Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A3 1,9 TDi Ciężko odpala na ciepłym silniku?

Pablo2828 23 Jul 2013 22:30 103356 38
Automation24
  • #1
    Pablo2828
    Level 10  
    Witam wszystkich. Od pewnego czasu Audi bardzo ciężko odpala na ciepłym silniku. Długo kręci zanim odpali. Nie dymi , nie bierze oleju , silnik suchy i turbinka też. Byłem na warsztacie , pod pieli kompa i stwierdzili że wszystkie parametry silnika ok. wtryski, pompa, kąt wyprzedzenia i temperatura dolotu. Sugerują że może to być wina nie domykających się zaworów? Czy warto się w to zagłębiać? Jak ktoś mógł by się coś opowiedzieć to z góry dziękuję.
    Pozdrawiam.
  • Automation24
  • #2
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    Skoro tak sugerują mechanicy to dlaczego jeszcze nie wykonali pomiaru ciśnienia na cylindrach :idea: :?:
    Jak pali na zimno :?:
  • #3
    lopr_pol
    Level 30  
    Zużyty silnik, pompa? Na ciepłym za mała dawka rozruchowa? Zasymuluj silnikowi, że zimny i sprawdź odpalanie.
  • #4
    jokerro
    Level 34  
    Jak mowi przedmowca,stały problem tych aut.Podniesc dawke rozruchowa i powinien palic.
  • #5
    damian arl
    Level 11  
    urządzenie na allegro 80zł
  • #6
    Pablo2828
    Level 10  
    Dziękuję za podpowiedzi Panowie. Nie było mnie chwile w kraju , ale już od środy biorę się do pracy i będę informował jakie efekty. A co to za urządzenie z allegro można zamontować?
    Pozdrawiam.
  • #7
    miler80
    Level 34  
    Żadne tam puszki które przekłamują temp. silnika, to druciarstwo, poraw dawkę rozruchową jak powiedział jokerro.
  • Automation24
  • #8
    Pablo2828
    Level 10  
    Jak mogę poprawić tą dawkę rozruchowa?
  • #9
    beru
    Level 14  
    Trzeba podjechać do kogoś kto dłubnie soft i będzie git na wieki .
  • #10
    jaro860929
    Level 11  
    dawkę rozruchową poprawisz kabelkiem z portalu aukcyjnego vag za 40zł

    cała procedura jest bajecznie prosta
    "vag-com
    engine
    login : 12233
    adaptacja kanał 05
    wpisać wartość max"
    klikasz test i save

    od tej pory masz max dawkę jaką można uzyskać małym nakładem pieniędzy

    od razu powinien lepiej palić, a jeżeli nie to tylko korekta programu u kogoś ogarniętego
  • #11
    trans-serwis
    Level 39  
    jaro860929 wrote:
    dawkę rozruchową poprawisz kabelkiem z portalu aukcyjnego vag za 40zł
    Poprawisz na tyle że żadnej poprawy nie zobaczysz.
  • #12
    andrend
    Level 26  
    Kolego pompę do regeneracji bo podniesienie dawki startowej to przedłużenie śmierci.
  • #13
    jokerro
    Level 34  
    trans-serwis wrote:
    jaro860929 wrote:
    dawkę rozruchową poprawisz kabelkiem z portalu aukcyjnego vag za 40zł
    Poprawisz na tyle że żadnej poprawy nie zobaczysz.


    otoz to,odczytac zawartosc flascha,wrzucic na forum i moze sie ktos zajmie.
  • #14
    jaro860929
    Level 11  
    koledzy u 50% aut pomaga na tyle aby właściciel był zadowolony
    jest to półśrodek ale działa, proszę nie pisać że nie

    do tego jeżeli jest mała dawka na nastawniku to podnieść do 3mg i rezultat musi być

