Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Vito 112CDI - zamek centralny i opuszczanie szyb

DawiDD 22 Jul 2013 21:34 5838 19
  • #1
    DawiDD
    Level 28  
    Witam
    Mam taki problem z Mercedesem Vito 112Cdi. Po zamknięciu auta z pilota zamki odbijają i auto nie jest zamknięte. Do tego otwierają się szyby. Wyjściem jest zamkniecie auta wewnątrz przyciskiem i po wyjściu przekręceniem wkładki w drzwiach kierowcy - do tej pory to skutkowało i auto było zamknięte i szyby nie zjeżdżały. Ale od jakiegoś czasu po takim zabiegu po paru sekundach otwierają sie szyby całkowicie. Co może być przyczyna otwieranie szyb?
  • #2
    brombal
    Level 19  
    uszkodzony switch zamka bądź zimne luty przy nim nie wiem jak jest w vitoldzie ale w vw zimne luty i zjedzone ścieżki w siłowniku to norma
  • #3
    DawiDD
    Level 28  
    sprawdzałem switcha i był ok, ale dziwi mnie fakt ze po nieudanej probie zamknięcia szyby się otwieraja
  • #4
    Gerri
    Mercedes specialist
    Było już o tym na forum dużo razy - połamane kable w harmonijce gumowej pomiędzy drzwiami i nadwoziem.
  • #5
    darek2505
    Level 20  
    Żeby nie zakładać nowego temu...
    Ja mam u siebie tak że po zamknięciu z kluczyka w zamku puka cały czas przekaźnik w komforcie(jak zamknie się z pilota to tylko dwa razy puknie).
    Siłowników nie słychać w drzwich,lampki też się nie zapalają po otwarciu drzwi.
    Czyżby komfort do wymiany czy co innego??
    Z tyłu w klapie siłownik zatarty,reszty nie sprawdzalem.
  • #6
    DawiDD
    Level 28  
    Gerri wrote:
    połamane kable w harmonijce gumowej pomiędzy drzwiami i nadwoziem.
    czy to jest wymienialne w całości czy trzeba samemu kabel bo kabelku zmieniać?

    Dodano po 3 [minuty]:

    i czy komputerem idzie zdiagnozować przy których drzwiach wiązka jest uszkodzona
  • #7
    pioart
    Level 38  
    DawiDD wrote:

    i czy komputerem idzie zdiagnozować przy których drzwiach wiązka jest uszkodzona
    Dotego typu usterki /jeśli połamane przewody w przelotce/ wystarczą oczy.
    Przewody trzeba połączyć i to nie komputeren.
  • #8
    Gerri
    Mercedes specialist
    Starajmy się zrobić to solidnie:
    1. Ściągamy tapicerkę drzwi
    2. Wewnątrz auta, w pobliżu słupka drzwiowego, w takim plastikowym woreczku pod krawędzią deski rozdzielczej są wtyczki wiązki drzwiowej. Rozpinamy je.
    3. Wyciągamy wiązkę w stronę drzwi. Wyciągamy więcej lub mniej - jak kto lubi.
    4. Naprawiamy wiązkę
    5. Wprowadzamy kable spowrotem na miejsce, ale nie całkowicie. Miejsce uszkodzone, które naprawiliśmy zostawiamy w drzwiach i spinamy opaskami. Kabla jest na tyle, po prostu nie starczy go na oryginalne umieszczenie w plastikowym woreczku. Korzyść jest taka, że wiązka będzie się przełamywać na kawałku "dziewiczym" (a nie na naprawionym, mimo wszystko osłabionym)
    Jest mało możliwe porządne naprawienie poszczególnych kabli bez tych operacji przygotowawczych. Czas poświęcony na zdjęcie tapicerki na pewno się opłaci.
  • #9
    DawiDD
    Level 28  
    Odkopuje temat bo mój problem jest do dziś j nierozwiązany. Dzisiaj wyciągałem cały zamek od kierowcy bo coś mu się ułamało. Przy okazji zacząłem sprawdzać przyciski krańcowe i cala wiązkę w drzwiach lewych. Sam zamek jest już ok, krańcówki tez, kable tez a mimo to po naciśnięciu pilota zamek zamyka i odbija. Sprawdzałem wiązkę w tylnej klapie - jest ok. Zostały mi drzwi lewe, ale widać ze w nich ktoś już naprawiał wiązkę. Skoro kable są ok, to czy odbijanie zamka mogą powodować np krańcówki w siłowniku?
  • #10
    Gerri
    Mercedes specialist
    Krańcówka w tylnej klapie jest poza zasadniczym zamkiem i lubi się wypinać.
    Raczej nie spotkałem się żeby krańcówki w zamkach głupiały.
  • #11
    DawiDD
    Level 28  
    Rozebrałem dziś jeszcze wiązkę w prawych drzwiach - tez jest ok
    Sugerujesz ze może być problem w tylnej klapie?
  • #12
    Gerri
    Mercedes specialist
    Nic nie sugeruję - to jedna z możliwych przyczyn. Zamek w tylnej klapie może być również źle wyregulowany - klapa zatrzaskuje na jeden "zatrzask" zamiast prawidłowo na dwa. Wtedy wszystko na oko wygląda dobrze, a zamek odbija.
    Można przeprowadzić taką próbę: jeżeli w danych drzwiach zamek ma zbyt duże opory mechaniczne lub jest uszkodzony silniczek lub obwód podający na niego prąd (w tym obwodzie jest jedna z krańcówek) - to wystarczy przejść się naokoło auta i potraktować każde drzwi mechanicznym kluczykiem (lub klameczką od środka). Wtedy uszkodzone drzwi zamkniemy ręcznie, a reszta zamknie się sama (bo są sprawne) i zamek nie odbije - bo otrzyma sygnały zwrotne, że wszystko jest zamknięte. Niestety ten sposób nie zagra, jeżeli jest uszkodzony obwód kontrolny w zamku (tam jest druga krańcówka) lub jego kable. Wtedy nawet po prawidłowym zablokowaniu wszystkich zamków sygnał potwierdzający nie dotrze do sterownika (bo nie ma jak) i pozostaje szukanie na piechotę.
  • #13
    DawiDD
    Level 28  
    Siłowniki i kable zasilające je we wszystkich drzwiach są sprawne, bo auto zamykam przyciskając wewnątrz przyciska który zamyka wszystkie drzwi. Od kierowcy pozostają otwarte, bo muszę jakoś wyjść :). Następnie zamykam drzwi od kierowcy i przekręcam kluczem w klamce i w taki sposób auto jest zamknięte - nic nie odbija, szyby nie jadą w dol. Jest to jedyny na chwile obecna sposób na zamkniecie auta. Co do tylnej klapy - zatrzaskiwałem zamek śrubokrętem na 2 "zatrzaski" i trzymając przycisk otwarcia /zamknięcia drzwi próbowałem zamknąć auto z pilota - nic to nie zmieniło, zamek odbił, wiec kwestie niedomkniętej klapy wykluczam.

