Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stuk w tyle w Golfie III. Co może powodować stuk?

D1978 07 Mar 2005 18:28 1572 5
  • #1
    D1978
    Level 10  
    Mam golfa III z 94r. ostatnio zauważyłem ze jak w jadę w małą dziurę na drodze to słychać z tyłu ostry stuk który przenosi sie na karoserię. Sprawdziłem i mam chyba wybite tulelki belki tylnej ,ale nie jestem do konca pewny czy to jest to. Amoryzatory trzymają ale między sprżęzyną a amortyzatorem jest jakaś guma która mi sie odrewała czy to może tez powodować stuk?
  • Helpful post
    #2
    Adam700
    Level 22  
    wlasnie.sa gumy pod sprezynami-miedzy sprezyna a nadwoziem.jezeli one sie wytluka moga stukac ale to raczej watpliwe poniewaz sprezyna caly czas naciska do nadwozia a i ona sama fabrycznie jest na poczatku swoich zwojow powleczona materialem gumopodobnym takze stuki sprzezy odpadaja.staukac moga za to wyrobione tulejki metal.-gumowe amortyzatorów a najpredzej stukac moga tuleje metalowo-gumowe wahaczy tylnych.tez tak mialem i po wymianie ich wszystko wrocilo do normy.takze do wymiany masz tuleje na wahaczach.
    POZDRAWIAM.
  • Helpful post
    #3
    morfi020
    Level 20  
    Jesli uderzysz badz kopniesz w tylne kolo mocniej i zobaczysz ze tp kolo ma dziwne ruchy a nie stoi sztywno w miejscu to 100% tuleje w belce a nie w wachczach(jesli to nie jest wersja "syncro")bo zwykle golfy nie maja wachaczy maja je tylko wersje "syncro" z napedem 4x4. Koszt takich tulej tu gdzie ja mieszkam to ok.40 za sztuke,
  • #4
    Adam700
    Level 22  
    nie wiem jak jest w golfie bo nie mam takiego auta.mam inna marke.ale zawieszenia praktycznie wszystkich autach zbudowane sa opeierajac sie o jedna w sumie zasade-ma byc cicho,bezpiecznie,komfortowo itp. itd.
    u siebie tez mialem takie stuki wszystko sprawdzilem i poszly te tuleje met-gumowe.po wymianie jest spokoj.
    Acha gdybys wymienial a nie wiesz jak (bo do tego niby prasa jest potrzebna)to pisz.pomoge bo obylem sie bez tego typu narzedzi.

    Dodano po 27 [sekundy]:

    nie wiem jak jest w golfie bo nie mam takiego auta.mam inna marke.ale zawieszenia praktycznie wszystkich autach zbudowane sa opeierajac sie o jedna w sumie zasade-ma byc cicho,bezpiecznie,komfortowo itp. itd.
    u siebie tez mialem takie stuki wszystko sprawdzilem i poszly te tuleje met-gumowe.po wymianie jest spokoj.
    Acha gdybys wymienial a nie wiesz jak (bo do tego niby prasa jest potrzebna)to pisz.pomoge bo obylem sie bez tego typu narzedzi.
    e-mail:adamwlk@wp.pl
  • #5
    D1978
    Level 10  
    hej , po konsultacji z mechanikiem wymieniłem w moim golfie tulejki belki tylneji stuk ustał. mam jeszcze amorki do wymiany ale to zostanie na póżniej.
  • #6
    Slawek J
    Level 30  
    Nastepnym razem przy pojawienu sie jakichkolwiek stukow proponuje odwiedzic stacje diagnostyczna i wjechac na szarpaki i tam wszystko ci wykaze. Ale w 99% uszkodzone tuleje metalowo gumowe w tylnej belce.
    Pozdrawiam.