    co do zawartości flascha to ja mogę zrobić, rozwiązuje to problemy na zawsze
  • #15
    damian arl
    Level 11  
    softa niech ci zrobi ktoś normalny i bedziesz zadowolony
  • #16
    12pawel
    Level 34  
    Panowie z tym że jest za mała dawka paliwa to się zgadzam w 100%, ale nie trzeba od razu dłubać w sterowniku i jej podnosić. Główną przyczyną tego, że jest za mała dawka paliwa jest rozrusznik, który nie rozkręca silnika do odpowiednich obrotów. Jeśli silnik nie osiągnie obrotów zapisanych w mapie sterownika to dawka jest znikoma albo wcale jej nie ma. Rozrusznik powinien iść do regeneracji + poprawienie masy w samochodzie i przewodu plusowego do rozrusznika.
  • #17
    Pablo2828
    Level 10  
    Witam. Ustawiłem Audi w kolejce do specjalisty i zobaczymy co tam wymyśli, twierdzi ze wie o co chodzi , a ja widzę ze sam sobie nie poradzę bez stosownego sprzętu. Powiadomię co i jak było. Wspominał coś o rozruszniku zobaczymy jak będzie. Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za podpowiedzi.
  • #18
    Pablo2828
    Level 10  
    Witam. Audi uleczona, zamontowano jakieś coś, 180 zł. I problem rozwiązany. Ale nie do końca jestem zadowolony. Silnik jest jakoś sztucznie podkręcony, bynajmniej ja to tak odbieram , bo kręci jak szalony pali na szybciej niż zdążę cofnąć kluczyk , ale obroty nieco wyższe niż zwykle , takie 1000 obr/min. ruwniutko , po rozgrzaniu nieco spadają i lekko pusci dymka przy odpalaniu. Ale najgorsze to zapalił się czujnik ABS i nie wiem co dalej. Mechaniki twierdzą że nic przy ABS nie grzebali, no wiem ale wcześniej się nie świecił i nie dawno wymieniałem 2 czujniki tylne....
    Panowie dziękuję za podzielenie się swoimi opiniami na ten temat.
    Z resztą problemów będziemy walczyć dalej.
    Pozdrawiam....
  • #20
    Pablo2828
    Level 10  
    No, ja bym też wolał zrobione mieć jak się należy. Ale co zrobić, jak wokoło chyba sami amatorzy?
  • #21
    majuDJ
    Level 10  
    Odkopuje temat.

    Mam problem w swoim Audi A3 8P 1.9TDI BKC z odpalaniem na ciepłym. Rano odpala na zimnym od strzała, a na ciepłym 4-5 kręceń rozrusznikiem. Tak jak opisane to jest w temacie użytkownika z golf forum.
    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=266408

    "Tak jak kolega wyzej napisal problemem jest restrykcyjna mapa dawki rozruchowej w funkcji temp cieczy i obr.

    Ale dobry aku i reanimacja rozrusznika pomaga na...rok...moze pol (z doswiadczenia)

    Mykniecie w dawkach skutkuje na znacznie dluzej i nie wymaga wymiany jeszcze sprawnego akumulatora na drugi ciut sprawniejszy"



    "Nie dziwię się, bo w VW Kulikowski w moim Mk5 walczyli z tym problemem i niestety sobie nie poradzili, dopiero zmiana map startowych w ECU u tunera rozwiązała problem definitywnie, z przypadkami którymi się spotkałem osobiście w MK5 a nawet MK4 zawsze problem znikał po zmianie map startowych"



     Dostałem odpowiedź od uczciwego znanego tunera:

    "Na 1000000000000% nie jest to restrykcyjna mapa dawki rozruchowej. Jest to ustawione po to aby silnik nie odpalił zalewając się detonacyjnie niszcząc układ korbowy a zwłaszcza panewki bez filmu olejowego a prawdziwą przyczyną są zbyt niskie obroty rozruchowe. Reanimacja to nie akumulator i rozrusznik ale przede wszystkim przewody do rozrusznika i masowy. Czy ktoś z tych mądrali zmieniał tą mapę w nowym pojeździe bo nie chce odpalać? Lub po roku pojawiał się problem? Pytanie retoryczne. Oczywiście że nie. Ale reasumując jeśli wiedząc to wszystko chce pan obciążać panewki korbowodowe bez oleju wysoką dawką to zapraszam u nas"

