Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 307 2.0 hdi 136km - Brak mocy dymienie szarpanie

arturkkk 22 Lip 2013 22:57 7701 8
  • #1 22 Lip 2013 22:57
    arturkkk
    Poziom 9  

    Witam jestem posiadaczem 307 2.0 hdi 136km 2005r.
    Moja historia
    Pewnego ranka odpaliłem auto i zapomniałem wyłączyć hamulec ręczny przy ruszaniu, auto zgasło po odpaleniu nierówna praca silnika straszny klekot i dużo dymu. Podczas jazdy auto słabe ruszanie tylko na wysokich obrotach. Dojechałem do pracy niestety powrót na lawecie. U mechanika diagnoza wtrysk nie pracuje drugi podczas testów też przestał działać.
    Wtryski wysłane do stalowej woli.
    - jeden nie pracował. Po wyczyszczeniu wszystkie przeszły testy pozytywnie
    - rozrząd wymieniony poprzedni nie przestawiony
    - wymieniona pompa wysokiego ciśnienia
    - zbiornik przewody wyczyszczone
    - turbo po regeneracji
    Samochód jest bardzo słaby ciężko wchodzi na obroty poniżej 2000obr szarpie
    - przepływomierz trzyma parametry
    - korekcje wtrysków 96- 103

    Program diagnostyczny milczy jedyne co mnie zastanawia to w miejscu synchronizacja wałka - program pokazuje NIE
    Pojutrze jak wrócę do domu sprawdzę klin na wałku rozrządu.

    Proszę o pomoc w rozwiązaniu zagadki!

    0 8
  • #2 22 Lip 2013 23:24
    robokop
    Moderator Samochody

    A gdzie ta zagadka? Skoro wał i wałek nie są w zgodzie, więc...

    1
  • #3 22 Lip 2013 23:37
    arturkkk
    Poziom 9  

    To dlaczego zatarł się wtryskiwacz?

    0
  • #4 22 Lip 2013 23:51
    robokop
    Moderator Samochody

    Żebyś się pytał. Sądzisz że wtryskiwacz zatarł się w ciągu ułamka chwili, kiedy to udusiłeś silnik hamulcem postojowym? Albo był już zużyty, albo przypadkiem wody pociągnął - któż to może wiedzieć. Oddaj ten samochód w końcu do jakiegoś warsztatu obeznanego w CR. Raz że prawidłowe ustawienie wału korbowego względem wałka rozrządu jest wymagane do poprawnej pracy każdego silnika, to jeszcze sterownik silnika z czegoś musi określać właściwy moment wtrysku - co już jest bardzo ważne do poprawnej pracy silnika. Szukaj przyczyny braku synchronizacji. Kółko wałka nie przestawiło się na fasolkach? Klin na dole cały?

    1
  • #5 22 Lip 2013 23:59
    arturkkk
    Poziom 9  

    Dolne koło pasowe było zmieniane. Nie zdejmowałem koła od wałka rozrządu i nie bardzo wiem jak ono jest osadzone. Czy ma jakieś znaki?

    0
  • #6 23 Lip 2013 00:06
    robokop
    Moderator Samochody

    arturkkk napisał:
    Dolne koło pasowe było zmieniane. Nie zdejmowałem koła od wałka rozrządu i nie bardzo wiem jak ono jest osadzone. Czy ma jakieś znaki?

    arturkkk napisał:

    - rozrząd wymieniony poprzedni nie przestawiony

    Żarty sobie robisz?

    0
  • #7 23 Lip 2013 00:13
    arturkkk
    Poziom 9  

    Nie robię sobie żartów.
    Po awarii pierwszym podejrzeniem było przestawienie rozrządu. niestety przy wymianie uszczelniacza wału mechanik uszkodził dolne koło pasowe przy zdejmowaniu i z tego powodu było zmienione. rozrząd sprawdzany blokadami przed i po zmianie.
    Interesują mnie znaki osadzenie koła na wałku rozrządu czy jest tylko klin.
    Nie rozumiem "fasolki"

    0
  • #8 23 Lip 2013 06:34
    jokerro
    Poziom 33  

    Nie ma tam żadnych fasolek.

    0
  • #9 28 Maj 2016 17:12
    arturkkk
    Poziom 9  

    Padł komputer. Na drugim jest ok. Koniec.

    1