Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw lupo 1.0 AUC - adaptacja przepustnicy

24 Jul 2013 11:14 12261 9
  • Level 12  
    Witam
    Mam vw lupo silnik 1.0 2001 AUC problem polega na tym, że samochód czasami podczas jazdy szarpie, wyczytałem na forum że przyczyna może leżeć po stronie brudnej przepustnicy i tak też jest. Mam obawy, że po czyszczeniu będzie konieczna adaptacja sterownika. Czy ktoś może potwierdzić że po czyszczeniu konieczna będzie adaptacja?
  • Texa PolandTexa Poland
  • User under supervision
    Po pierwsze ADAPTACJA może być wykonana wyłącznie BEZ BŁĘDÓW W DTC. Inaczej się nie zrobi.
    Po nastawnik biegu jałowego ma 2szt TPS tam i krańcówkę biegu jałowego. Które trzeba kontaktem PR do potencjometrów pooczyszczać i potem wydmuchać. DTC będzie miało błędy tego jak 99% z tym nastawnikiem.
    Wężyki co wchodzi od evap jest drożny i przepustnica w olej nie zasyfjona?
  • Level 12  
    Dzięki za odpowiedź. Przepustnica jest zasyfiona makabrycznie szczególnie od spodu.Pod przepustnicą jest taka metalowa rurka, było tyle nagaru że jej średnica zmniejszyła się na grubość ołówka.Nagar bardzo trudno usunąć.Jutro dokończę czyszczenie i założę przepustnice mam nadzieję że nie będę musiał adaptować sterownika bo mam do dyspozycji tylko vwtool i nie mam w tej kwestii doświadczenia.
  • Texa PolandTexa Poland
  • User under supervision
    Zdejmij pokrywkę pokrywkę z boku i tam masz do czyszczenia i dogięcia TPS i krańcówkę ;)
  • Level 12  
    Dzięki za podpowiedź, mógłbyś mi wyjaśnić ten skrót TPS i co to jest?
  • User under supervision
    Nie obniżaj poziomu forum masz bana na google?
    ?
  • Level 12  
    Przepustnica wyczyszczona, wymieniłem jeden wężyki który był popękany i samochodzik na razie nie szarpie,chociaż na forach niektórzy pisali że problemy pojawiały się po paru dniach. Na razie nie adoptuje przepustnicy skoro wszystko jest ok. Sprawdziłem listę błędów i okazało się,że występuje błąd wypadania zapłonu na 1 cylindrze, po wykasowaniu błędu i ponownym uruchomieniu silnika błąd ponownie się pojawia. Na razie pojeżdżę i zobaczę czy silnik zacznie znowu szarpać.
    Podziękowania dla opamp za pomoc.
  • Level 10  
    sprawdź sobie swiece i przewody ewentualnie cewkę bo jak masz wypadające zapłony to może być przyczyną szarpania
  • Level 12  
    tak jak się obawiałem problem wrócił, jadąc do pracy dodałem nieco mocniej gazu i samochód trochę przytkało i zaświeciła się kontrolka "silnik", sczytałem błędy i pojawił się błąd P0401 wykryto niewystarczający przepływ recyrkulacji spalin i P0342 czujnik położenia wałka rozrządu niski sygnał.

    Jeśli chodzi o wypadanie zapłonu to rzeczywiście program diagnostyczny wykazał problemy z cewką ,wymieniałem ją 1,5 roku temu, ale jest to chiński zamiennik, więc sprawa jest jasna.
    Na forach wyczytałem, że przyczyną usterki recyrkulacji spalin może być zapchany zawór sterujący (030131503F), co może spowodować zaświecenie się kontrolki "silnik". Zdemontowałem go i wyczyściłem mimo że nie był zabrudzony (uwaga przed demontażem należy spuścić płyn z układu chłodzenia). Wyczyściłem też rurkę doprowadzającą spaliny do kolektora. Będzie problem jeśli okaże się, że zawór jest uszkodzony bo nowy kosztuje 800 zł.
    Zastanawiam się nad czujnikiem położenia wałka rozrządu (030907601), czy sygnał z tego czujnika bezpośrednio jest analizowany przez komputer tzn. w komputerze jest układ elektroniczny dodatkowo wzmacniający sygnał.
  • Level 12  
    Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu (używany z allegro), wymieniłem również moduł zapłonowy, system EGR wyczyszczony, po złożeniu i krótkiej jeździe program nie wykazał żadnych błędów. Po 2 dniach jeżdżenia zaświeciła się ponownie kontrolka "check". Pojawił się błąd P1403 Nieznany kod błędów (wg VAG System EGR bank1 - sygnał zróżnicowany) po jego wykasowaniu samochód na razie jeździ i nie zaświeca się kontrolka "check" więc domyślam się że błąd pojawia się sporadycznie lub w określonej sytuacji np.gwałtowne przyśpieszenie. Czy przyczyną może być kiepskie paliwo?