    Co sądzicie o tym? Lepiej podjechać do firmy która się specjalizuje w regeneracji rozruszników?
  • #22
    jokerro
    Level 34  
    I wymiana przewodów nawet nic nie wnosi do tematu.Problem ćwiczony przez tysiące warsztatów i jeszcze nikt nie zanalazł chyba na to trwałego rozwiązania w oryginale.Sam jestem w tym biznesie już kawał czasu i nie poradziłem sobie z tym a podejść było naprawdę duzo
    A odnośnie zrobienia dawki to 9 na 10 operatorów robi ta dawke na maxa bo nie umieja tego zrobić recznie to oczywiście ze cos tam ucierpi układ korbowy itp. tematy.Grunt to zrobić nie w maxie tylko tak jak powinno być i naprawdę nic się wtedy nie dzieje.
  • #23
    majuDJ
    Level 10  
    Zacznę może od akumulatora, rozrusznika a na końcu korekcja mapy i zobaczymy czy problem minie i na jak długo.
  • #24
    jokerro
    Level 34  
    Nie na jak długo tylko na zawsze,jak jesteś ze stalowej to zapraszam,dziabniemy na poczekaniu.
    Zobaczysz jak się to robi delikatnie i zakumasz idee nie pompowania paliwa na maxa.
  • #25
    majuDJ
    Level 10  
    Niestety w Stalowej Woli bywam rzadko, mieszkam i pracuję w Warszawie. Dobrze wiedzieć, że ktoś jest kumaty w Stw.
  • #26
    zyganps
    Level 10  
    witam problem bardzo częsty i każdy coś z tym robi , ja na początek sprawdzam aku , obroty rozrusznika i pobór prądu podczas rozruchu (fsa i nie
    tylko ma taka funkcje) jak to jest ok to ciśnienie na pompie . Jeśli chodzi o mapy to trzeba powiedzieć prawdę że to raczej pompowtryski nie maja dawek co kwalifikuje je do naprawy jeśli chodzi o zwykłą pompe to tłoko rozdzielacz do wymiany ale znamy realia naprawa pompy koszt spory ,a zmiana dawek niewielka .Nawet silne zaolejenie rozrusznika powoduje spadek obrotów o 50 obr/min
  • #27
    b1aster
    Level 8  
    Bardzo częsty problem i sam się z nim borykam. Przeczytałem już cały internet i wielu mądrych ludzi rozkłada przy tym ręce. Jest jednak pewien sposób, pewnego rodzaju oszustwo i wielu pewnie o tym słyszało. Możliwe że nieuczciwe warsztaty w ten sposób "naprawiają" ten problem.

    Otóż można zmienić kodowanie sterownika silnika na pracę z automatyczną skrzynią biegów. Jeśli wchodzimy w programie VAG-COM na 01-engine, to zostanie wyświetlony nr sterownika silnika, a pod nim napis "soft coding" i kod w takiej postaci "00002". Oznacza to, że nasz silnik jest ustawiony na pracę z manualną skrzynią biegów. Wystarczy kliknąć na "07-recode" i wpisać: "00001" (oczywiście bez cudzusłowów) i potwierdzić zmianę . Poskutkuje to tym, że na wolnych obrotach i na niskich biegach przy lekkim dodawaniu gazu auto będzie skakało jak żaba, oraz pojawi się błąd, którego za nic nie da się skasować. Łatwo domyślić się że ów błąd informuje o braku skrzyni automatycznej :-) Ostatnim ze skutków ubocznych tej wymuszonej zmiany będzie całkowity brak problemów z odpalaniem na ciepłym silniku.

    Nic nie będzie świeciło się na desce rozdzielczej i auto będzie odpalać jak głupie. Mam nadzieję że ten mój wpis nie będzie instrukcją dla oszustów, ale pomoże zbadać rzetelność mechaników. Nie jest to naprawa problemu, tylko sztuczne jego maskowanie.
  • #28
    jokerro
    Level 34  
    b1aster to chyba nie widziales ciężko odpalającego tdi na cieplym silniku,sposob który opisujesz ze zmiana kodowania pomaga niewiele ale tylko w stanach początkowego problemu.
    Wychlastane tdi bo od kilku lat tylko takie już zostały ten trik nie wnosi nic do tematu i mogą go stosować tacy jak ty i totalnie niedoinformowani mechanicy papracze z młotkiem i przecinakiem w reku i tak jak sam piszesz kilka efektow ubocznych których nie trudno nie zauwazyc czyli każdy Kowalski by się pokapowal ze cos jest nie tak jakby odebrał auto od warsztatu po takim numerze.W skrócie mówiąc tak się nie robi.
  • #29
    majuDJ
    Level 10  
    Zmiana przez kolegę lekko dawek paliwa za pomocą VCDSa pomogła i pali od strzała na ciepłym. Fachowcy za taka usługę w Warszawie liczą od 150-450zł !!!!
  • #30
    jokerro
    Level 34  
    majuDJ wrote:
    Fachowcy za taka usługę w Warszawie liczą od 150-450zł !!!!


    wolny rynek,ich biznes ich zysk