Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

FIAT PUNTO 1.9 JTD - zawsze kręci nie zawsze odpala

otek84 25 Jul 2013 09:51 9348 11
  • #1
    otek84
    Level 12  
    Witam,

    piszę bo już jestem w desperacji - Jak w temacie mam punto 2000r 1.9JTD.
    Od 3 tygodni zapala w kratkę - silnik zawsze kręci, zawsze słychać prace pompy paliwa. Nie ma też reguły czy silnik jest ciepły czy zimny. Co prawda świeci mi się kontrolka od świec żarowych, ale świece zostały sprawdzone i wszystkie są ok.

    Po podpięciu pod komputer wyskakują 2 błędy:
    1. za niskie napięcie podawane na świece
    2. problem z komunikacją CAN (np. nie mogę wykonać osiowania, bo wyskakuje komunikat, że połączenie jest niepewne)

    Może to sterownik świec, ale kurcze jest lato więc nie powinno być problemu, a kontrolka świec świeci mi się od stycznia i do tej pory nie było problemu.

    Co jeszcze... wymieniłem złączki i O ringi przy przyłączach do filtra paliwa - jeden O ring był wytarty i powietrze dostawało się do pompy paliwa - wymieniłem uszczelniłem i myślałem że to było przyczyną - a tu dalej odpala jak mu się chce.

    Dawka paliwa jest poprawna - żaden szary/biały dym nie leci z rury wydechowej.
    Diagnostyka nie wyrzuca błędu o czujniku położenia wału, więc to raczej też nie to.
    Wtryski sprawne.

    Jak nie chce odpalić zostaje mi PLAK i wtedy nie ma problemu, ale aż mnie boli jak mam użyć PLAKa.

    Dzisiaj jeszcze będę chciał podpiąć akumulator (roczny) pod prostownik, łudzę się, że może jest za słaby, bo miałem radio na czuwaniu, jednak nigdy nie zapaliła mi się kontrolka akumulatora.

    Jeżeli mielibyście jakieś sugestię to z góry dzięki, bo jak nie to skorzystam z rady żony i spale dziada :D
  • #2
    trans-serwis
    Level 39  
    otek84 wrote:
    bo jak nie to skorzystam z rady żony i spale dziada
    A może zamiast palić dziada to oddaj do do warsztatu na porządną diagnostykę i naprawę.
  • #3
    otek84
    Level 12  
    kurcze warsztat, że też o tym nie pomyślałem :-)

    ale tak na poważnie to dziękuję za radę, tylko że w moim przypadku warsztat to była pierwsza myśl.
    Wszystkie powyższe czynności były robione w warsztacie (pisząc "wymieniłem" mogłem wprowadzić w błąd, że sam to robiłem)

    Wizyta w warsztacie wiąże się z kosztami, byłem już w dwóch każdy coś wymienił. Jak wróciłem autem bo usterka się powtórzyła to załamali ręce i odesłali do następnego warsztatu.

    Możemy polemizować czy warsztat dobry czy nie ale nie mogę sobie pozwolić na jazdę od warsztatu do warsztatu - żaden nie ma tabliczki DOBRY WARSZTAT - temat założyłem, bo liczę, że ktoś miał podobny problem i się wypowie.
  • #4
    kortyleski
    Level 43  
    otek84 wrote:
    ale świece zostały sprawdzone i wszystkie są ok
    otek84 wrote:
    1. za niskie napięcie podawane na świece


    otek84 wrote:
    świeci mi się kontrolka od świec żarowych


    Sprawdż zasilania i masy sterownika świec, sterownika silnika, samego silnika i budy.
  • #5
    otek84
    Level 12  
    a mogę to sprawdzić samemu, czy raczej jechać do mechanika.

    Jak można prosić o namiary gdzie szukać złącz zasilania poszczególnych elementów (pojęcia nie mam gdzie jest sterownik świec)


    dodam jeszcze, że raz może odpalać bez problemu przez 3 dni a innym razem kilka godzin postoju i nie chce odpalić.
  • #6
    trans-serwis
    Level 39  
    trans-serwis wrote:
    A może zamiast palić dziada to oddaj do do warsztatu na porządną diagnostykę i naprawę.
    To wcale nie żart tak jak próbujesz to ocenić.
    trans-serwis wrote:
    do warsztatu na porządną diagnostykę i naprawę.
    a nie na jakieś popierdółki. Jeżeli byłeś w warsztacie który ma pojęcie o CR to powinni sprawdzić jakie obroty silnika widzi sterownik podczas rozruchu, jak narasta ciśnienie w szynie podczas rozruchu i co wykazała próba przelewowa. O niczym takim nie piszesz, dlatego sądzę że nie byłeś w warsztacie.
  • #7
    otek84
    Level 12  
    to proszę o namiary na dobry warsztat w okolicach Bielska-Białej
  • #8
    tzok
    Moderator of Cars
    To robię reklamę warsztatów z których usług sam korzystam - Auto-Alex, Kozy, Krakowska 48 (ASO FIAT) albo Auto Duet, Kozy, Krzemowa 50 (specjalizacja Fiat, współpracują z Aleksem ale nie są ASO). Oczywiście masz też dwa ASO FIATA w samym Bielsku - na Katowickiej (FAP) i na Warszawskiej (BOSMAL), jest też niezły serwis przy Krakowskiej (Olejarz) ale nie specjalizuje się w Fiatach.
  • #9
    otek84
    Level 12  
    juto się wybiore i zobaczymy co poradzą
  • #10
    ma-xi
    Level 9  
    Witam,
    u mnie jest podobnie - mam punto II z silnikiem 1,9 diesel.Auto było sprawdzane u diagnosty przed zakupem /miesiąc temu/, na chwilę obecną zdarza mu się zgłupiec... rozrusznik kręci, aku jest nowy i ładowanie jest, a silnik nie zaskakuje.Pali się kontrolka silnika.
    Zdarza się to wypadkowo, najczęsciej jak już trochę dłużej w ciągu dnia pojeżdżę i silnik ma właściwą temperaturę.Nie jest to jednak reguła...

    Po postoju kilku-kilkudziesięciu minut ,jak ostygnie to da się odpalic.
    Po próbach odpalenia słychac pod kokpitem cykanie - zapewne to przekażniki

    Co to może byc za "franca"???

    Boję się,że kiedyś pojadę z dzieckiem dalej i będę musiała wracac do domu bez auta...
    proszę o wskazówki, pozdr
  • #11
    otek84
    Level 12  
    Sprawdź ten czujnik położenia wału korbowego - u mnie pomimo braku informacji o błędzie po podłączeniu pod komputer to właśnie on (czujnik) okazał się problemem.