Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

A2 1.4 AUA - wypadanie zapłonu na drugim cylindrze

melas 23 Jul 2013 21:31 7419 14
  • #1
    melas
    Level 31  
    Witam mam pytanie pacjent to 1.4 AUA dokładnie w A2 notoryczne wypadanie zapłonu na drugim cylindrze po około 7-10 min zanik impulsów sterujących cewką wtryskiwacza nr 2 (podmiana wtryskiwacza to samo) zakładam nowe ECU jest ok nie gubi sygnału na drugi dzień odpalam auto łapie byka wypadanie na 2 cylindrze po minucie pracy jest ok brak zaznaczam że był robiony remont silnika przez jakiś warsztat na telepanie silnikiem i jest lipa stuka któryś zawór dalej telepie silnikiem pomimo braku błędu ale moje pytanie tyczy się tego czy ECU wykrywając wypadanie zapłonu danego cylindra wyłancza wtrysk danego cylindra tyczy to sterownika Magneti Mareli pozdr.Melas
  • #2
    kidu33
    Level 15  
    Po 1 tego silnika się nie remontuje, po drugie odepnij od silnika czujnik stukowy.

    Bo jak masz luzy gdziekolwiek i wykryje niby spalanie stukowe to ci zrobi cyrk.
    Czujnik ten nie jest krytyczny do pracy silnika.
    A AUA jest znany z tego że zamarza mu odma i się kaszani w zimie .
  • #4
    dimek1984
    Level 2  
    Mam ten sam problem co powyżej i borykam się z nim już od dłuzszego czasu. Czy komuś udało się odkryć w czym problem i usunąc ?
  • #5
    spocona_pacha
    Level 21  
    Problemem jest czasami sam sterownik.
    Czasami EGr i wadliwe Vaku.
    Zdecyduj się który wypada cylinder i czy masz lpg/?
  • #8
    Don de Leon
    Level 24  
    Ciśnienie sprawdzałeś na tym cylindrze. Może tam jest kicha z górą tj. zaworami/prowadnicami i ster wyłącza ten cylinder. Trzycylindrówki z VW często tak mają.
  • #9
    wasylek112233
    Level 18  
    nie wiem czy to pomoże ale w info serwisowych jest cos takiego
    Treść zgłoszenia
    Nierównomierny bieg jałowy.
    Nieokreślony hałas z obszaru paska zębatego.

    Przyczyna
    Niesprawność napinacza(y) paska zębatego.

    Sposób usunięcia
    Wymienić oba paski zębate.
    Wymienić oba napinacze pasków zębatych.

    oraz
    Pojazd
    AUDI / A2 1.4 / 09/1999 - 04/2002 /
    Pojemność skokowa/Moc
    1.4 / 55 kW
    Nr silnika
    AUA
    Układ sterowania silnika / MPI 4 LV

    Sprawdzić następujące systemy/podzespoły:
    * Regulator ciśnienia paliwa:
    * wtryskiwacz, cylinder 1:
    * wtryskiwacz, cylinder 2:
    * wtryskiwacz, cylinder 3:
    * wtryskiwacz, cylinder 4:
    * Zespół sterowan. układu recyrkul.
    spalin:
    * Układ zapłonowy:

    Dalsze możliwości błędu:
    * Za mało paliwa w podzespole <Zbiornik
    paliwa>.
    * Nieszczelność w przewodach
    podciśnieniowych lub w systemie <Układ
    ssania>.
    * Podzespół <Zawór elektryczny układu
    rec. spalin> systemu <Zespół
    sterowan. układu recyrkul. spalin>
    nie zamyka.
  • #10
    grala1
    VAG group specialist
    Don de Leon wrote:
    Ciśnienie sprawdzałeś na tym cylindrze. Może tam jest kicha z górą tj. zaworami/prowadnicami i ster wyłącza ten cylinder. Trzycylindrówki z VW często tak mają.


    Od kiedy to AUA jest silnikiem 3 cylindrowym.
    To zwykły 1.4 16V

    Podstawa to pomiar ciśnienia na tłokach.
    Pewnie wypalone zawory i przez to kuleje lub powycierane wałki.
    Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź stan wałków - trzeba rozpiąć rozrząd.
  • #11
    Don de Leon
    Level 24  
    grala1 wrote:
    Od kiedy to AUA jest silnikiem 3 cylindrowym.
    To zwykły 1.4 16V


    Nie pisze, że ten silnik ma trzy cylindry, tylko że konkretnie trzycylindrówki tak często mają.
  • #12
    dimek1984
    Level 2  
    Problem miałem identyczny i bardzo długo z nim walczyłem. Pomogła wymiana sondy lambda na nową oryginalną i uspokoiło się jak zrobiłem na nowej sondzie około 2000 km. Teraz od paru miesięcy spokój nareszcie. Spalanie spadło silnik chodzi równomiernie. Już kilku doświadczonych mechaników walczyło i mówili; to cewka, szklanki, ciśnienie .. a problemem leżał po stronie sondy i wyskakiwało wypadanie zapłonu na drugim cylindzrze