Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PLC Fatek
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Domowa instalacja antenowa DVBT

marc73 23 Lip 2013 19:15 10503 55
  • #1 23 Lip 2013 19:15
    marc73
    Poziom 11  

Witam
    Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jeśli chodzi o elektronikę to jestem zupełnie zielony.
    Chciałbym żeby w całym domu można było do gniazdek, które razem z kablami są już przygotowane, mieć sygnał DVB-T i radio.
    W prostej linii do nadajnika w Chwaszczynie jest około 46km.
    Telewizory, które będą podłączone do tej anteny/instalacji - Panasonic 50"plazma, 2xSamsung 32", 2xLG 32-40"(jeszcze nie kupione więc nie wiem, ale na pewno jeden z 3D)
    Antena już zakupiona - Telmor HD Digit ASR860/25. Do tego antena radiowa.
    Na pewno będzie potrzebna zwrotnica - wybrałem Link.
    Wzmacniacz - myślałem o takim Link
    Do tego na pewno jakieś rozdzielacze sygnału.
    Kable jak wspomniałem są już pociągnięte i podłączone są gniazdka.
    Czy ten wzmacniacz może być? Szukając i czytając różne artykuły i oferty znalazłem również wzmacniacze z zasilaniem przedwzmacniacza, ale nie wiem czy taki wzmacniacz musi być zamontowany? Czy też wystarczy ten, który wybrałem.
    Kierowałem się w wyborze schematami ze strony Dipol'a, ale tam antena jest chyba bierna.
    Cała elektronika będzie schowana na strychu, więc nie musi być specjalnie izolowana.
    W tej chwili używam anteny siatkowej, która stoi sobie w oknie. Jest podłączona tylko do tego Panasonica. Siła sygnału i jakość - 100%.
    Czy te elementy byście również wybrali, czy może coś innego?

0 29
  • Semicon
  • #2 23 Lip 2013 21:11
    ArtMedia
    Poziom 26  

Witam serdecznie.

Może oprócz anteny dokonałeś niezłego wyboru jak na swoją lokalizację.
    Nie to, że antena nie będzie działać. Po prostu ma stosunkowo słaby stosunek cena/jakość i mechanicznie nie należy do najtrwalszych.
    Mimo wszystko powinno być OK.