprawach.

    0
  • #21 25 Lip 2013 21:41
    zed71
    Poziom 22  

    fiat robi dość dobre silniki fire i pochodne- są dosc ekonomiczne wiec nie ma co się ich bać ;-) spalanie da się utrzymać w ryzach i nie powinno przekroczyć 10l/100 w miescie (oczywiscie mowie o silnikach do 1,6- bo te wieksze mogą dużo spalić) najgorsze jest jednak że mają regulację zaworów płytkami i napęd paskiem :) pasek można jeszcze przeżyć ale koszt regulacji zaworów wynosi ok 200zł (powtarzalne co 30-50 tys) wiekszośc silników innych producentów ma już hydraulike :)
    a diesel- o ile nowego diesla nie warto kupować ze względu na cene (roznica od 7000zł) to przy używanym różnica jest niewielka (przeciętnie 3000-4000zł) ale zostaje kwestia "awaryjności" (ale to dotyczy też benzyniaków) - silniki diesla są droższe w naprawach i występują niektóre cześci drogie (np dwumasowe koło zamachowe czy też kpl wtrysków) których w silnikach benzynowych po prostu nie ma. dltego też bardzo czesto koszt naprawy diesla może przekroczyć koszt całego samochodu. a czy warto kupować używanego diesla- to zależy na jakiego trafisz :) tak samo jak benzyniaka.

    0
  • #22 25 Lip 2013 21:57
    Ma-r-ek
    Poziom 6  

    Silnik 1.2 kategorycznie opdada, pamiętam jak jechałem Atosem 1.0 na gaz na zakopiance i TIRY mnie pod górę wyprzedzały, także 1.4 do gazu sądzę że będzie odpowiedni.
    W używany aucie boję się wydatków na starcie , same autko mnie zbankrutuję do tego doliczyć: sprzęgło, silnik, lewarek , ręczny , zawieszenie, jakoś nie chciałbym takiego autka.
    Odnośnie diesla nawet nie biorę tego pod uwagę, zauważyłem że łatwiej teraz o ON niż LPG, natomiast narazie przy moich osiągach, przebiegu podaruje sobię ten rodzaj.

    0
  • #23 26 Lip 2013 15:46
    Ma-r-ek
    Poziom 6  

    Mam pytanie . Dzwoniłem do komisu i dowiedziałem się że gp za prawie 16k , rok produkcji 2008, jest po nauce jazdy. Jakie musiałbym ponieść koszty , jeśli bym miał przerejestrować ten samochód? Na co zwrócić w takich autkach szczególną uwagę? tzok napisałeś że te auta też są OK ? to ironia? Co sądzicie wogule o takich samochodach?

    0
  • #24 26 Lip 2013 17:28
    tzok
    Moderator Samochody

    W żadnym razie nie było w tym ironii. Taki auto raczej nie miało żadnego poważnego wypadku, było na bieżąco serwisowane. Jedynie może mieć ponad miarę zużyte sprzęgło ale to niewielka cena za pewne pochodzenie samochodu. Jeśli samochód jest już pozbawiony osprzętu nauki jazdy to koszty są standardowe - jeśli jest zarejestrowane w Twoim mieście to ok 80zł, jeśli nie i musisz zmieniać tablice to ok 180zł, jeśli ma dodatkowy zestaw pedałów i t.d. to musisz je usunąć w wyspecjalizowanym zakładzie i zrobić dodatkowy przegląd (tak samo jak kupujesz auto z kratką). Jeśli kupujesz na umowę kupna sprzedaży to dodatkowo w US płacisz PCC w wysokości 2% wartości auta, jeśli masz fakturę to nic nie płacisz.

    0
  • #25 31 Lip 2013 12:16
    Ma-r-ek
    Poziom 6  

    Wielkie dzięki za pomoc, temat do zamknięcia. Zakupiłem GP z 2008 roku, teraz tylko formalności. Nie wiem czy te auta które oglądałem , czy wszystkie GP to mają, natomiast innych zaintersowanym tym samochodem polecam zwrócić uwagę na rdzę bo bardzo chwyta ten model , stosunkowo młode auta 5, 7 letnie.

    0
  • #26 31 Lip 2013 20:33
    tzok
    Moderator Samochody

    Gratuluję zakupu i życzę bezawaryjnej eksploatacji.
    Jeśli chodzi o korozje to nie jest ona jakąś szczególną bolączką Grande Punto, jedynym nadmiernie korodującym elementem jest tylna klapa i ew. słupki A i krawędź dachu, jeśli ktoś używał metalowej skrobaczki (nie ma żadnej uszczelki wokół szyby i łatwo uszkodzić lakier na okolicznych elementach karoserii).

    0