    Ciekawi mnie kwestia czemu zamykając przyciskiem wewnątrz auta wszystkie drzwi się zamykają i nic nie odbija - czy wtedy sterownik nie bierze pod uwagę sygnału z zamków?
  • #14
    polonez15
    Level 33  
    Heh, mam podobną sytuację, Vitek V klasa, pilotem zamykając muszę robić to 3 razy, za 3 już nie odbija. Sprawdzałem niemal wszystko, efektu brak...
  • #15
    DawiDD
    Level 28  
    kiedyś tez tak było, że za którymś razem załapał, ale teraz już nie no i te nieszczęsne szyby opuszczają się jak zamek odbije i w ciągu 3 sek nie otworzy się któryś drzwi. Ale mniejsza o to, teraz interesuje mnie czy sterownik bierze pod uwagę sygnał z zamków gdy zamyka sie drzwi wewnętrznym przyciskiem?
  • #16
    DawiDD
    Level 28  
    Gerri czy sterownik bierze pod uwagę sygnał z zamków gdy zamyka sie drzwi wewnętrznym przyciskiem
  • #17
    DawiDD
    Level 28  
    Rozebralem dziś tylna klapę - tam wszystko jest ok, switch na swoim miejscu i działa jak należny. Gdzie szukać dalej przyczyny odbijania zamka?

    Dodano po 10 [minuty]:

    Czy to możliwe żeby sterownik zamka miał jakieś błędy i przez to nie działa prawidłowo?

    Dodano po 3 [sekundy]:

    Czy to możliwe żeby sterownik zamka miał jakieś błędy i przez to nie działa prawidłowo?
  • #18
    DawiDD
    Level 28  
    Dziś znow walczyłem z zamkiem - nie wiele ugrałem ale coś tam zawsze. Rozebrałem zamek z prawej strony żeby go sprawdzić -jest ok. Doszedłem do tego ze jak odepnę czujnik zamknięcia tylnej klapy to z pilota zamyka zawsze za drugim razem i szyby już się nie opuszczają w dół. Rozwiązanie nie jest idealne ale zawsze lepsze niż wcześniej.
  • #19
    kasztan_pwsw
    Level 9  
    Witam
    Może nie jest to odświeżenie tematu ale mam problem z centralnym. Od razu zaznaczę że nie jestem w Polsce a auto jest firmowe i nie mam możliwości podjechać z tym na kompa. Może ktoś zna jakiś myk. Chodzi o to że na raz otwiera mi tylko tylko kabinę a dopiero za drugim razem dopiero pakę. Czy jest jakieś proste rozwiązanie tego tematu? Zaznaczę że zaczęło się to dziać po wizycie na serwisie merca, a później podczas wymiany akumulatora problem nie zniknął. Z góry dziękuje za pomoc.
  • #20
    rambiton108
    Level 9  
    witam właśnie też siedzę nad tym tematem vito v klasa rok 96,benzyna 2,3 kupiłem z zepsutym centralnym ,cuda się dzieją z tym ,za każdym razem zachowuje się inaczej ,raz zamyka a raz nie ,na ogól odbijają wszystkie zamki po chwili zamknięcia ,trudno tu o regułę bo za każdym razem inaczej się zachowuje,ale doszedłem do tego że połamane kable w wiązce w drzwiach kierowcy ,więc muszę jutro rozebrać tapicerkę i się tam dostać .Napiszę jutro jak zobaczę co tam się dzieję.