Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra F - Silnik nie odpala, brak iskry.

El Diablo 23 Jul 2013 21:09 21969 12
Testo
  • #1
    El Diablo
    Level 20  
    Witam, po przejrzeniu nastu postów dotyczących mojego problemu nadal nie wiem co jest przyczyną że nie mogę odpalić auta. Auto zgasło mi podczas jazdy i po pół godzinnym postoju odpaliło ale po kilku km znowu zgasło na amen. Zrobiłem test ze świecą i nie było iskry więc kupiłem nową cewkę ale nic to nie dało.
    Znalazłem tu na forum opis kolegi King Kong który napisał: "Zdejmij złącze z aparatu zapłonowego. Włącz zapłon. Zdejmij z kopułki przewód od cewki i podłącz tam świecę zapłonową (ale żeby przerwa wynosiła ze 3 mm). Weź lampkę kontrolą, podłącz jeden do masy. Drugim końcem dotykaj z przerwami do środkowego pinu w kostce łączącej, powinna skakać iskra, wtryskiwacz powinien cykać a pompka paliwowa powinna pracować. Jeżeli wszystko będzie, to albo uszkodzony czujnik Hala, albo połączenie z nim i odwrotnie." Po tym zabiegu działała pompa, wtryskiwacz cykał i była iskra. Porobiłem też pomiary na czujniku halla pierw probówką z żarówką ale nie było impulsów bo ponoć za mały prąd to zrobiłem sobie próbnik LED i po podłączeniu masa i środkowy pin dioda migała, napięcia na pinach też są. Mierzyłem też wzmacniacz zapłonu, napięcia są ale na pinach 2 i 4 nie błyska dioda. Kupiłem inny wzmacniacz ale tak samo. Nie wiem co jeszcze mogę zrobić. Chyba że to coś w ECU nawaliło. Silnik C14NZ, aparat zapłonowy Lucas.
  • Testo
  • #3
    El Diablo
    Level 20  
    O matko no starałem się jak mogłem no ale chyba za bardzo :( Ktoś pisał że ECU steruje wzmacniaczem po otrzymaniu impulsów z hallotrona.
  • Testo
  • #5
    El Diablo
    Level 20  
    Świeci, błędów też nie ma.
  • #6
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Obawiam się, że oprócz tego że nie potrafisz samodzielnie zdiagnozować ani czujnika Halla, ani modułu wzmacniacza, to jeszcze mijasz się z prawdą w powyższym poście.
  • #7
    El Diablo
    Level 20  
    Tylko przytoczyłem kogoś, który tak stwierdził a hallotron zdiagnozowany że robi impulsy.
  • #8
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przecież to prosty układ. Jeśli hallotron robi impulsy, to przy kręceniu rozrusznikiem powinno być słychać pompkę paliwa i wtryskiwacz powinien cykać. Jeśli tak, to pozostaje moduł wzmocnienia w aparacie zapłonowym. Na pin 4 należy podać przez próbnik masę/plus - iskra powinna skakać, przy założeniu że moduł i cewka mają prawidłowe zasilanie 12V i pewną masę. Jeśli nie - moduł do wyrzucenia. W 100% sprawne są tylko używki ze złomowiska, wszelkie "nówki" made in PRC nadają się tylko do utylizacji.
  • #9
    El Diablo
    Level 20  
    Nie posiadam modułu wzmocnienia w aparacie, mam go pod cewką a ten 4 pin to będzie pierwszy od lewej patrząc we wtyczkę.
  • #10
    KingKong
    Level 25  
    Jeśli wykonałeś moje testy poprawnie i jak piszesz była iskra, wtryskiwacz wstrzykiwał paliwo i działała pompa paliwa => to układ ECU, cewka zapłonowa i moduł zapłonu są sprawne. Przede wszystkim sprawdź czy nie urwał ci się pasek rozrządu lub nie ułamała się nóżka plastikowa napędzająca wałek aparatu zapłonowego (przy okazji wymontowanego aparatu podłącz do niego kostkę i zakręć nim sprawdzisz czujnik Halla: czy jest iskra, pracuje wtrysk i pompa paliwa). Jeśli te dwie rzeczy będą sprawne to włącz zapłon i włącz na "krótko" rozrusznik (bez przekręcania stacyjki), bo może być wypalony zespół elektryczny w stacyjce i przy przy przekręceniu stacyjki w pozycję rozruchu może nie być zasilania na ECU i innych układach (przy podłączeniu na krótko powinien zapalić). Taka diagnoza powinna ci pomóc :|
  • #11
    El Diablo
    Level 20  
    Czy zamiast aparatu Lucasa można założyć Boscha ?

    Jeszcze przyszło mi do głowy że to może to coś knoci. Mama takie coś fabrycznie zamontowane
    Opel Astra F - Silnik nie odpala, brak iskry..
  • #12
    ztom_36
    Level 13  
    Może masz przetartą izolacje przy czujniku położenia wału korbowego. Też kiedyś miałem podobne objawy w palio czujnik sprawdzałem kilkakrotnie i wyglądał na dobry. przy wymianie na nowy zobaczyłem dopiero w czym był problem (przytopiona izolacja powodowała problemy co jakiś czas z uruchomieniem i gaśniecie silnika podczas jazdy.
  • #13
    El Diablo
    Level 20  
    A jednak czujnik halla, niby dobry a jednak nie. Kupiłem nowy/stary aparat, założyłem i odpalił od strzała. :)

    Niby czujnik robił impulsy ale jednak nie działał.